Hakutulokset

  1. C

    Voisitko kieltää lastasi olemaan kaverin kanssa?

    Mä olen kyllä kieltänyt omaa ekaluokkalaista tyttöä olemasta erään saman ikäisen tytön kanssa. Koulussa ovat yhdessä, mutta vapaa-ajalla eivät. Syynä mm. se, että tällä toisella tytöllä ei oo (juuri) mitään rajoja, sääntöjä tms. Olisi aina kylillä eikä enää leiki mitään, on jo poikaystäviä, on...
  2. C

    Irtisanoutuminen - työvoimakoulutus - karenssi?

    Mä irtisanouduin vakityöstä ja menin heti työvoimakoulutukseen - ei tullut karenssia ja sain kaikki ansiosidonnaiset päivärahat yms. normaalisti.
  3. C

    Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

    kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2317397-epatasa-arvo-parisuhteessa-ja-miten-paasta-asian-yli/
  4. C

    Miten saada 3v. nukkumaan omassa sängyssä?!

    Meillä on toiminut tuo lahjonta, kaikennäköstä muutakin on kokeiltu... Kolmevuotias poika (nyt jo kohta 4) oli kans ravannut joka jumalan yö viereen nukkumaan, mutta sit luvattiin, että saa IHAN MINKÄ TAHANSA lelun, kun nukkuu yön sängyssään ja naps, näin tapahtui. Siitä eteen päin annettiin...
  5. C

    Päiväkodin aamupiiri - erilaisten äänien kuuntelu

    Kiitos mielipiteistä :) Luulen, että ton lapsiryhmän kohdalla vois toimia parhaiten se, että saa sanoa, jos tunnistaa äänen, ilman viittaamista. En haluais tehdä tosta aamupiiristä vielä niin "virallista", että olis vuorot (ei jaksettais kuitenkaan odottaa vuoroa jne.), mutta hyvä pointti...
  6. C

    Päiväkodin aamupiiri - erilaisten äänien kuuntelu

    Moikka, kommentoikaa onko mun ajatus ihan tuhoon tuomittu ja jos ei niin mitä voisin vielä huomioida tms. Oon pitämässä aamupiirin 3-4 vuotiaille lapsille, porukassa n. 10-12 lasta. Aamupiiri alottaa tuolla päivän ja on sellanen suht. rento yhdessäolon hetki, jossa tsekataan läsnäolijat...
  7. C

    Minkäkainen saliohjelma teillä on?

    Mulla on 3-jakoinen, joka on jaettu jalat+peppu / rinta+selkä+hauis / ojentajat + olkapäät. Jos pääsen salille useemmin ku 3 x vko niin pidän jalkapäivän toisen kerran. Vapaita painoja paljon myös mulla ja perus-prässit, taljat jne.
  8. C

    Tietokone apuja tarvin..mm. FB:iin liittyvää....

    Jos sul on ie -selain niin mene hiiren oikeella näppäimellä ton vierityspalkin päälle, siihen tulee valintavaihtoehdoksi Ylös ja Alas.. siitä sit se Ylös :) edit: siis klikkaa hiiren oikealla vierityspalkin päällä
  9. C

    Riitelyn rauhoittuminen pitkässä parisuhteessa?

    Juu, voin myös vahvistaa ton, että ikä ja pitkä parisuhde rauhoittaa. Me ollaan oltu yhdessä reilu 10 vuotta ja 2 lasta on siunaantunut. Ekat muutama vuosi ei muuta ku riidelty ja paiskottu ovia ym. kypsää, nykyään ei jakseta. Ollaan enimmäkseen ihan sulassa sovussa täällä :D Oon ainakin ite...
  10. C

    SYVÄLUOTAAVA ANALYYSI teistä arvon palstailijat.

    Mitä teet työksesi? Aloitan juuri lähihoitajan opinnot. Aikaisemmin olin mainostoimistossa suunnittelijana. Koulutuksesi? Viestinnän pt Puhelimesi soittoääni? Leevien Urheiluruutu-tunnari (puhelimen ex-käyttäjän peruja) Puolue jota äänestit kunnallisvaaleissa? Kokoomus
  11. C

    Kertokaa jooko käyneet, Flamingosta/Naurusaasesta jotain

    Juu, Naurusaaresta samanlaiset kokemukset kuin ekalla vastaajalla. Oli tosi pieni ja suppea, ei viihdytty siellä kovin kauaa. Kolmevuotiaalle ei ollut oikein mitään. Iso liukumäki-kiipeilyhässäkkä oli isommille tarkoitettu, ja siihen kyllä pääsi vanhemman kanssa, mutta ei sielläkään kauaa...
  12. C

    G: Kuinka monen kolmevuotias tulee joka yö vanhemman viereen nukkumaan?

    Täällä yksi kolmevuotias, joka tulee joka yö viereen. Kesällä oltiin viikko reissussa ja hotellihuoneessa oli kaikille omat sängyt - siellä ei tullut kertaakaan vaan pysyi omassa pedissään. Kotona viereen tuleminen jatkui taas... no, ei tuo häiritse, kun ei kamalasti liiku yöllä ja ottaa...
  13. C

    Mitä käteen kylmäsormiselle 1-vuotiaalle talvella???

    Meillä on ollut toppahanskan alla ruskovillan lapaset ja jalassa ruskovillan villasukat, ne on pitänyt lämpöisenä.
  14. C

    mistä apua??seinät kaatuu niskaan yh äipällä kun joulukin tulee..

    Suosittelisin lämpimästi, että kysyt tuolta Hope-yhdistyksestä: helsinki@hopeyhdistys.fi Hopeyhdistys
  15. C

    Toimiiko työnantaja väärin?

    Tässä työsopimuslaista pari pykälää: 5 § Työnantajan velvollisuus tarjota työtä osa-aikaiselle työntekijälle Jos työnantaja tarvitsee lisää työntekijöitä hänen osa-aikatyötä tekeville työntekijöilleen sopiviin tehtäviin, työnantajan on tarjottava näitä töitä osa-aikatyöntekijöille 6...
  16. C

    Täytyykö 2-vuotiaan todella osata pirtää tiettyjä kuvioita?

    Meillä oli vasta 3-vuotisneuvolassa nuo piirtelyt. Jospa tuttusi sekoittaa 2- ja 3-vuotisneuvolat keskenään?
  17. C

    Cockerin tyyppinen kiltti, mutta terveempi rotu haussa.

    Welsh corgi :heart:
  18. C

    Ennustaja paikalla, vastaa kysymyksiin ja hämmästy!

    1. Oletko naimisissa? (Jos et, kerro parisuhdetilanteesta LYHYESTI esim. avoliitossa) Olen 2. Onko sinulla lapsia? (kuinka monta, ovatko kaikki omia) Kaksi omaa, lisäksi miehellä kaksi isoa 3. Millaisessa talossa asut ja missäpäin Suomea? (Pohjois-, Keski-, Eteläsuomessa) OKT aika...
  19. C

    Oletteko ostaneet ulkomailla all inclusive....

    Varmaan riippuu hotellista. Meillä ainakin Turkissa paikan päällä on ollut halvempi - hotellin omistaja teki ensin tarjouksen, jota ei kuitenkaan heti otettu, ja siitä parin tunnin päästä tuli tarjoamaan niin, että lapset kokonaan ilmaiseksi ja aikuisillekin matkanjärjestäjän hintaa halvempi...
  20. C

    Minkälainen luonne tytöllä kahden/useamman poikalapsen jälkeen?

    Meillä on kaksi "isoa poikaa" ja sitten syntyi tyttö (ikäeroa heillä 8-10 vuotta). Tytöstä on tullut tosi temperamenttinen ja puolensa pitävä, vähän raisukin leikeissään. Sujuvasti pelaa jalkapalloa, sählyä, luistelee mailan kanssa jne, mutta toisaalta myös halusi aloittaa baletin ja nukkeleikit...

Yhteistyössä