Hakutulokset

  1. E

    Päivähoidon nollamaksuluokkaa ei saa poistaa-adressi

    Päivähoitopaikoista on pulaa muutenkin, joten jos vanhemmat tai toinen vanhempi on kotona, niin mielestäni sellaisen perheen ei tarvitse viedä työssäkäyvien vanhempien lasten päivähoitopaikkaa. Päivähoitopaikkojen ryhmäkoot on ylisuuret ja sitten tapahtuu kaikenlaisia onnettomuuksia, kun ei...
  2. E

    Vauva 4½kk.

    \ No en missään nimessä aio imettää yli puolen vuoden! =) Se on mielestäni jo ERITTÄIN "hyvän mittainen" imetys.
  3. E

    Vauva 4½kk.

    Joko voisin hyvillä mielin lopettaa imetyksen? =) Täysimetyksellä ollut tähän asti ja olen totaalisen kyllästynyt touhuun.
  4. E

    siis mitä toi 2v touhuaa isällään viikonloput???

    Mun mielestä voi purkaa ikäväänsä tuolla tavalla. Eli on vain ollut äitiä kova ikävä. Tuon ikäinen ei välttämättä ymmärrä, että äiti ei ole hänen kanssaan. Viikonloppu on pitkä aika tuon ikäiselle. Enkä tarkoita, että isätapaamisia tulisi lyhentää. Mutta kun lapsi tulee kotiin, niin ekstramäärä...
  5. E

    Yks pikku juttu... (teen oman avauksen, sori!)

    \ On olemassa töitä, jotka ovat rankempia kuin mikään muu! Mutta puhuin tässä nyt silleen yleisesti, kaikki ei ole mielisairaanhoitajia. Suurin osa työpaikoista on sellaisia "perus-henkisiä". =)
  6. E

    Yks pikku juttu... (teen oman avauksen, sori!)

    \ Ymmärrän toki tuonkin, mutta uskallan väittää, että yleensä työssäkäyvä on henkisesti vireämpi ja energisempi ja se, mitä siellä kotona sitten odottaa, ei ole niiiiin kamalaa kuitenkaan, eihän?! ;) Kotiäitiys on henkisesti erittäin raskasta ja se jo sinänsä syö voimavaroja, lisäksi ku siinä...
  7. E

    Yks pikku juttu... (teen oman avauksen, sori!)

    Tuosta työssäkäynnistä. Minusta on ihan sama onko äiti töissä vai kotona vai jossain siltä väliltä, kunhan lapset ei kärsi. Mutta semmonen seikka taitaa olla kuitenkin ihan tosi asia, että tuo työssäkäynti on henkisesti helpompaa, ehkä fyysisestikin -niinkuin joku tuossa toisessa ketjussa jo...
  8. E

    galluppi elareista+tuloista

    MIedän perheessä maksetaan elareita ja saadaan elareita niin kuin varmaan monessa muussakin uusperheessä. Mieheni velvoitettiin maksaamaan elareita 220 euro/lapsi, joita on kolme ja tämän päälle matkakulut, jotka ovat n. 80 euroa/Kk (lapset asuvat 300 km päässä ja ovat luonamme joka toinen...
  9. E

    Sinttura huhuu!!

    Luin alemmasta vitamiinikyselystä,että olet e-epalla korvannut masennuslääkkeet. Aihe kiinnostaa, sillä olen erästä läheistä yrittänyt 'pakottaa' ;) syömään E-epaa, koska hänellä taipumusta masennukseen. Tällä hetkellä ei syö mitään masennuslääkkeitä, siinäkin mielessä haluaisin kovasti...
  10. E

    ihmettelen

    Kiitos Peppari!! =) Muuten on ollut niiiin kielteistä palautetta että jo olen miettinyt et olenko ainua jonka lapsi on hoidossa.
  11. E

    ihmettelen

    Pyysin kokemuksia äideiltä joiden lapset ovat hoidossa. Kaikki eivät ymmärrä tätä mutta minulle,lapselle ja lapsen isälle tämä järjestely on toiminut loistavasti.Isän kanssa kun emme voi nähdä toisiamme mutta sitäkään ei varmaan ymmärrä nämä supertätit jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen.Kumpi...
  12. E

    ihmettelen

    Edelliselle vastaisin ja tietysti kaikille muillekkin että lapseni on hoidossa 9.30-15 tai 8-15,riippuen kumman vanhemman luota lapsi tulee. Omani on sen verran vilkas luonteinen että en pysty asioimaan työkkärissä saati muissa virastoissa hänen kanssaan,hyvä jos jollain on sellainen mukula joka...
  13. E

    ihmettelen

    Lapseni hoitopäivät velotetaan minulta ei yhteiskunnalta!!! Meidän kylällä ei ole kun seurakunnan kerhoja ja ne on täysiä. Muihin kerhoihin ei ole kiinnostusta kun niihin pitäisi lähteä autolla ja lapsi on isällään aika usein. Kaikilla on muistaakseni oikeus päivähoitoon vai muistanko väärin?
  14. E

    ihmettelen

    Kerroin eräälle puolitutulle että vien 4-v lapseni päiväkotiin niinä pävinä kun menee isälleen.10pvä/kk on hoitopäiviä.Sain kauheat omantunnon tuskat,koska kuulemma kukaan kunnollinen äiti ei työnnä lastaa toisen hoidettavaksi kun on kotona.Tai sen käsityksen ainakin sain meidän pikku...
  15. E

    epilepsian tutkinta

    Meidän lapsellamme vaikea epilepsia. Mri kuvaus tulokset olleet normaalit.
  16. E

    Kondomi ja raskauden mahdollisuus

    kuinka moni on tullut raskaaksi kun ehkäisynä on ollut pelkkä kondomi? Mietin tässä vaan kun kierto on nyt tosi pitkällä eikä menkkoja näy tai kuulu että tuleeko esim. niistä touhutipoista helposti raskaaksi? Tiedän että kortsu pitäis laittaa ennen yhdyntää, joten siitä ei tarvitse valistaa...
  17. E

    Verenvuoto ja etinen istukka

    Ei nyt ihan vastannut kysymykseesi, mutta toivottavasti hieman lohduttaa. =)
  18. E

    Verenvuoto ja etinen istukka

    Mulla oli istukka kohdunsuulta noin 3cm kolmannesta lapsesta. Raskausaika meni suht hyvin ja poika syntyi vkolla 38+2 ihan normaalisti alakautta. Istukkakin pysyi loppuun asti paikoillaan vaik muakin lääkäri varoitteli loppuraskaudessa... Tsemppiä. Kyllä kaikki hyvin menee ja lääkärit osaa...
  19. E

    Käynnistyksestä??

    Mulla käynnistettiin kolmannen muksun syntymä... Raskauviikot oli 38+3 kun aamulla alkoi verta tulemaan...pieniä supistuksia tuli mut loppuivat sairaalassa 7tunnin odottelun jälkeen. Olin jo 2 edellisenä päivänä juossut suppareitten takia tarkistuttamassa tilannettani turhaan... Lääkäri päätti...
  20. E

    Kuinka monta lasta?

    \ Kamalaa edes ajatella mitä olet joutunut kokemaan :hug: tuollaista ei tarvi kenenkään kestää.Voin vain kuvitella mitä olette joutunut kestämään.Ex-mieheni oli väkivaltainen luonteeltaan ja onneksi tajusin lähteä ajoissa. Jaksamisia :wave:

Yhteistyössä