Hakutulokset

  1. Ä

    Onko Reimatec hyvä talvihaalari?

    Meillä on myös noita lähinnä käytetty, kun istuvat malliltaan lapsille parhaiten. Kuluvat tosiaan paljon , ehjinä ovat säilyneet, mutta meillä on oikeastaan jatkuvasti kaksi pukua rinnakkain käytössä lapsilla.Kovilla pakkasilla ei ihan lämpimämmästä päästä, mutta villaa sitten vaan alle. Täällä...
  2. Ä

    Välikausikengät?

    Meillä oli muuten viimeksi Reiman nahkaiset varsikengät, ja niitä ainakin voin lämpimästi suositella, kuten Reiman lenkkareita myös:) Verrattuna esim Vikingin kenkiin kestävät tosi paljon paremmin kovaa käyttöä.
  3. Ä

    Välikausikengät?

    Meillä on ollut varrelliset välikausikengät vielä aikaisempina vuosina, koska olen ne tarpeelliseksi kokenut. Nyt tänä vuonna päätin jättää kuitenkin hankkimatta, ja ostin suoraan vedenkestävät lenkkarit ilman vartta. Käytetään sitten kumppareita tai hankitaan varsikengät jollei ilman tunnuta...
  4. Ä

    Minkä merkkisiä kumisaappaita käytätte lapsilla?

    Meillä ollut Nokia, Tretorn, Reima, Dinsko. Kaikkia muita paitsi noita Reiman kumppareita voin suositella, ne hajoilee luvattoman nopeasti(useista kokemusta kun malliltaan olisivat hyvät). Katson mallista ennen kaikkea, että pohja on kunnolla kuvioitu, jotta jalkarenksu pysyy hyvin. Kaikista...
  5. Ä

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

    Jedvenna, käy katsomassa Kantoliinakanavan kotisivut! Sieltä itse ainaki sain paljon tietoa, siellä on ohjeet sidontoihin ja esittelyjä eri kantovälineistä:) Mulla on ollut käytössä pikkuvauvalla trikoinen pitkä liina, sekä rengasliina. Isommalla sitten neliöliina, joka on vähän niinkuin...
  6. Ä

    Fleecevuorillinen kurapuku?

    Hiostaa samalla lailla kuin normaalistikin kuravaatteet, mutta olen kyllä omillani suosinut noita. Nyt juuri on meillä sellainen keli, että noi ihan passelit; +5 ja loskaa siis. Kivampi noi laittaa jotenkin kun toppapuku, vaikka onkin vedenkestävä, koska meillä ainakin topat jää haisemaan...
  7. Ä

    Saako teille tulla ilmoittamatta kylään?

    Saa toki, mutta en osaa kuvitella että kukaan tuttavistamme niin tekisi. Kun nyt kuitenkin on kännykät:) Ja me asutaan vähän syrjässä, minne kellään ei muuten vaan ole yleensä asiaa, niin ei kukaan viitsi luoksemme ajella jollei ole ensin tarkistanut ollaanko edes kotona.
  8. Ä

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

    Sitterit ja puuhamatot... meillä on ollut molemmat, puuhamatto tosin lahjaksi saatiin. Meillä sitteri on kyllä ollut tosi tarpeellinen, esimerkiksi siinä on saanut vauvan turvallisesti esim. suihkuun ja vessaan mukaan, ruoanlaiton ja perheen ruokailun ajaksi keittiöön mukaan, pyykkien...
  9. Ä

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

    Hei kaikille! Mulla on viikot menneet niin nopsaan, etten ole koko helmikuun pinoon ehtinyt kuulumisia kirjoitella, joten täytyy äkkiä ennen kuin vaihtuu taas kuukausi:) Minulla on vointi muuten tosi hyvä ja energinen, mutta supistuksista olen vähän huolissani. Tiedän kyllä että...
  10. Ä

    Mikä nykyajan vanhempia vaivaa (asiaa lasten pelaamisesta ja päikkäreistä)?

    Muistan, että 80-luvulla omassa päiväkodissa nukkuivat kyllä eskaritkin vielä päiväunet. Itse nukuin vielä ekaluokalla säännöllisesti ja sen jälkeenkin pitkään satunnaisesti. Iltaisin olen aina mennyt ajoissa nukkumaan eli ei ole vaikuttanut yöuniin. Mun omat lapset on 5,5 ja 4,5. Ovat...
  11. Ä

    Raskaana olevat, oletteko ottaneet influenssarokotuksen?

    Ei mulle ainakaan neuvolassa ole edes mainittu koko rokotuksesta, eikä missään lehtisissäkään siitä mitään lue...
  12. Ä

    Raskaana olevat, oletteko ottaneet influenssarokotuksen?

    En ole ottanut, enkä lapsillenikaan.
  13. Ä

    Rakenneultra

    Saa Turussa myös valita, haluaako mennä myöhemmin. Tosin se toinen vaihtoehto oli rv 24+. Silloin olen itsekin menossa.
  14. Ä

    Millaisella mallilla vk-vaatteiden hankinta?

    No meillä ostetaan tämmöiseen aikaan ensi talven vaatteita:) Kevääseen on hankittu viime kesän aleista. Kumpparit ostin nyt, kun kokoa ei kauhean paljon aiemmin voi kengistä ennustaa, ja lenkkarit ostan vielä vähän myöhemmin keväällä.
  15. Ä

    Loukkaannuinko turhasta? Neuvolasta kyse

    En ole vielä ehtinyt lukea koko ketjua, mutta vastaan sun ensimmäisen viestin pohjalta. Meillä esikoisella ei sujunut 5-vuotisneuvolassa oikein mikään, eli kaikilla osa-alueilla suurinpiirtein oli tädin mukaan häikkää. Saatiin lähete lastenneurologille sekä fysio- ja toimintaterapiaan. Ja mun...
  16. Ä

    Minkä ikäisen olette laittaneet tavalliseen sänkyyn pinniksestä?

    Esikoinen aika tarkkaan 1-vuotiaana, ja siihen oli monta syytä:) Tärkein oli se, että oppi kipuamaan pinnasängystä pois, joten se ei ollut enää turvallinen. Toisekseen, olin nukuttanut hänet siihen asti aina syliin ja sitten siirtänyt sänkyyn, ja se alkoi olla vaikeaa, kun mulla oli iso...
  17. Ä

    onko reunapehmusteet pinnasängyssä välttämättömät?

    Ilmankin pärjää varsin hyvin. Meillä muistaakseni alkuun oli, mutta otettiin sitten pois, kun oli oikeastaan vain tiellä. Kädet ja jalat meni kyllä hyvin sieltä pehmusteiden välistä/altakin pinnojen väliin:) Tosin meillä alkoi esikoinen unipussissa nukkua muutaman kuukauden ikäisestä ja nukkui...
  18. Ä

    Ostaisitteko jo vaunut?

    Kyllä mä taidan kuitenkin ostaa:) Saan vaunut säilytykseen anoppilaan, siellä lämmin iso varasto(siellä oli meidän esikoisenkin vaunut aikoinaan pari kuukautta oottelelmassa) Noissa on nyt kaikki kohdallaan, hinnasta pois 200€ ja värikin mieluinen sekä kaikki kriteerit, mitä haluankin.
  19. Ä

    G: Kuinka pukeudut puistoon/ulos kun on kylmä, sataa ja tuulee?

    jollen nyt ihan väärin muista, niin kuoripuku on 3000mm eli ei mitään mahdottomia kestä. Tunnin kaatosateessa on kestänyt viime syksyn talkoissa, mutta sitten alkoi tulla jo hihoista kosteus läpi. Mulle ihan riittävä kesto, ja housut kestää kyllä märällä sammalmättäällä istumisen:) Ostin puvun...
  20. Ä

    Ostaisitteko jo vaunut?

    Tekisi niin paljon mieli jo ostaa vaunut tulevalle vauvalle, kun löytyi mieleiset aika tuntuvalla alennuksella... mutta onko ihan tyhmää, kun vauvan olisi tarkoitus syntyä vasta heinäkuussa? Koskas te muut olette vaunuja ostelleet? Onko kesällä yleensä sitten mitään tarjouksia sitten vaunuista...

Yhteistyössä