Hakutulokset

  1. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Perjantaina soitin KYSiin ja negahan se oli veritestissäkin. Nyt vaan rupean täysillä valmistelemaan meiän Englantiin muuttoa, kun tiedän meiän perhekoonkin tarkalleen, enkä enää 1-2 henkilön tarkkuudella :D
  2. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Tässä yritän parhaillaan soitella KYSiin, mutta kokoajan on varattua. Efva Maanantaina jo testasin niin voi olla että sen takia olis voinu olla nega, mutta nyt on jo menkat alkanu kunnolla niin tuskin olen raskaana.
  3. Kiin

    Miten kauan yrjötaudista toipumiseen voi mennä??

    Nyt on sellasta pöpöä liikkeellä ainakin täällä Itä-Suomessa, että mahakipu kestää ripuloinnin/oksentelun jälkeen monta päivää-viikon :/
  4. Kiin

    pelkään niin kovasti

    Menet vaan reippaasti :) Varaa terveydenhoitajalle aika ja sano jo ajanvarauksessa, että pelottaa.
  5. Kiin

    Mä valmistuin tänään!!!!!!!!

    Onnea :heart: Hyvä fiilishän siitä tulee, kun on jonkun rupeaman saanut tehtyä :) Itse valmistuin erikoistumisopinnoista joulukuussa =)
  6. Kiin

    Ensisynnyttäjän kysymyksiä synnytyksistä..

    En saanu peräruisketta, eikä siinä synnytysairaalassa, jossa synnytin, muutenkaan rutiinisti ruisketta anneta. Vaikka vatsa toimi useamman kerran ennen synnytystä ihan spontaanisti niin silti pieni kakka tuli sängylle ponnistaessa. Mutta ei siinä tilanteessa välitä, eikä kätilökään siitä numeroa...
  7. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    barbapörrö ja Halle Ei tarvii olla pahoillaan :) Mie olen ihan tyytyväinen näinkin. Miulla on yksi ihana onnenkantamoinen poikana ja se riittää :heart: Sinne Englantiinkin on helpompi lähteä yhden lapsen kanssa. Katotaan sitten takasin tullessa PASia. Ei se meiän pakkasukko mihinkään karkaa :xmas:
  8. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Argathalle peukkuja laparoskopiaan b :) d Monica Kaikki keinot pitää käydä läpi ennenkun antaa periksi ;) ON Negan testasin jo maanantaina pissatestillä ja veritestiin oon menossa huomenna.
  9. Kiin

    Anteeksi tyhmä kysymys mutta MITEN se sulkijalihas voi revetä? :O

    No ei tarvii millään anaalitapeilla alkaa pyllylihaksia vahvistamaan. Harmaa vaan kiusaa sinnuu. Esim. ammeessa väliha pehmenee ja antaa paremmin periksi ponnistaessa tai sitten kätilö voi lämpimällä pyyhkeellä tukea välilihaa kun ponnistat. Meiän neuvolassa ohjeistetaan äidit käyttämään...
  10. Kiin

    Pelottavin kohtaus leffassa?:)

    Ja Manaajassa kun se tyttö survoo sitä krusifiksiä pimppiinsä niin että veri roiskuu ja sit sen pää lähtee pyörimään ja niskat rutisee...
  11. Kiin

    Anteeksi tyhmä kysymys mutta MITEN se sulkijalihas voi revetä? :O

    Ei ole yleistä, mutta sitä tapahtuu. Ei perseellä ponnisteta, mutta vauvan pää painaa ja venyttää välilihaa ja peräaukon lihaksia niin että se/ne saattaa revetä.
  12. Kiin

    Pelottavin kohtaus leffassa?:)

    Ringissä kun se nainen on sen kuolleen tytön kanssa siellä kaivossa :x
  13. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Efva Nyt mentiin pitkällä kaavalla, samoin kun ekallakin kerralla, jos tuo meiän poika on saanut alkunsa. En tiedä miksi Menopuriin vaihdettiin kesken kaiken, mutta se tuntu tepsivän sillon ja muut hoidot muilla lääkkeillä on epäonnistuneet.
  14. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Halle Ihanaa, että sait kyytiläisen :heart: Millon siulla on testipäivä? ON Miulla on tiputellu kirkasta verta pari-kolme päivää. En ole kovin huolissani, koska loppuu välillä ja on poissa esim. yön yli ja päivällä alkaa taas. Jotenkin on kuitenkin sellanen olo, että testipäivänä pärähtää...
  15. Kiin

    Uskallanko jo iloita? kuva raskaustestistä.

    Onnea :heart: Lääkäriin menon ihmettelijälle: lääkäri voi ultralla katsoa, että raskaus on kohdussa, eikä esim. munanjohtimessa ts. kohdunulkoinen. Sykettä ei tietenkään näy ja itse alkiotakin on vaikea havaita, mutta kohdussa näkyy "nestepallo", jos on raskaana :)
  16. Kiin

    Kyllä melkein itkettää tämä terveydenhoitajan palkka..:/

    Kyllä nauratti jonkun kommentti, että terkkarin työ on vaan jutustelua, kirjaamista ja näytteiden ottoa :D Ei se juttelu ole mitään mukavien puhumista vaan sillä kartotetaan äidin, tulevan vauvan ja perheen kokonaistilannetta. Terkkarit on avainasemassa seulomassa riskiraskauksia ja mahdollisia...
  17. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Halle Ei tää kyllä yhtä jännää piinailua ole nyt, kun on jo yksi lapsi. Vaikka lapsettomuus on ihan yhtä kipeä asia, oli lapsia saanut tai ei, niin kyllä se mieltä rauhottaa, että on jo tuo yksi :heart: Ei tule maalailtua niitä ruusunpunaisia unelmia vauva-arjesta, kun tietää että ei se aina...
  18. Kiin

    * Hoidot KYS 2011 *

    Barbapörrö Pahoittelut, että olet niin kipeä :( Ei se herkkua olo tuo olo punktion jälkeen. Miulla rupes olo paranemaan vasta viikonloppuna, vaikka punktio tehtiin jo maanantaina. ON Eipä miulle kuulu sen kummempia. Tässä vaan ootellaan, että ens viikolla voi tehdä testin :) Tissit on...
  19. Kiin

    Olen luvannut kertoa teille palstalaisille, kun koen ensisuudelmani. =)

    Mammoilla ei vissiin ole vähään aikaan ollu äksöniä kun yhestä pususta tuli näin pitkä ketju :D Mutta tytsi ja ninaTT, te olisitte sulonen pari, joten antakaa mennä vaan :heart:
  20. Kiin

    Voiko pelkosektion saada jos syynä...

    Seksuaalinen hyväksikäyttö nimenomaan on syy, jolla pelkopolin lääkäri suosittelee äidille sectiota synnytystavaksi. Älä ap ota kuuleviin korviisi näitä ihmettelijöitä, joilla suu käy, vaikka ymmärrys ei riitä. Seksi ja seksuaalinen hyväksikäyttö eivät mitenkään liity toisiinsa!

Yhteistyössä