Hakutulokset

  1. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

    Heips! Muutama päivä sitten tehtyyn testiin ilmestyi yllättäin kaksi viivaa =) Kotona on kasvamassa kaksi poikaa ja yksi enkelipoika taivaassa. Plussa testissä oli iloinen yllätys ja tahdomme uskoa, että nyt on se aika käsillä, kun kuopus tulee meidän perheeseen. Lääkäriin menoa aijon vielä...
  2. S

    Onko täällä joku joka on lukenut Raamatun?

    Kerran nuoruudessa. Sukuluettelot olivat vaikeimpia luetavia ja tietty kaikki tarinat julmista sodista :/ Eniten pidän psalmeista ja profeetoista B)
  3. S

    Mulla on 2 epäillyttävää luomea, tietäiskö joku

    Käivin tässä just hiljattain ihotautilääkärillä näyttämässä luomia. Hän antoi neuvoksi, että hälyttävä merkki on, jos ihminen alkaa jotenkin tuntea luomea (kutiaa, kihelmöi, ympäristö punottaa) ja tietty myös silloin kannattaa käydä näytillä, jos luomi muuttuu (kasvaa, alkaa katoamaan) -...
  4. S

    Miksi mun tomaatintaimien lehdet käpristyy?

    hei-hei niiden lehtien kastelun kanssa kannattaa olla varovainen - tomaatti ei halua jatkuvasti kosteutta lehdilleen - silloin voi tulla lehtihome (lehdet muuttuvat harmahtavaksi ja käpristyvät), joka vähitellen tappaa taimen
  5. S

    Kasteesta

    Haluaisin tähän vaan sanoa sen, että ei kannata yleistää. On tässä valtakirkon piirissäkin meitä, jotka ei kastata lapsiaan vaan siksi, että niin on tapana. Vapaissa suunnissa ajatellaan, että kaste on ihmisen kuuliaisuuden osoitus Jumalalle ja luterilaisuudessa ajatellaan, että se on Jumalan...
  6. S

    Jaksatko juosta 10 km yhteen menoon?

    jep - noin tunti menee
  7. S

    Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.4 !!!

    Tervehdys pitkästä aikaa! Mä oon yks näistä "neitosista", jotka ei oo päivittäneet tietojaan aikoihin. Olen siis tolla listalla nimellä tuulen sydän. Tässä keväällä saimme yllätysplussan, mutta se olikin sitten kemiallinen raskaus...Nyt on kahdet menkat olleet sen jälkeen ja katotaan mitä...
  8. S

    ###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

    Heippa! Tulin tänne kurkkimaan varovasti...tänään tuli yllätys plussa...Testailin huvin vuoksi kun viikon verran on ollut jotenkin outo olo, itku on ollut herkässä jne. LA ei tietoa enne ultraa, koska menkat ei olleet vielä alkaneet ton kuopuksen imetyksestä johtuen :whistle: ;) Rauhallista...
  9. S

    lapsen itkuisuus ja refluksi. Mikä neuvoksi?

    Meillä on kohta 1v poika,joka kärsii ilmeisesti aika pahasta silence-refluksista. Meillä on ollut kuuriluontoisena lääkityksenä Losec mumps ja toivoimme päässeemme siitä jo eroon (oli 2kk tauko lääkityksessä),mutta vuoden alussa poika muuttui taas itkuisemmaksi (kun alkaa itkeä - vatsan sisältö...
  10. S

    Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

    Heips! Taidampa hypätä tähän pinoon. :wave: Meillä ois 4. lapsi haaveissa ja yritys alkaa varmaan tässä joskus keväämmällä. Tsemppiä kaikille :heart:
  11. S

    Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

    Heippa! Taidampa hypätä tähän ketjuun, vaikka tosissaan tosta kuopuksesta en pääse haaveilemaan, ennen kuin lopetan imetyksen tässä kevään mittaan. Kirsikka Kyseli metujen vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Muistaakseni metut vaikuttaa niin,että vähentävät antrogeenien (mieshormoonit,joita...
  12. S

    Pysyvä vauvakuume kuolleen vauvan jälkeen?

    Menetimme keskimmäisen poikamme traagisesti 2vk iässä kolme vuotta sitten. Eka vuosi tuntu,että kipu helpottais vain,jos saisi heti uuden vauvan syliin...No sitä vauvaa ei kuulunut ja vuosi vauvan kuoleman jälkeen päätin alkaa elämään ns normaalia elämää - palasin töihin jne. Puoli vuotta sen...
  13. S

    Miten erottaa tavallinen flunssa astmasta,refluksista?

    Kaipa niitä on aika vaikeeta erottaa pienellä lapsella. Meillä on myös 10kk pojalla ollut refluksitauti+astmaepäily. Meillä ainakin on niin,että ns tavallinen flunssa pahentaa molempia vaivoja - hengitys rohisee+yskiessä/itkiessä nousee taas enemmän vatsahappoja nieluun.
  14. S

    Muita "huonoja äitejä" paikalla, jotka eivät tänään aio ulkoilla lastensa kanssa?

    vauva yskii + ulkona on kylmä merituuli pakkasen lisäksi-ei kiitos ulkoilulle. :wave:
  15. S

    Kuinka yleinen on parisuhdekriisi ensimmäisen lapsen synnyttyä?

    Meillä oli myös vaikeaa ekan lapsen syntymän jälkeen. Oltiin asuttu ennen 6v yhdessä ja molemmilla oli ennen lapsia yhtä paljon vapautta päättää omasta ajan käytöstä...sit yllättäin naisena olin sidottu vauvaan 24h/7pv kiinnosti tai ei. Vauva kuukausiin vielä ei nukkunut yöllä kun 1,5-3h...
  16. S

    "vauvakuume" vai "lapsikuume"?

    Mietin tässä sitä, että aina puhutaan vauvakuumeesta,kun joku toivoo lisää lapsia. Oonkohan mä vähän omituinen,kun en oo rehellisesti sanoen koskaan potenut vauvakuumetta ,mutta "lapsikuume" mulla taitaa olla tälläkin hetkellä ainakin pikkuisen... Toisin sanoen en oo koskaan hirveesti nauttinut...
  17. S

    Meiän 6kk kävi ekaa kertaa aamulla pöntöllä kakalla...

    Maailmassa on melkein joka asiaan monenmoisia teorioita. Itse en usko tollaseen teoriaan. Mulla on se mielikuva, että ennen kestovaippoja lapset opetettiin/oppivat aikaisemmin kuiviksi ja eipä taida kaikilla olla seksuaalisuudessa ongelmia :whistle: Mutta tää on mun mielestä sellanen...

Yhteistyössä