Hakutulokset

  1. mamiia

    Moi! Lisäisitkö mut elokuun face-ryhmään? :)

    Moi! Lisäisitkö mut elokuun face-ryhmään? :)
  2. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Täällä viikot 5+4 eikä pahoinvoinnista onneksi vielä tietoakaan! Tässä jo kuopuksen kanssa istun olohuoneessa leikkimässä kun hän päätti herätä klo 04.10!! Onneksi ei vielä paha väsymyskään ole alkanu sillä enhän mä muuten pysyis varmaan hereillä tähän aikaan. :D Ainoat oireet on palelu ja...
  3. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Oliko niin että varhaisultra suositellaan 7+0 alkavalle viikolle? Eli siis tuota sydämensykettä mietin millon näkyis varmasti.
  4. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Mulla vasta 4+1 eikä mitään oireita. Aikasemmin oireet on alkanu viikolla 7+ joten tässä on luultavasti vielä 3 viikkoa armon aikaa! :P
  5. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Peppiina101: Mua häiritsi viime raskaudessa se kun maha pömppäs alusta asti eikä voinu perustella sitä vauvan kasvulla kun toinen on 1-5cm mittanen! oli pakko löytää jokin järkevä selitys sille ja googlettelin niin kauan että löysin muutakin kuin keskustelupalstajuttuja. :)
  6. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Tuohon alkuraskauden vatsan pömpötykseen mulla ois jonkinlaista faktatietoa googletettuna edellisestä raskaudesta. Eli siis progesteroni löysyttää suoliston sileää lihaskudosta, jonka vuoksi vatsa saattaa pömpöttää heti alkuun ja sen vuoksi monilla esiintyy ummetusta. Yksi syy tihentyneeseen...
  7. mamiia

    Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

    Uusi odottaja ilmottautuu!! :) Tänään tein raskaustestin ja plussaahan se näytti! nyt viikkoja 4+0 joten hieman on vielä epävarma olo koko raskaudesta. Tämä on meidän 4. lapsi. Aikaisemmat syntyneet 07/12, 09/13 ja 06/15. Niin ja Lugesteron-keltarauhashormonien avustuksella raskauduin kun niitä...
  8. mamiia

    Lapsivakuutukset

    Meillä toisella lapsella ollut tähän mennessä "turha" tuo vakuutus, toisella taas on korvatulehduskierre ja vakuutus ollut tarpeen. Mutta toisaalta ne vakuutukset kai myös otetaan suuremman tapaturman/sairauden varalta. Koskaanhan ei voi tietää mitä tapahtuu ja ilman vakuutusta mm. pysyvä haitta...
  9. mamiia

    Lapsivakuutukset

    Vdccd: Millon olette ottaneet vakuutukset? Voisikohan olla että tuo 10% on joku uusi juttu ja vanhemmissa vakuutuksissa sellaista ei ole? Me otimme 2012 kesällä.
  10. mamiia

    Lapsivakuutukset

    Kuulostaa siltä että muilla vakuutusyhtiöillä ei ole tuota 10% "omavastuuta" sen yhden omavastuun maksamisen jälkeen. Meillä oli tuttu henkilö töissä tuolla If:llä joten sen takia otimme vakuutukset sieltä, mutta ei ilmeisesti kannata jatkaa enää siellä. Harmittaa nyt, koska korvien putkitus...
  11. mamiia

    Lapsivakuutukset

    Näitä vakuutusvertailuja löytyy monenkinlaisia netistä mutta en löytänyt yhtäkään ajankohtaista juttua niistä. Olisikin kiva jos kuulisi muilta kokemuksia ja hintoja eri vakuutusyhtiöiltä. Minä voin aloittaa. Eli meillä tällä hetkellä 11kk vauvalle tällainen vakuutus If:ltä: Turva...
  12. mamiia

    Terolut-mimmit ja Clomittaret

    Jos clomit saa aikaan ovulaation niin miten ne vaikuttaa luteaalivaiheen pituuteen? :) onko sulla mymosa ollu normaalin pituinen kierto mutta ovis liian myöhään (siis ennen clomeja)?
  13. mamiia

    Terolut-mimmit ja Clomittaret

    missä tapauksessa on määrätty teroja 2tabl/pv? oiskohan tää mun tilanne sellainen kun luteaalivaihe jää lyhyeksi teroista huolimatta? jos soitan gynelle niin se varmasti vaan sanoo että pitäkää nyt yrityksestä taukoa ja syö teroja muutama kuukausi kp15-24...
  14. mamiia

    Terolut-mimmit ja Clomittaret

    mymosa: lääkärihän alunperin määräsi terot kp 15-24 mutta koska ovulaationi on vastakp26 niin enhän ovuloisi lainkaan. hänen mielestä pitäisi nyt olla yrittämättä vauvaa muutama kuukausi ja katsoa toisiko terot tasaannusta omaan kiertoon. en kuitenkaan halua odotella montaa kuukautta yrittämättä...
  15. mamiia

    Terolut-mimmit ja Clomittaret

    Oiskohan täällä ketään kuka osais auttaa..? Eli mulla on toinen Tero-kuuri menossa nyt. Ongelmana alunperin oli luteaalivaiheen lyhyys. Ovis tuli siis kp 26 ja kuukautiset alkoivat kp30. Ensimmäisessä kuurissa Terot aloitin kp28 kun kp26 olin tikuttanut oviksen. Kuukautiset kuitenkin...
  16. mamiia

    Terolut-tytöt

    Moi! Onko täällä ketään muita, jotka yrittävät tällä hetkellä raskautta Terolutien avulla?? Paljon löytyy keskusteluja Teroluteista mutta kaikki näyttävät olevan vanhoja.
  17. mamiia

    Terolut-pillereiden aloitus

    Hei! Olen saanut Terolut-keltarauhashormonia lyhyen luteaalivaiheen (4-5päivää) hoitoon. Tein positiivisen ovulaatiotestin eilen, mutta milloin Terolutit kannattaisi aloittaa? Aloitanko heti vai vasta muutaman päivän kuluttua? Lääkäri määräsi siis pillerit otettavaksi kp 15-25, mutta kun...
  18. mamiia

    Vauvakuume ja imetyksen vähentäminen, millon ovulaatio?

    Päivittelenpä tänne omia kuulumisia. Eli ongelmana on nyt ollut luteaalivaiheen lyhyys. Ovulaatio tapahtuu noin kp 25 tienoilla ja kuukautiset alkavat tästä noin 4-5 vuorokauden kuluttua. Kävin gynekologilla, joka määräsi Terolut-keltarauhashormonia otettavaksi kp 15-25. Koska ovulaationi...
  19. mamiia

    Terolut ja raskautuminen

    Selaillessani keskusteluja Terolutien käytöstä, huomasin että lähes joka toisen lääkäri/gyne sanoo ettei Terot estä ovulaatiota ja joka toisen että estää. Nyt kaipailisin käytännön kokemuksia lääkärien sanomisien sijaan. Itse sain gynekologilta Terolutit lyhyen luteaalivaiheen vuoksi (vain...
  20. mamiia

    Mistä löytyisi leikkimökille rakentaja pääkaupunkiseudulla?

    Haluaisin pihallemme modernin leikkimökin, mikä löytyy Kannustalon verkkokaupasta http://http://www.kotoakotiinshop.com/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/12062009-146452/Products/KK200028, mutta hieman suurempana. Eli siis malliltaan saisi olla samanlainen, mutta hieman suurempi...

Yhteistyössä