Hakutulokset

  1. M

    Ketju jälleenmyyjille!

    Oletko koskaan haaveillut omasta (kansainvälisestäkin) yritystoiminnasta? Haluaisitko työn, jonka työajat ja työpisteen sijainnin voisit päättää itse? Tarjoan taloudellisesti riskitöntä mahdollisuutta kokeilla yrittäjyyttä, mahdollisuutta rakentaa kansainvälinen liiketoiminta, tartutko...
  2. M

    Onko sinua kannustettu ja kehuttu lapsena? Toimitko nyt itse samalla tavalla?

    En ainakaan muista, että minua olisi kannustettu tai kehuttu. Omia lapsia kannustan ja kehun joka päivä edes jostain asiasta, yleensä useammasta. Mies sanoi pojalle kerran, että elä yritä, ei edes kannata yrittää (en muista mitä poika yritti). Sanoin miehelle, että kun tuolla tavalla...
  3. M

    tässäkö tää nyt oli :(

    Hyvä, pointsit sulle.
  4. M

    G: Miten usein itket? Keskivertonainen itkee tutkimsten mukaan 6 kertaa kuukaudessa!

    Viimeks itkin isänpäivänä. Sitä ennen heinäkuussa kun tyttö syntyi. Jotain tihrustamista oli välissä kun kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Mutta siis viimeisimmät oikeet itkujen itkut on nuo isänpäivän kilahdus ja tytön syntymä.
  5. M

    tässäkö tää nyt oli :(

    Sanot kasvokkain. Ilmeistä näkee paljon enemmän kuin pelkät sanat kertoo (sanallinen viestintä on 5% ihmisen kokonaisviestinnästä). Ilmeistä ja eleistä näät valehteleeko se kun tenttaat sitä vai puhuuko totta. Puhelimessa voi laskea mitä vaan lööperiä ja toinen uskoo kun niin haluaa.
  6. M

    Facebookissa lastentarvike kirppiksiä?

    En tiedä naamakirjasta, mutta itse olen hankkinut esim. sängyt työpaikan intrasta ja tori.fistä. Leluja ja vaatteita olen huutanut huuto.netistä ja uutta tavaraa olen ostanut vaunula.fistä.
  7. M

    Ero -vuoroviikkoasuminen, lapset 5v ja 7v

    No mietipä omalle kohdalles, että viikon välein muutat toisesta paikasta toiseen paikkaan vaikkakin kahden tietyn paikan välillä. Mulla ainakin hajoais pää, kun pitäis koko ajan pitää osaa elämästä laukussa melkein lähtövalmiina. Entäs sitten kun tuon seilaamisen aloittavat jo todella pienet 1...
  8. M

    Ero -vuoroviikkoasuminen, lapset 5v ja 7v

    Karjalaisessa oli viime syksynä artikkeli tutkimuksesta, jonka mukaan nämä "matkalaukkulapset" (mun oma termi :) )eli vuoroviikottaiset kersat tuntevat, ettei heillä ole kotia ollenkaan ja näin varsinkin sitten kun tulee uusia kumppaneita ja sisarpuolia kuvioihin. Jo tuolloin sanoin ukolle, että...
  9. M

    Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

    Ei ole leluja minusta liikaa. Legot on lentolaukussa, ja muut lelut mahtuu kahteen pieneen arkkuun. Ulkopuolelle jää vain tytön leikkikehä, jossa tytölle sopivat lelut ja pojalta parkkitalo, potkuauto ja pari pienempää rekkaa. Eli melkein kaikki saa tarvittaessa piiloon. Ja se mikä mua tässä...
  10. M

    Kuinka moni 1v saa iltamaidon pullosta?

    Meillä sai unimaitoa (päikkäreille ja illalla) n. 1,5 vuotiaaks, kunnes tarhassa ottivat päiväpullon pois (oli vaan leikkinyt lakanat maidolla märäks ja samaa leikkimistä oli jo kotonakin). Ajattelin, että kun onnistuu siellä pitää päivällä onnistua kotonakin ja pikku hiljaa tuon jälkeen jätin...
  11. M

    Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

    Tää on ihan paras kuva :laugh: Tiedätkö, että mun pitää vähintään viikkoa ennen sopia, että silloin ja silloin MINÄ TEEN RUUAN ja tuosta pitää muistuttaa joka päivä, että tosiaan saan kokata. Hän haluaa ja on saanutkin tehdä ruuat koko yhdessä olon ajan ja tiskaamisiakin on halunnut jättää...
  12. M

    Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

    Kun ei ole kyse siitä, ettenkö tekis kotitöitä. Helvetti, tekisin jos kerkeisin ennen häntä tarttua johonkin, mutta mulle riittää tiskaaminen kerran päivässä, se tekee sitä kaks kolme kertaa päivässä. Imuria en tosiaan rupea taluttamaan joka jumalan päivä, mutta hän siitä tykkää. Joskus jaksan...
  13. M

    Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

    Miehellä, ehdottomasti. Vuoden puhuin, että haluaisin palata kuntosalille ja tuon vuoden aikana syntyi kuopuskin. Vihdoinkin tämän vuoden alussa äitini tarjoutui vahtimaan lapsia, jotta pääsen salille. Mies ilmoittaa aikataulunsa seuraavalle päivälle ja vaikka sitä ei vielä edellisenä iltana...
  14. M

    Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

    Tilanne tämä: kaksi aikuista, taapero ja vauva asutaan kaksiossa. Ilmeisesti isännälle tuli yllärinä, että lasten myötä kämppään ilmaantuu myös leluja, koskapa on nyt syksystä asti valitellut miten alkaa tavaran määrä ahdistaa. Viimeksi sitten eilen illalla kilahti leluista (=romuista, hänen...
  15. M

    Opetan tokaluokkalaisen tyttöni lyömään!

    Mie meinasin kanssa viedä lapset vanhempi-lapsi-karateen heti kun ikä sallii just tuosta syystä, että osaa puolustaa itseään tarvittaessa. Lapset osaa olla julmia toisilleen, enkä halua, että minun kakarat jää jalkoihin.
  16. M

    Valita ja vastaa itsellesi MitäsNyt-tyyliin!

    Ei helevetti! REPS* ja KOPS* :laugh::laugh::laugh:
  17. M

    Olen niin väsynyt kuulemaan rakkaasta lapsestani vain negatiivisia asioita

    Olin muutama vuosi sitten harjoittelussa ala-asteen erityisluokalla ja huomasin, että eräältä tytöltä musiikin opettaja aina odottikin huonoa käytöstä (voivotteli aina tytön kuullen, miten taas oli vaikea tunti) ja sitä hän myös sai. Minua tuo korpes niin paljon, että huomautin asiasta...
  18. M

    Sijoittaako muut kotiäidit?

    Hyvä, kun muistutitte lastenvaatteiden myynnistä. Niilläkin voin paikata tuhlausta. Lisää ideoita? Ps. olen ap ja samalla nostan ketjua =)
  19. M

    Kotihoidontuki+työ sen jälkeen äitiyspäivärahalle, miten verot?

    Viime vuonna sain itsekin sekä äippärahaa, kotihoidontukea että keikkatöistä palkkaa. Laskin verokortin niin, että arvioin koko vuoden tuet (näille on netistä tilatessa oma kohta) ja koko vuoden palkat (samoin oma kohtansa). Sen verran fiksu järjestelmä, että lähettää yhden kortin suoraan Kelaan...
  20. M

    Kertokaa kirppisvinkkejä :)

    "Kivoilla kengillä" saat pilattua omat jalkas. Eri asia, jos löydät käyttämättömät kengät, mutta muuten jätä valmiiks kävellyt kengät rauhaan. Et voi tietää mikä sienijalka niitä on käyttänyt ja jokaisen askellus on erilainen. En osaa noista sisustusjutuista sanoa, itse kun katselen vain...

Yhteistyössä