Hakutulokset

  1. V

    Mitä teet saadaksesi seksiä?

    Yleensä kysyn suoraan, että mennäänkö panemaan tms., koska sopivia aikoja pikkulapsiperheessä on aika vähän eli täytyy olla silloin reippaana asialla kun sopiva tilaisuus tulee :) (ja se sopiva tilaisuus on siis yleensä silloin kun lapset nukkuvat eikä itseä väsytä niin paljon ettei jaksaisi eli...
  2. V

    Vauva herää aina itkien

    Kauniskuu: tuolla Husin linkissä jonka laitoin puhutaan myös vauvojen erilaisesta rytmisyydestä (iha sivun yläreunassa kun kelaa sinne), joka on osa temperamenttia ja mä ainakin käsitän sen niin, että toiset vauvat vain on herkempiunisia eikä sille sitten varmaan mitään voi, jos on aivan...
  3. V

    Vauva herää aina itkien

    Tuo on todella yleistä ja johtuu just siitä, ettei vauva osaa painua uudelleen uneen. Vinkkejä siihen, miten asiaa voi auttaa löytyy Elizabeth Pantleyn ja Tracy Hoggin kirjoista. Itse olen saanut apua meidän "unihäiriöiselle" niistä. Lisätietoa myös tän linkin takana...
  4. V

    Huutaen/itkien nukkumaan, 6 kk

    ^Näin juuri! Tsemppiä teille molemmille ja muillekin samassa tilanteessa oleville! Meidän esikoinen oli aina todella levoton nukkuja, en edes muista mitä kaikkea ja missä vaiheessa, mutta nyt kohta 3v reipas ja ihana lapsi, alkoi nukkua yöt läpeensä vasta jotain reilut 1,5-vuotiaana...
  5. V

    Vaippa ongelma?

    Vaihda kokoon 5 ja teippivaippoihin. Ja teippivaipat pitää laittaa tarkkaan ja kunnon kireelle. Meillä ei ikinä housuvaipat pidä yöllä, niissä sitä imua on paljon vähemmän kuin teippivaipoissa. Ja housuvaipat jos on liian isot, niin ne falskaa, mutta teippivaipat saa tiukemmalle. Meilläkin...
  6. V

    Psykologi rohkaisee itkettämään 3 kk vauvaa päiväunille

    Mä olen miettinyt vähän samoja asioita; Minusta nämä asiat tuodaan meille äideille vähän liian mustavalkoisena eli joko tai, "Näin pitää tehdä", "Tämä on se oikea tapa" eli esim. tästä nukuttamisesta minulla oli ainakin ennen se käsitys, että lapsi täytyy nukuttaa erillään heti sairaalasta...
  7. V

    Huutaen/itkien nukkumaan, 6 kk

    No nuo painaumat alahampaiden kohdalla ja se, että ruoka ei maistu viittaisi kyllä vahvasti siihen että hampaat ovat puhkeamassa. Eli nyt vaan särkylääkettä tai muuta helpotusta (esim. viilennettyjä puruleluja, kylmää ruokaa) kehiin!
  8. V

    Psykologi rohkaisee itkettämään 3 kk vauvaa päiväunille

    EN jaksanut lukea kaikkia ylläolevia vastauksia, mutta sen mitä silmäilin niitä niin samoilla linjoilla ollaan. Pystytkö nukkumaan päiväunet vauvan kanssa vauvan vieressä? Itse tein vaativan esikoisen kanssa niin, koska se oli ainoa keino millä sain päivisin itsekin levättyä. Joskus tosin...
  9. V

    6kk:n vieroittaminen, apua!

    Meilläkään ei ole tuttipullo kelvannut kuopukselle 4kk jälkeen, mutta nokkamukista oppi melko äkkiä juomaan ja joikin siitä sitten aina kun oli jonkun toisen hoidossa.
  10. V

    Huutaen/itkien nukkumaan, 6 kk

    Meillä on tommosta nukkumaanmenon vaikeutta/raivoa ollut aina liittyen liikkeellelähtöön eli ensin just ennen kuin oppi kunnolla konttaamaan ja seuraavan kerran just kun alkoi nousta seisoskelemaan. Ja nuo ovat siis mennet ohi muutamassa viikossa, kunhan se taito on kunnolla opittu (ja...
  11. V

    rela-tipat, täysimetys ja yhtäkkinen ummetus

    Meillä n. 3kk iässä täysimetetyn esikoisen kakkatahti ja -koostumus muutttui ihan täysin ilman mitään muutoksia ruokavaliossa tms. Monta kertaa päivässä turauttaminen loppui ja kakka alkoi tulla kiinteämpänä 2-3 päivän välein. Ajattelin tämän olevan seurausta suoliston kypsymisestä tms., koska...
  12. V

    Auttaako korvikkeen antaminen??

    Mä oon samoilla linjoilla kun Pantalaimon ja totean, että tuon ikäisellä nuo syöttövälit täysimetetyllä kuulostaa aika normaalilta. Itseäni tiheätkään yöimetysvälit ei ole haitanneet, kun vauva on nukkunut vieressä, mutta monelta olen kuullut että osan yösyötöistä on hoitanut isä pullolla...
  13. V

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    Sori, ei ollut tarkoitus vastauksellani ärsyttää vaan kertoa vain omia kokemuksia tästä aiheesta, niitä ymmärsin aloitusviestistä kaipaavasi... :) Ja mehukeitosta puhuessani tarkoitin siis, ettei kannata mennä siihen että antaa sitä koko ajan jos muu ruoka ei maistu vaan antaa vain silloin...
  14. V

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    En kuitenkaan suosittele niitä poppakonsteja... enkä mehukeittoja... Jos lapsi on siis terveen oloinen ja syö edes jotakin, vaikka sitten vain pari lusikallista ja juo, niin ei kannata lähteä sille linjalle, että antaa mitä tahansa "että saa edes jotain". Lapsi voi aika äkkiä nimittäin oppia...
  15. V

    uhmasta...

    Mites syömiset, nukkumiset ja tv:n katselu? Meillä nimittäin olen huomannut, että uhmakohtaukset tulee rajuimpina, jos verensokeri on liian alhaalla, on liian väsynyt tai annettu katsoa liian paljon tv:tä (vaikka oliskin ihan jotain "kesyjä" ohjelmia eli tyyliin Nalle-puh tai vastaavat)...
  16. V

    Miten hyvin teidän n. 2-vuotiaat syö?

    Hyvin tuttua ja melko normaalia. Tuossa iässä kun uhmaikä alkaa painaa päälle ja oma tahto kehittyä, tuo syöminen on sellainen juttu jossa aika moni lapsista sitä omaa tahtoa kehittelee... Meillä on tehty näin ja ilmeisesti auttanut, koska nyt kohta 3-v syö ihan hyvin kunhan on nälkäinen...
  17. V

    3V nukuttaminen itkua ja huutoa

    Meillä tuon ikäisellä toimii se, että jompi kumpi vanhemmista istuu tuolilla oven suussa ja tekee jotain omia hommia, esim. minä neulon, mies lukee. Näin ei tarvi lapsen yksin odotella unta, eikä meidän vanhempien tarvi tuntikaupalla olla nukuttamassa lasta. Usein jää sitten ihan mielellään...
  18. V

    7kk vauvan syömisestä

    Älä hötkyile: 7 kk on kuitenkin aika pieni ikä, jos ajattelee että toiset lapset saa vasta ekat kiinteät 6 kk iässä! :) Vauvaa ei missään tapauksessa kannata minusta pakottaa syömään eli tunkea lusikkaa väkisin suuhun, siitä tulee vaan vielä enemmän vastustusta. Kannatta tosiaan antaa...
  19. V

    vauva 6kk, samaa ruokaa ku muulle perheelle?

    Joo, tottakai voi tehdä koko perheelle sellaista ruokaa mitä voi antaa vauvallekin. Meillä kuopus on ruokittu niin että heti kun alkoi isompien palojen pureskelu onnistua en ole tehnyt erikseen vauvanmössöä vaan hänelle esim. lihakastiketta tehdessä otan kypsät lihat sivuun ennen kuin laitan...
  20. V

    Lapsi kohta 1v ja syö 4kk soseita...

    Hienoa, että sormiruoka maistuu! Äläkä missään tapauksessa ahdistu! (Voit sen sijaan huokaista helpotuksesta, teidän poika osaa syödä eikä kyse ole mistään sen suuremmasta ongelmasta kuin että hän saa energiansa maidosta eikä kiinteistä...) Meillä on toiminut niin, että heti kun ruoka lakkaa...

Yhteistyössä