Hakutulokset

  1. 7

    Syylänpoisto / verrukill kokemuksia?

    Lapsellani on kädessä syylä. Tutkittuani netistä hoitokeinoja törmäsin tuotteeseen nimeltä verrukill, jolla yhdellä kertaa hoidetaan syylä jäähdyttämällä se. Mietin vaan, että miten onnistuu lapsen kanssa / sattuuko se kuinka paljon, kun hoitoaika olisi jotain 10-15 sekuntia. Olisi kiva kuulla...
  2. 7

    vatsataudin kesto?

    Mies oksensi viime yönä pari kertaa ja tänään ollut lähinnä veto pois. Lapsonen kävi juuri halailemassa vessanpönttöä. Mietin, että olisikohan liikkellä oleva pöpö nopeaa sorttia vai onkohan edessä pidenpi kärsimys? ;) Onko koko perhe kaatunut vai onko valikoivaa sorttia? Pääkaupunkiseudulla...
  3. 7

    AS-lasten tukitoimet päiväkodissa?

    Sattuisikohan paikalla olemaan ketään autisminkirjon lasten vanhempia? Haluaisin tietää, mitä tukitoimia lapsenne ovat päivähoidossa saaneet. Meillä sairaalasta on sanottu, että tarvitaan avustaja ja saamaa mieltä on päiväkodin henkilökunta sekä vanhemmat. Kunta ei avustajaa kuitenkaan halua...
  4. 7

    Lapseni ei eihkä koskaan opipuhumaan :(

    Olen tänään jotenkin aivan rikki. Minulla on kaksi lasta, joista nuoremmalla epäillään lapsuusiän autismia. Hän on vasta vähän päälle kaksi. Keväällä aloin epäillä, että maailman helpoimmasta vauvasta ei ole kasvamassa ihan tavallinen lapsukainen. Puhe alkoi kehittyä myöhään yksittäisinä sanoina...
  5. 7

    (Tyhmä) kysymys vuokra-asuntojen määräaikaisista sopimuksista (myös ns. yleishyödyllisillä?)

    Tietääkö joku, että onko esim. Saton / VVO:n tms. vuokranantajien sopimuksessa minimi 1 v asumisehto? Jos naapurit on tosi rauhattomia tai muuten ei viihdy, niin onko pakko lusia/maksaa vuoden vuokrat? Ainakin yksityisillä käytäntö näyttää tosi yleiseltä. Suunnitelmissa mahdollisesti...
  6. 7

    Kohta entinen ystävä? :(

    Meitä on kolme ystävystä. Kahdella meistä lapsia, yksi lapseton. Toinen perheellinen on nyt eroamassa. Toinen tavannut elämänsä miehen ja muuttanut yhteen. Tämä uusi miesystävä on jäänyt aika etäiseksi, yhden kerran yhdessä koitimme iltaa viettää pariskuntaporukalla, mutta tämän jolkeen oli...
  7. 7

    Mitä konkreettista joululahjaksi?

    Mitä konkreettista voisin toivoa mieheltä joululahjaksi? Mies kyselee kovasti, mutta en keksi mitään. Ehdotin lahjakorttia hierojalle, mutta niitä saan häneltä muutenkin. Ehdotin uutta läppäriä perheelle, mutta se hankitaan joka tapauksessa kun on pakko, eikä se ole henkilökohtainen. Suklaa ei...
  8. 7

    Aknea hormonikierukasta?? / ehkäisy, kun aurallinen migreeni

    Mulle suositeltiin ehkäisyksi hormonikierukkaa ja mietin nyt, että kannattaako mun ottaa sitä. Lapsia on kaksi ja pitkäaikainen ehkäisymenetelmä olisi hakusessa. Vaivattomuus olisi plussaa. Mulla on aurallinen migreeni, tosin viime aikoina erittäin harvoin, mutta sen vuoksi en saanut...
  9. 7

    Lentäminen vauvan ja taaperon kanssa, vinkkejä? (Norwegian)

    Olen lähdössä reissuun 0- ja kohta 3-vuotiaan kanssa. Edessä reilu 3 h lento. Kaipaisinkin vinkkejä sujuvaan matkantekoon! Rattaita ei oteta mukaan, kun perillä on toiset. Vauvan ajattelin laittaa kantoreppuun ja taaperon työntää kentän rattailla koneeseen, todennäköisesti käveleekin ihan...

Yhteistyössä