Hakutulokset

  1. E

    Tietääkö kukaan kilpirauhasarvoista?

    Terveyskeskuslääkäri määräsi kilpirauhaskokeet oireideni perusteella. Oireina palan tunne kurkussa, hiusten lähtö, ihon, limakalvojen ja silmien kuivuus sekä ärtyneisyys ja outo tunne päässä. Tuloksista lääkäri ilmoitti vain että kaikki ok. Kävin katsomassa omakannasta tulokset ja ne oli...
  2. E

    Käynnistys edellisen nopean synnytyksen takia! Kokemuksia!

    Kiitos vastauksistanne! Uskomatonta jääräpää, ettet saa käynnistystä! Mulla toinen lapsi eli kuopus syntyi myös tunnissa. Lapsi meinasi syntyä sairaalan käytävälle ja syntyi lopulta salissa syöksysynnytyksellä. Todella pelottava kokemus. Olen nyt raskaana rv32 ja neuvolassa ollaan oltu...
  3. E

    Käynnistys edellisen nopean synnytyksen takia! Kokemuksia!

    Eli onko kellään kokemuksia edellisen nopean synnytyksen takia käynnistetystä synnytyksestä? Itselläni on sellainen tilanne, että edellinen vauva syntyi hyvin nopeasti, eikä tällä kertaa taida olla toivoakaan ehtiä sairaalaan jos synnytys käynnistyy spontaanisti. Olisi kiva kuulla muiden...
  4. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Eli kävin tosiaan tänään Kättärillä päivystyksessä ja siellä ultrattiin. Masussa köllötteli pieni, jolla näkyi selkeä syke. Lääkäri sanoi, että nyt pitää elää päivä kerrallaan. Syytä vuotoihin ei löytynyt, mutta kohdallani keskenmenon riski on kuulema vielä korkea, koska vuotoja on kuitenkin...
  5. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Hassua, kun mullakin hulahti ekan kerran päiväunilla. En oikein löytänyt ultraavia lääkäreitä mistään ja naistenklinikalle ei oteta, ellei ole hengenvaarassa, joten menen huomenna aamulla sinne Kätilöopiston päivystykseen. On kyllä aika luovuttanu fiilis.
  6. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Mihin muuten menitte Helsingissä ykstyiselle sunnuntaina?
  7. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Kiitos kaikille vastauksista. Ei ole vieläkään sen aamuisen jälkeen tullut uudelleen verta. Eikä ole kipuja. Ajattelin, että jos malttais odottaa huomiseen ja sit soittaisin neuvolaan, jos vaikka mun kiva neuvolatäti järkkäis lähetteen Kättärille, kun asutaan täällä Helsingissä. Tietääkö...
  8. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Eli raskausviikkoja 9+6 ja vauvan syke nähty viikolla 7 ultrassa. Eilen päivällä hulahti verta housuihin ja kaksi kertaa vielä illan aikana uudestaan. Näiden hulahdusten välissä ei tule verta tippaakaan. Tänä aamuna vielä hulahti ja sen jälkeen ei ole taas tullut. Kipuja ei ole ollut...
  9. E

    *KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

    Onnea uusille vauvansa saaneille!! :flower: Meillä kanssa eka neuvolakäynti takana. Poika oli 3850g (3670g) ja 53,5cm (51cm). Suluissa syntymämitat ja poika siis eilen viikon vanha. Eli on sitte sairaalassa menny tuo pituusmittaus vähän poskelleen. Ei ne vauvat nyt ihan 2,5cm viikossa kasva...
  10. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    No niin nyt synnytystarinaa. Menin keskiviikko-iltana yhdentoista aikaan nukkumaan. Varttia vaille kakstoista heräsin TODELLA kovaan supistukseen. Olin niin väsynyt, että ajattelin kuitenki vielä nukkua. Nukahdin ja vähän ajan kuluttua heräsin uuteen supistukseen, joka oli niin kova, että oli...
  11. E

    *KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa

    No niin nyt synnytystarinaa. Menin keskiviikko-iltana yhdentoista aikaan nukkumaan. Varttia vaille kakstoista heräsin TODELLA kovaan supistukseen. Olin niin väsynyt, että ajattelin kuitenki vielä nukkua. Nukahdin ja vähän ajan kuluttua heräsin uuteen supistukseen, joka oli niin kova, että oli...
  12. E

    *KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa

    Eli poika syntyi eilen klo.00.49 rv 41+1. Mitat 3670g, 51cm ja pää 35,5. Poika on terve ja aivan ihana. Tänään päästiin kotiin. Ollaan onnesta soikeina. Laitan synnytystarinan myöhemmin. emilija ja poika 1vrk
  13. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Eli eilen klo.00.49 syntyi ihana poika 3670g ja 51cm pää 35,5cm. Synnytys kesti ekasta supistuksesta 1h ja 5min. Ehdittiin just sairaalaan, vaikka ponnistustarve alkoikin jo autossa. Synnytys oli hurja mutta nyt olo on kuin en olis koskaan synnyttänytkään. Päästiin tänään kotiin ja aletaan...
  14. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Leenalle tsemppiä!! Täällä yhä kasassa. Tää on niin hanurista. :headwall: Maamuska ollaan joo menossa kättärille myös synnyttämään. Jos ei tartte käynnistellä, päästään Haikaranpesään ja käynnistyksellä tavalliselle osastolle. Mulla ei myöskään ollu esikoisen aikana hermot näin kireellä...
  15. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    ONNEA SYNNYTTÄNEILLE!! Ei täälläkään vielä vauvaa. Tää on jotain niin outoa, miks ei se jo synny. Maamuska mulla kans yliaikaiskontrolli kättärillä maanantaina jos ei sitä ennen synny. Eilen neuvolassa kaikki hyvin paitsi, että nyt eri terkkari ja tämä arvioi meidän ennen niin pieneksi...
  16. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Mouse mä niin repesin kun luin ton sun eilisen viestin. Oli pakko miehellekki lukea se, että tietää, etten oo ainut joka "pikkusen" herkkä ja huonolla tuulella. Mä en nimittäin ilmeisesti pysty ollenkaan sanomaan miehelle mitään ilman pientä kiukuttelua. Ja mykkäkoulua harrastan myös vähän...
  17. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Mä en voi uskoa tätä. Tämä lapsi ei nyt jostain syystä tahdo syntyä. :headwall: :headwall: Yöllä masussa tapahtu jotain todella kreisiä ja tuntu, että vauva tekee kuperkeikkoja. Onneks tuntuis kuitenki vielä olevan pää alaspäin. Sitte aamulla tuli sellasia kestoltaan viiden minuutin...
  18. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    TIIVARI kirjotettiin just samaan aikaan. Apua mulla menee ihan kylmät väreet sun takia. Siellä sitte oot tositoimissa. Niin jännää. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja suht pian saatte vauvan syliin.
  19. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    ONNEA AMATI JA SORBETTI VAUVOISTA!! :flower: :flower: Ja Tiivarin kanssa oon hengessä mukana. Onkohan nyytti jo kohta sylissä. Kaikille, joilla vaikeeta ja alkaa koko homma riittämään, niin lähetän paljon sympatiaa ja jaksamisia. Mulla tänään jo parempi fiilis ku eilen. Ehkä elämä...
  20. E

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE SUPER PALJON!!! :flower: :flower: :flower: Mulla tänään laskettu aika. En voi uskoa tätä todeks. Tän raskauden ei missään nimessä pitänyt mennä tänne asti. Alkaa olemaan voimat tosi vähissä. Neuvolassa tänään kaikki kunnossa paitsi painoa tullut viikossa...

Yhteistyössä