Hakutulokset

  1. A

    Kesän juhlat ja meikki, miten meikata +30 asteessa?

    Mä ehkä tuossa tapauksessa laittaisin vaan kevyen meikin ja varaisin kassiin mukaan kasvosuihkeen (siis sellasen mitä voi suihkuttaa meikin päälle ja sillä raikastaa oloa), puuterihelmet/aurinkopuuteri, huulikiilto ja joku voidemainen luomiväri.
  2. A

    Tokan lapsen synnytyksen kesto

    1. Käynnistyi supistuksilla rv 38+3, kesto 5h50min 2. käynnistyi vesien menolla rv38+4, kesto 1h19min. Kummastakaan en ole ehtinyt saamaan puudutusta, ekan kanssa "apuna" oli ilokaasu. Ekasta ehdin olemaan sairaalassa vajaa 2h, tokasta vajaa 15min, josta synnytyssalissa ehkä 7min (ja siitä...
  3. A

    Hei äkkiä! Yksityinen korvalääkäri Helsinki/Vantaa, mistä, jo tänään!!

    Pikkujätissä mekin ollaan aina käyty. Mukavat lääkärit jotka huomioivat sen että potilas on lapsi.
  4. A

    Listataanko parasta ZUMBA -MUSAA?

    Täytyypä merkata kun löyty yks mun lemppareista. =)
  5. A

    Pyykki on tunkkaista! Mikä avuksi??

    Meillä rupes kone haisemaan sen jälkeen kun otettiin käyttön Lumme-merkkinen nestemäinen pyykinpesuaine eikä tuntunut edes auttavan sitruunahappo ja pesu 90 asteessa. Nyt kun on oltu käyttämättä tuota pesuainetta niin koneen haju rupee olemaan taas aikalailla normaali.
  6. A

    kohtutulehdus?

    Minulla on ollut kummankin synnytyksen jälkeen kohtutulehdus ja ainoana oireena on ollut korkea kuume. Itse otin yhteyttä sairaalaan ja osastolle missä olin ollut josta kehottivat tulemaan heti käymään verikokeissa ja tekivät lisäksi sisätutkimuksen. Minäkin kyllä kehottaisin ottamaan...
  7. A

    lapsen sairastamistiheys?

    Mulla on tästä erilainen kokemus kun samassa perheessä esikoinen (pulloruokittu) on ollut korvakierteinen ja muutenkin siarastanut paljon enemmän ja toinen lapsi on päässyt sairastelussa paljon vähemmällä vaikka isoveli käy kerhossa. Toista lasta imetin 1v3kk ikäiseksi. En tiedä sitten, onko...
  8. A

    lapsen sairastamistiheys?

    Esikoisella oli 1½v ollut n.10 korvatulehdusta (ja sen yheydessä aina kuumetta 39 ja niin tukossa ettei mikään mennyt alas) ja saikin silloin putket. Putkituksen jälkeen helpotti. Siskonsa taas on ollut huomattavsti terveempi kun ikää on nyt 2v2kk ja ollut vain kaksi korvatulehdusta eikä...
  9. A

    Mistä Reimateciä, T2H:ta, Cupcakea, Remua tai vaikka Rasavilia ALE:ssa?

    Remua oli cittarissa -40% ja sellanen lähti meille kakkoshaalriksi lopputalveksi. Jesperjuniorissa oli Reimat -30% mut haalareita ei ollut kun muutama pieni koko jäljellä. Ja näin siis Vantaalla Jumbossa.
  10. A

    kiva /paras lautapeli ? vaikka näistä uusista ja miksei vanhemmistakin..

    4½v poika sai joululahjaksi Disney villikissat pelin ja tykkäsi kovasti. Siinä on useammasta osasta koottava pelilauta missä on disney-hahmojen kuvia. Pelaajille jaetaan kolme kuvakorttia ja katsotaan kuka löytää ensin omissa korteissa olevat hahmot pelilaudalta. Twisteri on myös hauska.
  11. A

    Mikähän pikkusuolainen uppois parhaiten lapsille

    Noita tikkuja meillä on synttäreillä ollutkin aina mutta kun nyt on kyse ulkotapahtumasta niin en viitsi sinne niitä tehdä.
  12. A

    Mikähän pikkusuolainen uppois parhaiten lapsille

    Huomenna olis tuossa meidän puistossa "pikkujoulut" mihin aattelin tehdä jotain suolasta mitä vois lapset syödä hanskat kädessäkin ja nyt arvon että mitä tekisin. Vaihtoehtona listalla ois mm. nakkirullat, kinkkuhyrrät, jauhelihahyrrät, kinkkumuffinit. Aikuisille aattelin tehdä lisäksi (toki...
  13. A

    Kinuskikuorrutus kaupan hyllyltä?

    Mä tein jännityksellä tytön 2v kakkuun kinuskikuorrutuksen ja se onnistui täydellisesti vaikka jännäsin et kuinkahan mahtaa käydä. Eli rohkeasti vaan kokeilemaan ja ostat sit vaikka varoiks jotain muuta jos kinuski ei onnistukaan. Tosta kinuskista sen verran et hyvä testi on tiputtaa pieni tippa...
  14. A

    PKS-seudulta odottavia äitejä huhuillaan!

    Täälä kans yks enemmänkin pyöristymäänpäin oleva äiti. Ikää on kertynyt mittariin 32v ja lapsia on ennestään poika 4v8kk ja tyttö 2v1kk & kolmas olisi tuloilllaan huhtikuussa. Asustellaan Nurmijärven suunnalla mutta esim Jumbossa ja Tikkurilassa tulee pyärittyä melkeimpä viikottain mummilassa ja...
  15. A

    Pää tyhjää täynnä tai sitten liikaakin ideoita... tytön 2v synttärilahjasta

    Isoveli osaa kaivata siskolleen lahjaa joten sen takia joku lahja. Ja sukulaiset ja kummit ovat kysyneet et mitä vois ostaa. Itse taidan hankkia vauvanukelle jonkun vaatteen tai nuken sängyn kun se vauvanukke tuntuu olevan tärkeä (liekö syynä se että äidin masussa on vauva vai onko muuten vaan...
  16. A

    osaako kukaan sanoa onko olemassa kaakaojauhetta ilman lisäaine- sotkuja?

    Käviskös se Van houtenin tumma kaakaojauhe? Se ei ainakaan ole makeata. Onhan niitä sit varmasti paljon joitain luomukaakaojauheita ym missä ei luulis olevan ylimääräisiä aineita.
  17. A

    käyttökokemuksia lämpöpussista 9-10kk:lla

    Meillä oli tytöllä viime talvena käytössä jääkarhupussi rattaissa vaikka ikää oli jo yli vuosi. Osasi jo kävellä silloin mutta ainakin täälä oli niin paljon lunta ettei tyttö pystynyt kävelemään korkeassa hangessa niin tyttö istui yleensä matkan rattaissa ja puistossa pääsi sitten liukumäkeen ja...
  18. A

    Pää tyhjää täynnä tai sitten liikaakin ideoita... tytön 2v synttärilahjasta

    kiitos vinkeistä! Lääkärilaukku löytyy jo ja tyttö "joutuukin" usein potilkaaksi kun isoveli on lääkäri. =) Mistäs tommosia tukevampia nukkekoteja saa? Se Lundbyn nukkekoti (tai jotain sinnepäin... itelläni oli semmonen lapsena ja tykkäsin kovasti) tulee kyllä jossain vaiheessa ostoslistalle...
  19. A

    Pää tyhjää täynnä tai sitten liikaakin ideoita... tytön 2v synttärilahjasta

    Sitäkin joskus mietin mutta kun ei siinä ollut mitään kalusteita niin hylkäsin ajatuksen kun tyttö kuitenkin osaa jo noilla pienillä hahmoillakin jo leikkiä.
  20. A

    Pikkuleipä ohjeita tänne:)

    Mites ois kauralastut? Todella helppoja tehdä ja ainakin meillä tykätään. Voin käydä etsimässä ohjeen jos haluat. Toki netistäkin kyllä varmastii löytyy montakin ohjetta noille.

Yhteistyössä