Hakutulokset

  1. T

    Ikää 41v ja vauvakuume

    En enää ole ihan samassa tilanteessa :) Minulla myös vauvakuume vaivasi kovasti ja eipä siihen vaivaan ole muuta lääkettä kuin se vauva :) Olen nyt 42v ja kuudes lapsemme on vajaa 4 kk. Ei muuta kuin yrittämään.
  2. T

    Kuinka eroon vauvakuumeesta

    Mikäs vanha sinä ! :)) Nainen parhaassa iässä. Jos itse vain tunnet jaksavasi, niin silloin ei ole liian vanha saamaan lapsia. Itse täytän tässä kuussa 42v ja odotan kuudetta viikoilla 18+3. Kirjoittelinkin tuolla aiemmin alkuraskauden ahdistuksesta ja peloista, jotka onneksi menivät ohi...
  3. T

    G;Monta lasta?Vieläkö lisää lapsia?

    Viisi lasta ja kuudes tulossa. Siihen saa sitten jäädä :)
  4. T

    Mikäs nyt?

    Olen 41 vuotias ja meillä on viisi lasta välillä 1,2 v - 12 v. Nyt odotan kuudetta ja viikkoja kasassa vähän yli seitsämän. Raskaus oli suunniteltu ja iloinen asia. Nyt kuitenkin on alkanut panikointi...kuinka pärjään ja jaksan, kun ikääkin on. Pelkään, että tämä raskaus onkin virhe. Nämä...
  5. T

    Minkä kokoisia teidän tulevat koululaiset ovat?

    Tyttö 121,5 cm ja 21,2kg
  6. T

    Liikuvia odottajia?

    Minulla menossa rv 32. Joka päivä pyöräilen tai sauvakävelen. Joskus rv 18 oli itsellänikin kovat selkäkivut...iskiaskin vaivasi. Sain avun pyöräilyn lisäämisestä. Nyt kipuja vain satunnaisesti ja ihan hyvin jaksan liikkua.
  7. T

    Miksi 1-2 lapsisia perheitä voivotellaan, kun niillä on rankkaa..

    Itselläni viides lapsi tulossa ja olen ollut sekä kotona että työssä. Tällä hetkellä kotona. Puolitoista vuotta sitten olin vielä töissä ja lasten tarhaan vieminen ja sieltä hakeminen olivat minun touhujani. Siihen lasten harrastuksiin kuljetukset ja kotityöt silloin, kun mies oli töiden vuoksi...
  8. T

    Luomusti ja suht "vaivatta" raskaaksi 40+...?

    Olen 40 v. ja odotan viidettä lasta. Tämä sai alkunsa heti yhdestä kerrasta...ei oikeastaan edes yritetty, joten ihan hedelmällisiä voimme olla mekin 40 vuotiaat :) Viikkoja nyt 28+4.
  9. T

    Meillä on kaamee tauti

    Täällä toivutaan vastaavasta taudista. Olimme koko kuusihenkinen perhe kuumeessa ja yskä oli ihan kamala. Vatsalihakset ja kyljet kipeinä kuin kovan treenin jälkeen. Viikkoon ei edes ruoka maistunut...tuntui vain, että ykä lentää, jos syö. Nyt kuume kaikilla ohi, mutta kelju rykiminen vain...
  10. T

    onko muita äitejä vm-69?

    Kalat -69 täälläkin. Lapset vuosimallia -98, -02, -04 ja -08 ja vitonen tulossa lokakuun alussa, jos kaikki vain menee kuten pitää.
  11. T

    veisitkö lääkäriin?

    Meillä 7-vuotiaalla tytöllä oli samantapaisia kurkkuoireita pari viikkoa sitten. Vein lääkäriin, kun oireet eivät alkaneet helpottaa. Nielutulehdus oli ja antibioottikuuri päälle. Sillä kurkku sitten parani.
  12. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Kirjoitatpa Räättyskä fiksusti. Olen itsekin parin viikon päästä nelikymppinen ison perheen äiti. Olen voinut monta vuotta hyvin, mutta nyt viikolla 11 oleva yllätysraskaus mullisti elämän ja laukaisi taas ahdistuksen ja luulotaudit. Olo on ollut aivan hirveä! Sinun ajatuksesi luo uskoa tulevaan...
  13. T

    Apua!

    Apua huutelin viime perjantaina. kun testiin ilmestyi kaksi viivaa. Ennestään neljä lasta 10 v, 7v, 5v ja pian 1v. Ei todellakaan ollut tarkoitus viidettä yrittää, mutta näin vain kävi. Ikääkin alkaa olla...keväällä 40 v. Keskeytystäkin olen miettinyt, mutta niin vain tänään tilasin ekat...
  14. T

    Maalismasuista 2009 itkien tälle palstalle

    Tuli taas niin omat murheelliset muistot mieleen, kun luin teidän kaikkien kirjoituksia. Voimia teille kaikille oikein paljon! Minulla ensimmäinen raskauteni päättyi varhaiseen keskenmenoon viikolla 8 ja samoin kävi kolmannen raskauden kohdalla. Neljättä lasta aloimme yrittää vuonna 2006 ja se...
  15. T

    Pakko laittaa -69 lle oma pino

    Maaliskuussa -69 syntynyt äiti ja lapset -98, -02, -04 ja -08 =)
  16. T

    Miksi vauvan silmät menee nurin?

    Ihan normaalia on. Neljättä lastani imettelen ja kaikilla on silmät imetyksen aikaan päässä muljuilleet =) . Vauva vain nauttii ja rentoutuu. Kutsun tilaa maitokoomaksi :D
  17. T

    Onko vielä toivoa - keskenmennyt keskenmeno vai väärä hälytys???

    Vähän myöhään tulee kiireiden keskeltä tämä vastaus. Keskenmenot viikoilla 17 ja 18 sattuivat peräkkäin. Ensimmäisellä kertaa otettiin kudosnäyte sikiöstä ja minusta itsestäni erilaisia kokeita verestä...toksoplasmoosi ym. Mitään syytä ei löytynyt. Toisella kerralla olin niin turta ja sekaisin...
  18. T

    Onko vielä toivoa - keskenmennyt keskenmeno vai väärä hälytys???

    Kirjoittelin tänne parisen vuotta sitten Matami Mimmin nimellä. Silloin yritimme neljättä lasta ja kaksi kertaa sain ultrassa kuulla, että sydänääniä ei enää löydykään. Ensimmäinen viikolla 17 ja toinen viikolla 18. En luopunut toivosta ja nyt vieressäni tuhisee kolmen kuukauden ikäinen pieni...
  19. T

    "Ikivanhana" ekakertaa äidiksi

    Minä sain kolmannen 36 v ja kaksi edellistä jo 17v ja 16 v. Erilaista on nyt vauvan kanssa, nyt sitä osaa nauttia ja ei kuuntele turhia neuvoja ja höpötyksiä. Otan paljon lunkimmin. Vaikkakin tuntui kun vaavi syntyi että olis ensimmäistä kertaa elämässä vauvaa pidelly. Äkkiä muistu mieleen. Ja...
  20. T

    PMS

    Heissan et ole yksin, minulla samanalisia oireita...mutta ei hoitokeinoa. Yritän katsoa mitä syön aina näinä ajanjaksoina olen kuullut jostain että valkosella viljalla olis pahentava vaikutus itse en ole vielä ainakaan huomannut tehoa kun valk.leivät ym jätän pois....välillä ottaa koville, Mutta...

Yhteistyössä