Hakutulokset

  1. V

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Epäilimme miehen kanssa la 8.10, että meni vedet ja kävimme synnärillä 5 h ajan seurannassa. Supistelut alkoivat myös livveäkipuisina tuolloin lauantaiaamuna. Kätilö olisi antanut mahdollisuuden jäädä myös saliin, mutta lähdimme kotiin odottelemaan supistusten voimistumista koska asumme...
  2. V

    syysvauvat

    Meille on syntynyt pikku prinsessa 10.10. klo 5:02. Mittaa neitillä oli 3775g ja 52cm. Synnytys meni hyvin, kestoltaan 13h 15min. Epiduraalipuudutteen sain ja olin siihen erittäin tyytyväinen :) Nyt en ennätä pitemmästi kirjoittaa, kun neiti alkaa pikkuhiljaa heräillä yöuniltaan :)
  3. V

    syysvauvat

    Moikka! Salliina kuulostaa aika samankaltaiselta sinun liikuntamääräsi minuun verrattuna. Ittekin tykkään paljon neuloa, varsinkin nyt kun on ollut vielä aikaa. Liikunta jäänyt nyt melko vähiin, kun välillä liitoskivut on niin hankalat, ettei välttämättä kunnolla pääse sängystä ylös, saatikka...
  4. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Branwen olen ymmärtänyt että ballongi käynnistää joillakin synnytyksen melko nopeastikin. Onnea matkaan kun lähtö koittaa :D Omaa napaa kirjoittelen tällekin puolelle. Facebookkiin kävinkin jo päivittämässä. Äitipoli kuulumiset: RR 134/96 (samaa jännityspaineluokkaa kuin aiemminkin) Pissa...
  5. V

    syysvauvat

    Moikka!!! Kirjoittelen pitkästä aikaa tännekin kuulumisiani. Olen enimmäkseen ollut yhteydessä tuolla facebookissa lokakuun odottajien ryhmässä tässä lähi aikoina, sinne tulee jotenkin helpommin päivitettyä voinnista yms. Täällä yöt menee vaihtelevasti. Välillä veskissä käydään 2 kertaa...
  6. V

    tuulimuna-millaiset oireet?

    Alkuvuodesta tein positiivisen raskaustestin, ja mulla oli selkeät raskauden oireet, rinnat arat, väsymystä, lievää etovaa oloa ja kohdunkasvukipuja. N. vkolla 8 minua ja miestäni säikäytti kovasti selkeä, tuoreen veren tiputteluvuoto, jota oli kahteen eri kertaan saman viikon aikana. Olin...
  7. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Onnea LTT pikkutytöstä :) Hemmi ymmärrän hyvin sua, ettet halua vieraita ottaa osastolla vastaan heti sektiopäivänä. Ja sun vanhempien pitäisi myös se ymmärtää. Täällä Kainuussa ei onneksi tule vierasongelmaa osastolle, kun täällä on rajoitettu vierailuja niin että osastolle pääsee ainoastaa...
  8. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Omaa napaa pikaiseen tulin kirjoittelemaan ruuan laiton ohessa. Täällä oli tänään neuvolapäivä: Sf-mitta oli 32 Painonnousu: +700g/vko, yht. raskausaikana 4,7kg. Turvotus: + Pissa puhdas RR 127/88 Tarjonta rt Syke: ~150x/min Nyt syömään ja sitten lepäilemään. Vein miehen tänä...
  9. V

    syysvauvat

    Salliina mie pakkasin vauvalle laukkuun bodyn, sukkahousut, puolipotkarit, villasukat, tumput, pipon, villaisen välihaalarin ja sitten sellaisen vähän paksumman vanuhaalarin. Lisäksi harso on kaukalon suojaksi, ettei tuuli kylmetä vauvaa sairaalan parkkipaikalle kävellessä. Ittelle pakkasin...
  10. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Vauvan liikkeitä ole tarvinnut kuin yhtenä päivänä viime viikolla seurata, kun olimme paljon miehen kanssa kaupungilla hoitelemassaa asioita, niin ittelle tuli jossakain vaiheessa semmoinen tunne että onkohan vaavi liikkunut tänään minkä verran. Heti alkoi kyllä myllertämään kun pitkälleen vaan...
  11. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Salmiakki/lakritsi mulla oli tuossa heinakuun helteiden aikaan verenpaineet todella matalalla. Neuvolalääkäri kirjoitti mulle viikon verran saikkuakin sen vuoksi, kun tuntui että pyörtyy töissä. Neuvolalääkäri suositteli mulle silloin lakritsin/salmiakin syöntiä, vaikka sitä ei muutoin...
  12. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Kielletyistä ruuista olen jäänyt lähinnä kaipaamaan mozzarellajuustoa salaattiin ja maksaruokia. Olen jo miehelle sanonut, että hän saa käydä ostamassa mulle maksalaatikkoa ja maksapihvejä kunhan pääsen sairaalasta kotiin. Feta-juustoa ja jonkin verran tuorejuustoa olen syönyt, kunhan olen...
  13. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Valkovuoto on täälläkin erittäin runsasta ollut jo jonkin aikaa. Pikkuhousunsuojia olen käyttänyt varmaan kuukauden ajan, kun tuntuu että jatkuvasti valkovuotoa tulee. Kivunlievityksestä olen ajatellut niin, että haluan yrittää kokeilla mahdollisimman pitkälle ilman lääkkeellistä...
  14. V

    syysvauvat

    Heips! Omaa napaa tulin kirjoittelemaan kun neuvolassa käytiin eilen. Pissa: pissa ok RR 133/99 (ennen ollut 130-132/88-92, th pyysi kotona mittaamaan nyt joka toinen päivä paineita) Vauvalla syke 158 Tarjonta: rt, ja pää alhaalla SF-mitta 28-29cm, riippuen vauvan asennosta (ennen oli...
  15. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Moikka! SF-mitasta soittelin tänä aamuna kuitenkin neuvolaan kun se jäi itseäni huolettamaan, niin terveydenhoitaja lohdutteli ettei se välttämättä tästä mitasta enää edes kasva ja vauvan pääkin oli jo niin syvällä lantiossa. Sama mittaaja mulla on ollut koko raskausajan, mutta tosiaan mulle...
  16. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Heips! Omaa napaa tulin kirjoittelemaan kun neuvolassa käytiin tänään. Pissa: pissa ok RR 133/99 (ennen ollut 130-132/88-92, th pyysi kotona mittaamaan nyt joka toinen päivä paineita) Vauvalla syke 158 Tarjonta: rt, ja pää alhaalla SF-mitta 28-29cm, riippuen vauvan asennosta (ennen oli...
  17. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Moikka! Sairaalakassista oli täällä ollut puhetta. Minulla sairaalakassi on ollut parisen viikkoa pakattuna kaapissa, sekä lisäksi keittiön pöydällä on lista puuttuvista tavaroista, lähinnä verensokerimittari (GDM:n vuoksi) sekä kännykän ja kameran laturi ja kamera kassista enää puuttuu...
  18. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Ltt ja mama tsemiä. Onneksi viikkoja mukavasti jo. Painoarviosta ja tarjonnasta meillä saatiin 33+6 painoarvioksi 2450g. Neuvolalääkäri sanoi että vauva rt-tarjonnassa ja pää oli jo tuolloin niin kiinni kohdunsuussa, että sanoi että vauva ei enää tule sieltä kääntymään perätilaan. Meillä...
  19. V

    syysvauvat

    Heips! Päätin minäkin tulla kertomaan omia kuulumisia pitkästä aikaa. Tänään alkoi virallisesti äitiysloma. Tuntuukin että äitiysloman kunniaksi minulla on ollut liitos- ja ristiselkäkivut parin päivän ajan pahempana. Olenkin tänään päättänyt pitää ihan leopopäivän liikunnan suhteen. Lähes...
  20. V

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Heips! Päätin minäkin tulla kertomaan omia kuulumisia pitkästä aikaa. Tänään alkoi virallisesti äitiysloma. Tuntuukin että äitiysloman kunniaksi minulla on ollut liitos- ja ristiselkäkivut parin päivän ajan pahempana. Olenkin tänään päättänyt pitää ihan leopopäivän liikunnan suhteen. Lähes...

Yhteistyössä