Hakutulokset

  1. L

    x-adventure twinco

    kiitos! :) maksan siis kotikoneelta verkkopankista,ajattelinki et se on nopeinta ja halvinta ;) Entäs mistä ne tietää että millon just meidän rahat on tullu,laitetaanko tuo toimitusnumero(order number?) johonki siinä maksussa?Jos oikeen olen käsittäny ni tuo iban on se tilinumero ja swift...
  2. L

    x-adventure twinco

    Tilasin tuolta Baby Junglesta nuo twincot,mut toi maksu,maksetaanko se siis tuolla automaatin(?)lähettämällä tilausvahvistuksella josta kyllä käy tilitiedot yms.ilmi?vai tuleeko lasku vielä erikseen?
  3. L

    Sektion ei muka synnytys?

    Vaikka kannatankin alatiesynnytystä,ja vielä mahdollisimman luomuna,niin mikäs minä olen sanomaan että ei sektio ole synnytys...Varmasti se on juuri sitä jokaiselle sen läpikäyneelle! Eri asia on sitten ne,jotka ajattelevat asiaa "viralliselta" kannalta,esim.th,lääkäri vaikkapa seuraavaa...
  4. L

    episiotomiani...

    Mulla oli pitkään se haava vähän raollaan yhdestä kohtaa,ainakin miehen mukaan,itse kun en sitä halunnut katsoa :D Umpeutu jälkitarkastukseen mennessä,joka mulla oli vasta reilu 2kk synnytyksestä.Ei kyllä ollu kamalan kipeä sen jälkeen ku tikit sulivat,toisaalta saattaa vähän särkeä vieläkin...
  5. L

    synnytys ja pahoinvointi

    Siitä asti kun synnytys käynnistyi oli huono olo,ja salissa aloin oksentaa vähän väliä.Sitä kesti siihen asti että sain ilokaasua... :x Enkä ollut syönyt pariin vrk,että oli kiva yökätä "tyhjää".
  6. L

    Paljon menetit verta synnytyksessä?

    1550ml lukee papereissa.Syytä en tiedä,hb laski lähelle 60 ja sain pari pussia verta.
  7. L

    miltä supistukset tuntuu?

    Kaikilla ei kuulemma tunnu todellakaan kipeiltä,vaan lähinnä menkkakivuilta tai selkää jomottaa,viime kesänä kaverin isosisko oli synnyttää kotiin kun ei tajunnu lähteä sairaalaan ajoissa.20min. sairaalaan saapumisen jälkeen sit syntyi :D Mulla kyllä tuntu aivan järkyttävän kipeiltä ne kunnon...
  8. L

    synnytys tays.issa

    Synnytin viime lokakuussa Tays:issa,ensin olin ammeessa ja kun tuli huono olo nousin kävelemään.Loppuviimein oli vaan niin huono olo kun oksensin etten pysyny pystyssä,ja sitten pitikin laittaa oksitoksiinitippa ja pinni tytön päähän sydänäänien seuraamiseksi,eli sängyllä makailtiin viimeset 2-3...
  9. L

    Apua vaikeaan päätökseen

    Minä kävin myös pelkopolilla ennen synnytystä,rv oli jotain 36 muistaakseni.Sitä ennen olin itkenyt ja pelännyt päivittäin jo monta kuukautta,mutta en uskaltanut puhua kenellekkään.Lääkäri oli tosi vähättelevä,tuntui että ei kuunnellut ollenkaan pelkojani.Sen puoleen ymmärrän sinua,vaikka en...
  10. L

    IHANA SYNNYTYS?

    Hienoa oli,ja mahtava kokemus,vaikka pelkäsin etukäteen ja kaikki menikin kuten pelkäsin.Kivuliasta mutta kun tiesi että kaikki auttaa vaan lasta syntymään niin sen kesti.Ja kyllä,harmitti kun se oli ohi :whistle: Jospa seuraava olisi samanlainen!
  11. L

    Järkisektio

    \ Millä perustelet että sektio on lapselle parempi vaihtoehto,kun kaikki tutkimukset puhuu toista? Tuosta toisesta lauseesta olen periaatteessa samaa mieltä,jos on hyvät syyt.
  12. L

    Virtsakatetri, peräpuikko, välilihan leikkuu

    Mulle laitettiin peräpuikko,ja mieluummin istuin itekseen pöntöllä kuin että olisi tullut sitten ponnistusvaiheessa :D Vaikka saattahan sitä silti tulla.Joillakin vauhdittaa lisäksi suppareita. Väliliha leikattiin,ja ilmeisesti ehdin jostain sisältä revetäkkin,ainakin niitä tikkejä laitettiin...
  13. L

    mitä puudutuksia teillä oli avautumisvaiheessa

    \ Samoin.Ihan alussa laittovat sen "vanhan" puudutteen,en muista nimeä,että sain 2vrk:n valvomisen jälkeen vähän nukkua.Lopussa laitettiin pudendaali,mut ei ehtinyt auttaa kun ponnistus alkoi vajaan 10 min.päästä...Hyvin selvis ammeella ja ilokaasulla,ainakin näin jälkeenpäin ajatellen ;)
  14. L

    Mitä syödä kotone ennen kuin lähtee synnyttämään?

    En mitään,ei saattanut kun supisteli niin kipeästi ja oksetti.Reilu 2vrk meni sit syömättä,onneksi laittovat sokeritipan ni jaksoin kuitenki.En kuitenkaa suosittele,kannattaa edes jotain kevyttä napsia että jaksaa paremmin.
  15. L

    Synnytys ja streptokokki

    Multa testattiin raskauden aikana,jos ois ollu niin ois myös tiputettu antibioottia suoneen.Ei siinä sen kummempaa,normaalisti voi synnyttää. Mut ei mulla sitä onneksi sit ollu,ois saanu vielä yhen piuhan lisää.
  16. L

    miltä ponnistusvaihe tuntuu??

    Paras vaihe synnytyksessä kun sai tehdä jotain eikä tarvinnu vain kärvistellä suppareiden kourissa.Yritin kyllä kävellä jne.mutta ens kerralla hankin tietoa aktiivisesta synnytyksestä,josko siitä ois apua avautumiseen. Ponnistus kesti 21min.mutta tuntu ihan muutamalta minuutilta.Eihän se nyt...
  17. L

    Tampereen mammat pinoutukaa

    Me ollaan myös Treelta,Annalassa asustellaan.Tyttö on 7kk ja perheeseen kuuluu lisäksi mies ja kaks koiraa.
  18. L

    Sektiosta vielä...

    \ Minä menetin alatiesynnytyksessä 1500ml enkä tiiä miksi,en saanu selvää vastausta vaikka kysyin.Olo oli heikko kunnes tiputettiin kaks pussia verta.Tosin karkasin kyllä illalla suihkuun vaikka huippaskin :D
  19. L

    Löystyykö paikat?!?

    Eka kerta oli kuulemma aika löysä,mut sen jälkeen palautunu normaaliksi ellei jopa tiukentunu.Lantionpohjalihasjumppa on in!! :D En tiiä kuin ois palautunu ilman sitä.
  20. L

    Moniko kehtaa tunnustaa?

    Eka kerta oli joskus 3vkoa synnytyksestä,teki mieli kokeilla vaikka ei tehny mieli seksiä ;) Mutta aika hiljasta on,tyttö on reilu 6kk ja ehkä 10 kertaa on ihan tosissaan tehny mieli.Pisin tauko on ollu ehkä reilu kaks viikkoa,mies alkaa lämmitteleen ja kyllä siinä aina sit sen verran...

Yhteistyössä