Hakutulokset

  1. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Heipä hei! StaRR hurjasti tsemppiä! Kaikki nuo tuntemukset on sallittuja ja enkä yhtään ihmettele niitä. Jospa sitä itsekin kirjoittelisi :). Meillä nukutaan huonosti (viime yö oli erittäin hyvä kun heräsin vain 3-4 kertaa). Kiinteitä aloiteltiin tuossa pari viikkoa sitten eikä ainakaan...
  2. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Heipä hei... jotenkin vaan on olevinaan kiirus ettei mitään muista kirjoitella. Poika on nyt päälle 4,5kk ja vielä ei kiinteitä olla aloitettu vaan täysimetyksellä mennään. Oman ruokavalion olen nyt palautellut suht normaaliksi tosin tänään taas totesin että ihan vihreää kakkaa :(, epäilen...
  3. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Astrea tuo ei olisi ensimmäinen kerta jos rannkojen hoitojen jälkeen tärpäisi kerralla luomuna ;). Meillä on huomenna 3kk neuvola... saa nähdä kuinka paljon on kasvannut kun tuo vaikuttaa melkoiselta jättiläiseltä. Sitten saakin ne rokotteet myös ja suppoja on ostettu jo varoiksi. Taidan antaa...
  4. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Heipä hei! Tervetuloa mukaan räiskäle! Räkäisyys näillä vauvoilla taitaa olla muutenkin melko yleistä ja jotenkin jo nyt noita flunssia tulee ja menee... itse kun imetän niin ne pysyy melko lievinä. Mä aloitin lopulta imetysdieetin ja nyt ruokavaliosta karsittu maito, viljat, muna ja...
  5. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Ohhoh StaRR.... no eiköhän se vielä iloksi muutu ja toisaalta sisarukset tuolla ikäerolla ovat kuin paita ja peppu. Tsemppiä paljon odotukseen.... Onnea astrea! Meillä menee ihan hyvin... mä aloitin maidottoman dieetin katso onko sillä mitään vaikutusta... viimeyönä sain ainakin pidemmän...
  6. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Heipä hei pitkästä aikaan... jotenkin mukamas ollut niin kiire ettei ole ehtinyt kirjoitella ja jos olen aloittanut niin on tullut joku keskeytys. Meilläkin lievää flunssaa ja vauvakin sai vaikka täysimetyksellä ollaankin mutta onneksi tosi lievänä ei edes nenä friidaa tai suolaliuosta tarvittu...
  7. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Jotenkin aika vaan hurahtaa ettei tännekään ole ehtinyt kirjoitella. Meillä tosiaan masuvaivat ovat vaivanneet melko paljon. Cuplatonit ja disflatylit tuntuivat vaan pahentavan asiaa ja saan katsoa mitä itse suuhuni laitan. Esim. Valkosipuli taitaa olla kielletyllä listalla ruisleivän kanssa...
  8. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Tsemppiä kaalimaankakaralle, hienoa että tiedostat olosi ja hae herkästi apua! Meillä on ollut vähän masuvaivaa ja vaikutti että cuplatonit vaan pahentavat joten kokeillaan disflatylit. On vaan niin inhottavaa kun toisella mahaa kipistelee. Toissa yö oli pahin masukipujen kanssa, viimeyö...
  9. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Nohmu kuten Nelli sanoikin niin 2 viikon ikäisenä on suositus niiden aloitukseen. Meidän vauvalla oli 1kk neuvola ja mitat olivat 4500g ja 54,3cm 2 viikossa tullut 570g painoa lisää (mikä on ihan huisin paljon yli 40g/päivä) eli mun maito taitaa olla melko ravitsevaa (tosin viihtyy kyllä tuo...
  10. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Meillä käytetään bioteekin super d tippoja. Tuon keskimmäisen kanssa oli d vitamiinien kanssa haasteita ja noita ei tarvitse antaa kuin yksi tippa niin ne sopi ja näyttää sopivan tällekin vauvalle. Vihdoinkin sain varattua ristiäiset tämän kuun loppuun... nimi on vielä tosin arvoitus...
  11. I

    Heinäkuun vauvat 2015

    Kiitos Ex kun teit tänne tämän! Meillä on 1kk neuvola torstaina. Jännä nähdä kuinka paljon on vauva kasvannut täysimetyksellä. Poitsu kyllä tuntuu että olisi kasvannut jonkin verran. Oma toipuminen seltion jälkeen on ollut kyllä yllättävän nopeaa. Nyt on jo lähes täysin normaali olo vain...
  12. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Tsemppiä astrea, vauva päätti olla masussa laskettuun aikaan asti ja vähän ylikin. No kohta on nyytti sylissä! Onnea vauvatuhinan parissa nautiskeleville. Mä olen edelleenkin niin ruusunpunaiset silmälasit päässä täällä. Tämä kun on viimeinen vauva meillä .... ja vielä kun näyttää siltä että...
  13. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea kaikille vauvan saaneille!!!! Kellä vielä on pallomasu? Tänään kun on heinäkuun viimeinen päivä :). Anskutin tsemppiä imetysotteen löytämiseen. Meillä nämä kaikki on oppineet muutamassa päivässä. Vauvalla on jonkin verran ilmavaivoja, mutta ne ei loppujenlopuksi paljoa vaivaa...
  14. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Tsemppiä Ninnuka perätilasynnytykseen kuulisin mielelläni kokemukset kun aika koittaa kun itsekin sitä suunnittelin, mutta mitat ja vauvan asento ei sitä sallinut. Jos kuitenkin sektioon päädyt niin siitäkin voi toipua nopsaan. Itse olen tosi nopsaan toipunut. Meillä sujuu edelleen...
  15. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea Minne ja littlelion! Minnelle tsempit toipumuseen sektiosta! Winny mä pesisin. Mä en ole kenenkään nouden kanssa ollut ihan älyttömän tarkka ja terveitä ovat eikä mitään allergioita! Ehkä käyttäisi "luomu"pesuainetta. Meillä kun noita käytetään aikapaljon muutoinkin. Nelli meillä on...
  16. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Esikoiden raskaudessa ei loppuvaiheessa ollut mitään ultria, no syntyi pienikokoisena viikkoihin nähden ja sitten seuraavia raskauksia onkin seurattu äitiyspolilla tarkemmin ja ultrailtu ihan riittämiin. Täällä ei edes ole ultraa neuvolassa ja ekassa lääkärin tarkastuksessa lääkäri sitä...
  17. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys tuo on ihan normaalia toimintaaa jos raskaus etenee ihan normaalisti. Normaalit ultrat on np ja rakenne ultra mutta loppuraskaudessa ei ole ultria jos normaalisti etenevä raskaus. Rv 36 viikolla on lääkärin tarkastus, mutta sen jälkeen ei muuta kuin yliaikaiskontrolli jos kaikki etenee...
  18. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Kaalimaankakara tämän hetkinen suositus on selällään. Jos itse menee kyljelleen niin ei haittaa mutta selälleen pitäisi laittaa nukkumaan. Meillä tuo vauva menee itse kyljelleen niin välillä nukkuu niinkin. Muistelisin että esikoisen aikaan oli kyljelleen ja piti vaihtaa kylkeä miten laittoin...
  19. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea Winny ja Riikkunen... ihana tuo Winnyn synnytyskertomus! Mä olen niin kateellinen teille jotka "normaali" synnytyksen kokijoille. Itsekin olisin vielä sen halunut kokea kun tämä oli kuitenkin viimeinen vauva meille. No tulipahan koettua sektiokin niin on kokemusta molemmista. Btw johtuen...
  20. I

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea Salla! Tsemppiä teille pallomasuille ja käynnistyksen kanssa kärvisteleville! Meillä menee edelleen loistavasti! Tänään mies on ollut töissä ja mä olen parjännyt hyvin näiden 3 lapsen kanssa + oman itseni kanssa. Vauva meinaa olla melkoinen sylivauva ja meinaa tykätä nukkua vaan...

Yhteistyössä