Hakutulokset

  1. T

    Millaista on synnytyskipu?

    Oma kokemukseni: Synnytyskipu on samantyyppistä jomottavaa kipua kuin kuukautiskipu, mutta 100 kertaa voimakkaampaa. Olennaista ei ole kuitenkaan itse kipu, vaan tauot kivun välissä. Se on se, joka vie kivun mahdollisesti sietämättömän rajoille. Minulla takana kaksi synnytystä, joista...
  2. T

    Lapsettomuushoidoille piste yhden ivf-hoidon jälkeen, mietteitä?

    Pakko nyt kommentoida. En mitenkään ole kyllä samaa mieltä siitä, että ensimmäinen ivf on "joku kokeilukierros". Höpöhöpö. Jos lääkäri on asiantunteva niin hän tekee ENNEN ivf-hoitoa tarvittavan laajat tutkimukset siitä minkä tyyppinen hoito tarvitaan ja millaisella tukilääkityksellä ja myös...
  3. T

    Toista lasta synnyttäneet mammat! (ja esikoisia myös)

    Sanon sen, että ainakaan kulusta ei voi yhtään tietää. Voi lähteä käyntiin ihan eri tavalla ja myös mennä ihan eri tavalla. Tässäpä minun: Esikoinen: synnytys käynnistyi ennakoivilla supistuksilla joskus viikkoa ennen ja muutamia päiviä supistelu jo ihan säännöllisestikin välillä ennenkuin...
  4. T

    Pitkä viljely ja blastot

    Mä en muuten oikein usko tuohon, että jos munasoluissa vikaa niin kato on ekojen kolmenpäivän aikana ja jos siittiöissä niin myöhemmin. Meillä vikana on nimenomaan munasolut ja siittiöt miehellä todettu erinomaisiksi ja aina on jakautuneet loistavasti ekat kolme päivää mutta kato on ollut sitten...
  5. T

    Pitkä viljely ja blastot

    Täällä myös yksi blastosiirtolainen ja oman kokemukseni mukaan ehdottomasti blastoviljely, jos on mitään epäilystäkään alkioiden laadusta. Minulla eka ivf saatiin 8 solua joista tuoresiirrosta heti plussa (siirto kolmipäiväisenä silloin) ja ihana tytär. 7 pakkaseen mutta ekasta pas:sta heti...
  6. T

    1-kuisen vauvan huuto, relatipat

    D-tippoja syytetään aina, vaikka totuus on se, että paljon paljon todennäköisemmin kyse on vain siitä, että vauvan suolisto on kehittymätön ja ilmaa kertyy vatsaan syöttöjen yhteydessä (varsinkin jos syö pulloa). Vauvan toinen elinkuukausi on vauvan itkuisin aika, jonka jälkeen sitten helpottaa...
  7. T

    kokemuksia kaivataan lapsiveden menosta

    Keskellä yötä meni, ihan vaan nukuin sängyssä, vaihdoin asentoa niin yhtäkkiä hulahti. Ensimmäinen ajatus oli, että tuliko pissa mutta heti seuraava ajatus oli, että no ei kyllä varman tullut :laugh: Eli kyllä sitä sen verran paljon hulahti, että ei siitä mitään epäilyksiä kyllä jäänyt.
  8. T

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    NIMENOMAAN näin! Olisin voinut itse kirjoittaa tämän. Jos synnyttämään lähtee sellaisella asenteella, että voi voi kun se tulee sattumaan ihan kamalasti, niin onko sitten ihmekään kun sattuu? Nimenomaan pitää harjoittaa mielenhallintaa siten, että asennoituu niin, että kipu kuuluu synnytykseen...
  9. T

    Montako alkion siirtoa sinulle on tehty ja mitä sillä on saatu?

    Minulla on aina siirretty yksi ja aina on raskaus myös alkanut, mutta vain tuoresiirrot ovat kantaneet hedelmää meillä. 1. siirto (tuoresiirto) --> plussa ja tyttövauva 2. siirto (pas) --> km 6+2 (ilmeisesti tuulimuna) 3. siirto (tuoresiirto) --> plussa ja poikavauva Meidän osalta siis...
  10. T

    Siirtojen ja alkioiden lukumäärä

    Siirtoja tehty kaikkiaan kolme, joista seuraava tulos: 1. IVF - yksi 3päiväinen alkio siirrettiin - plussa ja syntyi ihana terve lapsi - muut 7 alkiota pakkaseen 1. IVF 1. PAS - yksi 3päiväinen pakastettu alkio siirrettiin - plussa ja km viikolla 7 - muut 6 alkiota eivät selvinneet...

Yhteistyössä