Hakutulokset

  1. M

    Vauvakuume ja endo

    Eipä kestä. :) Mä en ehkä odottelisi niitä menkkoja ihan kolmea kuukautta, jos on vauva toiveissa ja endo. Itse odottelisin ehkä korkeintaan kaksi kuukautta ja menisin kyllä sitten jo lääkäriin. Taitaa julkisella puolella olla se politiikka, että vuosi pitää yrittää ensin omin konstein, oli...
  2. M

    Terolut+raskautuminen, siis mitäh??

    Minulle sanoi lapsettomuuslääkäri, että terolut voi jopa estää ovulaation minipillereiden tapaan. Tässä asiassa näyttäisi lääkäreillä olevan eriäviä mielipiteitä. Tietysti se on asia erikseen sitten jos terolutteja syö vain loppu kierrosta, tällöinhän se tukee myös oman keltarauhasen toimintaa.
  3. M

    Vuotohäiriö

    Kannattaa ottaa yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Mulla on vähän vastaavanlainen tilanne menossa täällä. Aloitin just ekan clomikuurin. Kolmantena clomipäivänä eli kp6 alkoi vuoto, ei kovin runsasta mutta kuitenkin. Nyt on kp8 ja vuodan edelleen. Mulla on tiistaina seurantaultra niin eiköhän se...
  4. M

    Vauvakuume ja endo

    Mulla on kanssa endo ja vauvaa on yritetty nyt noin 9kk, eikä plussaa edelleenkään. Mulla on ollut kierrot täysin sekaisin suunnilleen koko yrityksen ajan, menkat siis tulee tosi tiheään ja siksi kipujakin on ollut todella runsaasti. Nyt ollaan hoidossa yksityisellä lapsettomuuspolilla kun...
  5. M

    vaunuhelppinkivä :)

    me ostettiin jovin orat. vai oran jovit =) Eli vauvatar.fi tuossa odottaja lehdessä oli vertaus 1/2006 briot voitti pistein 3,4 jovit tuli tokaks 3,3 monessa kohtaa oli myös turvallisuus muistaakseni missä oli jovit parhaat. netistä voi tilata ja kotiin kuljetus ilmaista (oli silloin...
  6. M

    äitiyspakkaus

    \ mä oon kyselly samalta henkilöltä ja hän sanoi silloin että huhti toukokuun vaihtees.... ei oo näkyny. Tänäänkelasta sanottiin että loppukuuhun menee mikäli samaan tahtiin tulee hakemuksia. Jos tuleeenempi niin sitten aikaistuu mutta todennäköisesti saattaa vielä pitkittyä! Eli kukaan...
  7. M

    Mitä häälahjaksi?

    Miten ois jokin avioliitto-opus. Esim. Nicky & Sila Lee: Avioliitto-opas. Päivä Osakeyhtio 2002, on suositeltava kirja. Siihen on saatavana työkirjakin. Yhteensä maksavat muistaakseni reilut 30e.
  8. M

    Aikainen ovis

    Mä saan clomifen-lääkkeen ensi kiertoon jos ei nyt tästä kierrosta tärppää. Sen pitäisi lekurin mukaan parantaa vähän tuota alkukiertoa. Tuo lääkkee vaikuttaa mm. munasolun kypsymiseen.
  9. M

    Aikainen ovis

    Tuli vielä mieleen, että tuosta liian aikaisessa oviksessa voi olla sekin haitta että sieltä irtoaa epäkypsä munasolu.
  10. M

    Estradot-laastarin kiinnityspaikat?

    Itseasiassa pakaran iholta lääkeaine imeytyy lastarista hiukan huonommin verenkiertoon kuin esim. vatsan tai olkavarren iholta. Tämä johtunee siitä, että pakarassa rasvaa on vieläkin enemmän ja tästä syystä imeytyminen hiukan huonompaa.
  11. M

    Aikainen ovis

    Kyse olikin siitä jos ovis tapahtuu alle kp10 tai jopa menkkojen aikaan. Tällöin voi sanoa, että ovis on liian aikaisin. Tosin kaikki on mahdollista. Mulla oli viimeksi ultratessa kp15 limakalvo 6mm ja silti sain oviksen irrotuspiikin eikä lekuri sanonut että olisi ollut liian ohut limakalvo...
  12. M

    Aikainen ovis

    Mulle ainakin lasettomuuslääkäri sanoi, ettei ole oikein hyvä juttu jos ovulaation on kovin aikaisin. Tällöin limakalvo ei ole välttämättä ehtinyt kasvaa tarpeeksi paksuksi ja hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään siihen.
  13. M

    Pregnylistä paha olo?

    Nuo oireet sopii hyperstimulaatio-oireyhtymään, jossa munasarjat siis toimivat liikaa. Jos sulla on pakkausseloste vielä tallella niin siellä on ainakin varoiteltu tuosta harvinaisesta oireyhtymästä. Sinänsä mietin, että voiko tota oireyhtymää tulla kerta-annosta, useimmiten se tulee kai silloin...
  14. M

    perinnöllinen sairaus ja lasten teko

    Itselläni on perinnöllisiä sairauksia, mutta en todellakaan niiden takia olisi halunnut jättää elämää väliin. Joten älä sairauksien takia jätä lapsia tekemättä. Elämässä kun on niin paljon muutakin. :)
  15. M

    Varaava takka

    Ja niin se on kauneus katsojan silmissä ;) Mä en voi sietää kaakelitakkaa, mulle ehdoton valinta oli vuolukivinen takka-leivinuuni, jossa takka olohuoneeseen ja leivari keittiöön. Tosiaan lämmittää, nyt on rakennusaikana lämmitelty, tänään just vähän tolkummin. Lämpö on aivan ihanaa =) Nimim...
  16. M

    parkano ja lähialueet

    missä ovat kaikki lapsiperheet parkanon ja lähikuntien alueilta :)
  17. M

    Asuminen rakentamisen aikana

    Mekin asutaan vuokralla. Meillä on kaks lainaa rakentamiseen, jotenkin pankin järkkäilyjen takia tälleen. Pienemmästä maksetaan ihan lyhennyseriä, mut isommasta, jota ei olla vielä kokonaan nostettu, korkoja. Just laskeskelin, et tällä hetkellä maksetaan vuokran ja lainan kans, lisäks tulee...
  18. M

    Kannattaisko poistaa hormonikierukka?

    Mulla on ollut Levanova-kierukka nyt kolmisen vuotta. Ja nyt alkaa tuntua, et negatiivisia juttuja on enemmän kuin positiivisia. Plussaa on tietysti, et menkat on loppuneet liki kokonaan, yhden päivän vuotoja, mut ne tuleekin sit silloin tällöin. Eli ikänä ei tiedä milloin niitä vois odotella...
  19. M

    4.5 vuotiaat..

    Meillä on samanlainen. Välillä tuntuu tosiaan, ettei jaksa, kun joka asia on ei ja hirveitä kiukkukohtauksia päälle. Yöllä tulee viereen nukkumaan, ja aamulla kun kysyy et miksi tuli, niin sanoo, et pelkäs mörköjä tms. Isot nallet piti viedä vaatehuoneeseen, ettei niiden hahmoja pelkäis.
  20. M

    Oon kade!

    ihan turhaan oot kade. Meidän tie tähän talon rakentamiseen alkoi noin 6 vuotta sitten, kun muutettiin täältä pohjoisemmasta etelä-Suomeen. Vuokra-asunnot tuntui ihan sairaan hintaisilta, joten päätettiin ostaa oma asunto. Tavallinen 70-luvun loppupuolelta, alkuperäisessä kunnossa oleva...

Yhteistyössä