Hakutulokset

  1. E

    Miten laihtua kun vaativa vauva jatkuvasti vierellä?

    En ole asiantuntija. Mutta joku tässä yhtälössä mättää. Jos ajatellaan että laihdutus on aina sitä että paino putoaa -x kg niin ehkä mennään jotenkin näin. Mutta monelle "laihdutus" voi olla myös sitä että peili näyttää erilaiselta ja pienemmät vaatteet menevät päälle. Lihasmassan kasvatus...
  2. E

    Hirveä tilanne kun ero tulossa

    En voi muuta sanoa kuin jaksamista - tiedän tasan tarkkaan mitä on tasapainoilu omien tarpeiden ja onnen kanssa verrattuna siihen kun haluaa huolehtia myös toisesta. Sanoisin että olet ottanut mahtavan askeleen jo sillä että lähdit. Et ole ollenkaan huono ihminen että välität toisesta silti noin...
  3. E

    raskaanako??

    Varmasti selkeintä kävellä sinne apteekkiin ja tehdä se raskaustesti.
  4. E

    Lastenvaunuviidakossa

    Hei, kannattaa ihan ensimmäiseksi miettiä mihin tarkoitukseen vaunut/rattaat pääasiassa hankkii? Ja asutko jossain keskustassa vai maalla? Jos haluaa vaunutella ja kävellä paljon ulkona, nukuttaa vauvaa samalla ja kulkea pitkiä matkoja ulkona, kannattaa panostaa tukeviin vaunuihin joissa hyvät...
  5. E

    Soseiden tekijät (vauvaruoka-asiaa)

    OMG - so good to be back kun tällaista tekstiä edelleen vuosien jälkeen :) Jep, sormiruokailu jees ja soseet jees. Kukin tyylillään. Mutta kun soseista nyt kysyttiin niin minäkin vinkkaisin että kukkakaalista saa helposti paremman soseen jonkun toisen kasviksen kanssa. Itse soseutin esim...
  6. E

    Vaavi ei tahdo isää

    Hei, ikävä tilanne. Mutta sanoisin myös että annat isän vaan hoitaa. Vauva vaistoaa kyllä jos olet paikalla, kokeile lähteä kokonaan yöksi pois ja kysy vaan aamulla miten meni. Samalla lailla kun mummikin on hoitanut. Kun äitiä ei yksinkertaisesti ole saatavilla, onnistuu varmasti paremmin.
  7. E

    Yöimetyksen lopetus

    Hei, hyvää keskustelua näytti jo olevan, selkeää ohjetta ei tähän ole. Meillä toimi se että kertalaakista lopetettiin imetykset klo 20-5 välillä ja homma vakiintui siihen että klo 5 (jos herää ) saa tissiä. Joskus nukkuu jopa 7 asti eli 11h heräämättä. Jotenkin se vauva tajusi että aamulla sitä...
  8. E

    Vauva puree :(

    Hei, nämä neuvot eivät ole kovin mukavia eikä itselläni ole kokemusta omien lapsieni kanssa mutta olen sivusta seurannut hyvän ystäväni taistelua samassa asiassa ja myös oikeasti nähnyt puremajäljet ja kivun... 1) Huuda tai kirkaise tosi lujasti jotain, esim. "ai sattuu!". Niin että vauva...
  9. E

    koska potalle opettelu??

    Noh, eihän sillä aikaisella pottailulla yleensä kyllä mitään haittaa ole ja jos säästetään vaipoissa, on se aina hieno homma! Kommentoin kuitenkin tuoda Iinan päiväkoti asiaa - itse kuulin taas päinvastaista siitä kun vanhemmat tuovat "päiväkuivan" 1,5v lapsen tarhaan ja sitten ilmeneekin ettei...
  10. E

    Enpä taida päteä nykykriteereillä

    Hei, olipas tylyä tekstiä sanon minä :) Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia - tarvitseeko sitä "syvästi karsastaa" erilaisia äitejä... Ja muuten yhdyn Logottareen. Ap:n viestistä paistaa kummasti läpi toisten äitien arvostelu ja näennäinen "epäkelpoisuus". Jos olet itse tasapainossa...
  11. E

    koska potalle opettelu??

    Hei, no tästähän ollaan montaa mieltä mutta ihan ronskisti sanon että jos sulla on tekemisen puutetta tai muuten vaan tylsää päivisin niin istuta vauvaa ihmeessä potalla mutta muuten sanon että unohda vaan koko juttu ainakin puoleksi vuodeksi tai lähemmäs vuodeksi! Ei se pottailu vaikuta siihen...
  12. E

    Auttakaa, hukassa! :(

    Hei, en oikein ehkä ymmärtänyt kaikkea tuosta viestistäsi mutta minun neuvoni on yksinkertainen: älä anna lastasi anopin hoitoon. Miksi ihmeessä, jos olette noin eri linjoilla lapsen kasvatuksen suhteen? Ja sinun ei tarvitse ymmärtää anoppiasi jos on kyse sinun lapsestasi - vain sinä ja miehesi...
  13. E

    SIKAINFLUENSSA!

    Hei, ei pelota siihen sairastuminen sinänsä mutta mietityttää kokonaisuudessaan miten perusinfra tulee toimimaan, miten sairaanhuolto, miten jakelut, logistiikka, onko kaupoissa ruokaa yms yms, ketkä saa ensimmäiset rokotteet, pysyvätkö tarhat ja koulut auki jne jne. Jos siis jostain syystä...
  14. E

    miten saada yöheräämiset ja -syötöt pois???

    Hei, kuinka paljon teillä syödään kiinteitä? Onko maito ainoastaan tissistä vai lisäksi myös korviketta? Mielestäni ratkaisun miettimisessä pitää ensin miettiä se, onko vauvalla oikeasti nälkä vai herääkö vain muuten vain eikä osaa nukahtaa ilman tissiä. Jos nälkä ei ole, niin pehmeää unikoulua...
  15. E

    .

    Hei, eikös ne suosituksetkin perustu ihan siihen asti kunnes lapsi oppii itse kääntymään? Eli sen jälkeen ei tarvitse käännellä, vauva kääntyköön itse siihen asentoon kun haluaa nukkua. Eli joo, samoilla linjoilla kuin muutkin, anna nukkua vaan mahalleen ja nuku itsekin rauhassa.
  16. E

    Ensimmäinen korvatulehdus

    Juu, korjataan, ei tarttuva tauti. Pointtini oli vain se, että sitä on hyvin vaikea välttää vaikka kaikenmaailman kansanuskomuksia asiaan liittyykin (esim. oma äitini sanoo aina, että on pakko pitää pipoa jotta ei tule korvatulehdusta).
  17. E

    Milloin vauva vaunuista rattaisiin?

    Hei, ok, meillä taidetaan sitten siirtyä tosi aikaisin kun vauva 4kk. Mutta ei kai se neuvola mitään "lupaa" anna näihin(kään) asioihin ;) Neuvoja ja tietoja tietenkin.
  18. E

    Ensimmäinen korvatulehdus

    Hei, kommentoisin tähän vain, että korvatulehdushan sinänsä ei ole mikään tauti tai tarttuva sairaus vaan flunssa/hengitystietulehdus jonka seurauksena se tulee. Sitä ei kyllä mitenkään selkeästi pysty välttämään tai ehkäisemään (paitsi ehkä pysymällä 4 seinän sisällä AINA jotta ei saa yhtään...
  19. E

    Milloin vauva vaunuista rattaisiin?

    Hei, tästä on ollut kyllä keskusteluita aikaisemminkin mutta jos nyt kyselen uusia kokemuksia siitä että minkäikäisenä vauvanne on siirtynyt vaunuista/kopasta yhdistelmien ratasosaan tai rattaisiin/matkarattaisiin tms? Lähinnä siis kyselen kokemuksia sellaisista rattaista joissa ette pidä...
  20. E

    Tuuli vauvan naamalla

    Hei, jos oikein olen ymmärtänyt niin kyse ei kai ole siitä että vetää henkeä vaan päin vastoin sukellusrefleksistä eli eivät vedä henkeä vaan hengitys salpautuu. Kova tuuli aiheuttaa kai sen saman kuin silloin kun vauva joutuu veden alle - hengitys automaattisesti salpautuu ettei vettä mene...

Yhteistyössä