Hakutulokset

  1. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Vickanilla on kyllä varmaan helmikuun puolella laskettu aika, on jo aika iso maha ja hän oli kuitenkin hyvin hoikka ennestään. On mullakin varmaan samaa kokoa jo, mutta mulla oli siinä vatsalla täytettä ennestäänkin :D Noillahan ilmoitetaan yleensä laskettu aika myöhemmäksi kuin se oikeasti on...
  2. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Hitsi taas ikuisuus mennyt viime kerrasta täällä, sorry!! Minsuli: Sokerirasitukseen joutuu yleensä jos BMI yli 25 tai jos ikää yli 25 tai jos vahva sukurasite diabetekseen tai jos raskausdiabetes edellisessä raskaudessa. Kriteerit kai vaihtelee vähän kunnittain. Minulla täyttyi ekassa...
  3. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Huomenta! Ruusannupulle lämmin osanottoni! Täällä on mennyt ihan ok. Olin viime viikolla kovassa flunssassa ja se ja raskaus yhdessä laukaisivat migreenin. Kova päänsärky kesti kaksi vuorokautta, lopulta menin päivystykseen ja saivat Panacodilla ja Buranalla päänsäryn pois. Se kyllä jatkui...
  4. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Me asutaan rivitalokolmiossa (80m2), meillä on siis ennestään 4-vuotias tyttö. Toiveissa olisi ostaa omakotitalo, mutta ei nyt ole vielä kiire asian kanssa, hyvin mahdutaan tähänkin. Ja mulla on määräaikainen työsuhde, eli lisää lainaa kun tarvisi niin en tiedä miten helposti sitä ilman...
  5. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Lili85, no toivottavasti osaavat selvittää, mikä olisi sinulle oikea synnytystapa. Ehkä juuri sairautesi takia ovatkin ajoissa varanneet ajan, jotta ehtivät perehtyä ja on sitten jotain tietoa kun sinut tapaavat :) Mun työpaikalla ollaan niin tottuneita raskauksiin, että ei ainakaan naamatusten...
  6. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Lili85: Sun työnantaja varmaan maksaa sulle palkkaa äitiysvapaan ajalta, Kela maksaa sit sun tyänantajalle. Mutta sitä haetaan vasta, kun on ollut raskaana 154 päivää (22 raskausviikkoa), ja silloin saa neuvolasta todistukse joka toimitetaan työnantajalle/Kelaan. Samalla todistuksella haetaan...
  7. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Mulla on vuoronperään vatsa sekaisin tai kovalla, yhtään en saa kiinni, että vaikuttaako mikäkin ruoka-aine mitenkin. Mutta vähän ärsyttävää, toivottavasti tasoittuisi pian johonkin suuntaan. Sokerirasituksen sain nyt ensi viikolle varattua, torstaina olisi aika kun silloin vapaapäivä. Huh, kai...
  8. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Poistin nyt ton Tickerin, kun en itse edes näe sitä, ja se l.a. oli siinä väärin. Ja toi mun pikkukuvakin oli kadonnut, jouduin laittamaan sen uusiksi. Ihme säätöä, olen jotenkin kai tosi taitamaton tän sivuston kanssa kun mikään ei näy niinku minusta pitäis näkyä :confused:
  9. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

    Hei vaan kaikki pitkästä aikaa!! Ihan ekana muistaessani pari korjausta etusivulle: laskettu aika 2.3. ja mun ikä 36 vuotta. Ikä on siis ollut 36 koko ajan, jostain syystä vaan vahingossa vanhasta muistista ilmoitin 35 :whistle: Laskettu aika nyt on neuvolan mukaan tuo 2.3. ja sitä ei...
  10. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

    Ainiin sokerirasituksesta piti kirjoittaa! Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes, pysyi ruokavaliolla hallinnassa ja lapsi syntyi normaalikokoisena ja hänellä oli normaalit sokerit niissä parissa kontrollimittauksessa jotka syntymän jälkeen tehtiin. Nyt joudun luonnollisesti uudelleen...
  11. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

    Minä olen lomaillut, joten en ole ehtinyt tänne mitään kirjoittelemaan! Eilen luin läpi ketjua, ja todella surullisen paljon on keskenmenoja, hirvittävän pahoillani olen kaikkien surua kohdanneiden puolesta. Täällä sujuu ihan hyvin, pahaa oloa on oikeastaan päivittäin, mutta vähän se tuntuu...
  12. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Tosi outoo, mutta mulla ei näy se laskuri! Siis jos se muille kuitenkin näkyy! Kysyin sit aina teiltä, että millä viikoil oon :D :D
  13. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Kokeilin nyt lisätä tollasen tickerin allekirjoitukseen, tää on kokeiluviesti et toimiiko se. Kamalaa kohtalon uhmaamista tehä tollanen näin aikasessa vaiheessa!:unsure: edit. No eihän se tässä näy, hitto! Osaako joku kertoa, että miten se allekirjoitus nyt saadaan tähän kommentin perään...
  14. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Louhi: Tuolloin olisit kahdeksannella viikolla, ja kyllä pitäisi sydänäänten olla havaittavissa :) Tuo kiinnittymisvuoto-juttu on mulle ihan vieras asia, siitä en tiedä mitään.
  15. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    KyyneltenHymy: Joo se on totta, että hiilihydraatit vaikuttaa insuliinintuotantoon, se ei vaan ole PCOS:sä mitenkään ensisijainen hoitomuoto tai ohjaus, siksi ihmetytti. Mutta oli miten oli, hyvä jos oot ehkä siitä avun saanut ja raskaaksi tullut :)
  16. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    KyyneltenHymy: Kysyit PCOS:stä, minulla on se. En kyllä saanut mitään ruokavalio-ohjausta, ei ollut mitään puhetta aiheesta eikä tullut eteeni mitään kun taudista tietoja aikanaan etsin. Mikä sen vähähiilihydraattisen ruokavalion idea oli? Täällä kaikki ihan ok. Turvottelee välillä, ruokahalua...
  17. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Jembbba: Eilen lääkäri sanoi, että vaikka viikkoja pitäisi mulla olla melkein se seitsemän (6+6),niin voi silti olla liian aikaista ja sykettä ei näy. Näkyi onneksi. 7.-8. viikko ovat kai ne suositellut ajat. Jos menee liian aikaisin eikä sykettä näy, joudut pahimmillaan menemään esim. viikon...
  18. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Minulla oli tänään se varhaisultra ja luojan kiitos, kohdussa oli elävä sikiö sykkivine sydämineen! Jännitti aivan todella paljon, jotenkin tuo tieto PCOS:n aiheuttamasta lisääntyneestä keskenmenoriskistä ja oma ikä ja vaikeus raskautua on kaikki tuoneet sellaisen latauksen, että kauheet...
  19. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Niin ja minä en halua myöskään vielä fb-ryhmään, haluan suht anonyymina kirjoitella ainakin tämän alkuraskauden. Toivottavasti siis porukkaa täällä pyörii :)
  20. escape

    Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

    Oho, tajusin just, että olen 36-vuotias enkä 35-, kuten tuohon ekaan viestiin laitoin :LOL::LOL: Hupsista! Meillä on se varhaisultra ensi tiistaina, eli 14. päivä, eka neuvola on varattu seuraavalle viikolle eli 21. päivä. Sitten toivottavasti konkretisoituu tämä raskaus. Minulla on sen...

Yhteistyössä