Hakutulokset

  1. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Avoliitto tuntuu kyllä koko ajan siirtyvän lähemmäs avioliittoa. Ehkä ratkaisu ei ole kumpikaan näistä, vaan jonkin ihan muu. Mutta se ei saisi olla virallista, mutta kait sen pitäisi kuitenkin jollain tavoin olla virallista. Pitäisikö olla niin kuin maidot rasvatonliitto, kevytliitto ja...
  2. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Juu, en ollut minä joka ei ymmärtänyt miksi joku ei mene naimisiin. Mulle se on ihan yksi hailee mitä muut päättää. Aikoinaan oli vain juttua, että avoliittoon vaaditaan enemmän samankaltaisia oikeuksia, kuin avioliitossa on. Ja sitä en ymmärrä. Menkööt naimisiin.
  3. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Avioliitto tuntuu olevan JOILLEKIN mörkö ei kaikille avoliitossa eläville. Avioliittoa vastustetaan syistä jotka eivät liity omaan parisuhteen, vaan joidenkin muiden ihmisten parisuhteisiin. Avioliitto ei ole minulle itsestään selvyys eikä normi. Mistä ihmeestä sait sellaista päähäsi? En...
  4. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Avioliittoon liittyy muitakin asioita, kuin pelkkä omaisuus. Eikä mielestäni avioehto vie avioliittoa avoliiton suuntaan. En vain ymmärrä miksi joillekin avioliitto on eräänlainen mörkö. Tavallisessa arkielämässä avioliitto ja avoliitto eivät eroa toisistaan. Mielestäni avoliitto on myös...
  5. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Itse kyllä tiedän etten peri aviopuolisoani, jos hän kuolee ja meillä ei ole testamenttia. Mutta jos kävisi esimerkin mukainen onneton tilanne, niin silloin eloon jäänyt puoliso perisi joka tapauksessa. Tämä oli ehkä oudoin esimerkki mitä hän esitti, mutta hänellä oli monta pientä asiaa mikä...
  6. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    He siis olivat eläneet avoliitossa hyvin pitkään. Tarkoitus ei ollut edes mennä naimisiin, mutta erilaiset "oudot" esimerkit saivat tuttavani muuttamaan mielensä. Luulin, että avioliitossa ollessa selvitystä ei tarvitsisi tehdä, sillä eikö puoliso silloin peri joka tapauksessa? Vai onko...
  7. N

    ajatukset parista joka ei halua naimisiin?

    Pitääkö muuten paikkansa, jos avoliitossa elävän puoliso ja lapset kuolevat onnettomuudessa on selvitettävä missä järjestyksessä perhe on menehtynyt. Perimisjärjestystä ajatellen. Tuttavani kertoi tämän yhdeksi syyksi sille miksi meni naimisiin pitkän ajan jälkeen.
  8. N

    Yli 10 v seurustelleet huom!

    Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta. Ei me mitään täydellisyyksiä olla ja riitojakin on välillä. Mutta hellyyttä ja kipinää löytyy edelleen.
  9. N

    Paljonko on teillä ollut säästöjä, kun ostitte asunnon?

    Vuonna 2007 ostettiin oma asunto. Säästöjä ei ollut, mutta autoa ei enää tarvittu, niin se myynnistä jäi 10000€. Lainaa otimme asuntoa ja remonttia varten n. 200 000€. Seuraavaan vaihtaessa omaa osuutta olikin sitten enemmän.
  10. N

    Ovuloiko ylipainoinen nainen?

    Minulla auttoi muutaman kilon pudotus, että kuukautiskierto normalisoitui ja tulinkin sitten hyvin pian raskaaksi. Painoa oli aikoinaan huimat 89kg. Nyt onneksi mennään 75kg ja olo on parempi, vaikka ylipainoa on vieläkin reippaasti.
  11. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Voi ap. Siinähän se mun huolenpidon raja meneekin. En vain jaksa ymmärtää tuota ikuista kommenttia "miksi tehdä lapsia, jos niistä ei jaksa huolehtia". Olen aina 100% vastuussa lapsista olin sitten töissä tai kotona. Töiden ajaksi tarvitsen apua lasteni hoitamisessa. Siinä ei ole kyse siitä...
  12. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Jos en pitäisi lapsista huolta en hankkisi heille hoitopaikkaa työpäivän ajaksi. Jos on lapsia, jotka ovat sen 7-17, niin on myös niitä jotka eivät ole. Ääripäät eivät ole ainoa vaihtoehto.
  13. N

    Lastenvaatteiden myyminen

    Tarjoan eteenpäin, vien kirpparille tai säilön. Itse en tuosta myymisestä oikein välitä joten lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Kaksi lasta on enkä vielä tiedä tuleeko kolmatta, joten haalareita ym. suosikkivaatteita taidan säilöä vielä hetken.
  14. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Muistakaa sitten vältellä niitä yhteiskunnan teitä, ettette vahingossakaan kuljeta lapsianne niitä pitkin. Sehän on yhteiskunnalla hoidattamista, hui.
  15. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Mitä tuo yhteiskunnalla hoidattaminen oikein on? Mun lapset on ainakin päiväkodissa ja sitten kotona.
  16. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Kyllä minä annan lapsilleni paljon. Työssä käynti ei poista sitä, ettenkö anna elämästäni paljon aikaa lapsilleni. Monesta asiasta olen mielelläni luopunut siksi aikaa, kun lapset ovat pieniä. Työ on kuitenkin se asia mikä mahdollistaa nykyisen asumisemme. Työ mahdollistaa oman kehittymiseni...
  17. N

    Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

    Esikoinen meni päivähoitoon n. 1,5-vuotiaana ja kuopus menee 1v ja 4kk ikäisenä. Päivien pituus on max. 7h ja yleensä sen 6h. Haen lapset päiväkodista kahden ja kolmen välillä. Meillä on koko ilta aikaa olla yhdessä ja lisäksi tilillä on rahaa maksaa laskut, lainat ja eläminen ajoissa ilman...
  18. N

    Tarvitseeko 1½-vuotias lapsi muka joululahjoja?

    Tuskin tuokaan ymmärtää omistamisen käsitettä. Kokemuksesta tiedän, että haluaa myös kun toinenkin saa. Eli ei niiden lahjojen tarvitse olla mitään kallista, mutta hänellekin on jotain annettava isosiskonkin saadessa jotain. Ymmärtää lelujen päälle ja leikkiikin niillä kovasti.
  19. N

    Tarvitseeko 1½-vuotias lapsi muka joululahjoja?

    Kyllä tuo 1v 3kk ymmärtää, jos isosisko saa lahjoja ja hän ei. Tosin ei niitä lahjoja tarvitse paljoa olla.
  20. N

    Saanko viedä vuokra-asuntoon ostamani kodinkoneet mukanani?

    Olihan niillä ehjillä koneilla käyttöarvo, vaikka vanhoja olivatkin. Toinen asia on sitten se olivatko ne enää turvallisia.

Yhteistyössä