Hakutulokset

  1. SoulSyndicate

    maksa-arvot koholla, mistä voi johtua?

    Eli siis vauva passitettiin verikokeisiin (3kk ikäinen), niukan painonnousun vuoksi. Otettiin tulehduskokeet ja kaikki muutkin oleelliset, sekä muinais- ja maksa-arvot. Vauvalla oli syntyessään munuaisarvot koholla mutta ne onneksi tasoittuivat nesteytyksellä eikä jatkotoimenpiteitä tarvinnut...
  2. SoulSyndicate

    meille syntyi tyttö

    Saatiin nyt tietää labratulokset, tytöllä munuaisarvot koholla :( Lääkäri sanoi että voi olla joku ohimenevä sairaus, joka häviää muutamien ensimmäisten elinpäivien jälkeen, ei auta muu kuin tutkia ja ottaa uusia labroja jotta asiaan saadaan selvyys. Sääliksi käy kyllä pikkuista, kun on niin...
  3. SoulSyndicate

    meille syntyi tyttö

    Voisin myös purkaa tuntemuksiani synnytyksen suhteen. Minulla siis nyt tämä on jo toinen kiireellinen sektio, eli mahdollisesti vielä jos lapsia tulee niin silloin suoritetaan elektiivinen sektio. Tässä synnytyksessä päädyttiin kiireelliseen sektioon siksi, että lapsivesi oli lievästi...
  4. SoulSyndicate

    meille syntyi tyttö

    6.9 syntyi klo 16.41 kaunis tummahiuksinen pieni tyttö. Painoa oli syntyessään vain vaivaiset 3 kg, pituutta ei edes mitattu vielä kun tyttö edelleen on niin kipeä :( Kiireellisellä sektiolla syntyi tämäkin. Kuitenkin haluaisin kysellä, että onko muita joilla todettu raskausaikana...
  5. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Kipeitä supistuksia tulee edelleen, kävin maanantaina näytillä, ei ollut paikat silloin ainakaan auenneet kuin 1 sormelle :( Pari viimeistä yötä mennyt todella huonosti nukkuessa, supistelee ja selkää koskee lähes jatkuvasti. Nyt on viikot siis 38+5.
  6. SoulSyndicate

    synnytystapa-arviosta

    Juu, minäkin kävin jo siellä arvioinnissa.. Puhuttiin siitä, että olenko ihan positiivisin mielin siinä, että yritetään alatiesynnytystä. Sanoin että toki olen. Katsottiin vauvan painoarviot ja muut, painoarvioksi tuli vain vaivaiset 2,4-2,5 kg :O Eli hyvin on pikkuinen vielä. Tosin onhan...
  7. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Niin ja tosiaan ei edelleenkään ole ollut yhtään tuntia etteikö olisi tullut supistuksia. Niitä tulee tunnissa se vähintään 3-5 supparia, joskus enemmänkin. :) Katsotaan saanko tänä yönä enää yhtä "levollisesti" nukuttuakaan.
  8. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Joo. Olen asennoitunut myös niin, että voihan tämä tähän vielä tyssätä, jotenkin on vaan toiveikas olo että jospa tämä nyt meinaisikin jotain :) Nyt on supistuksia tullut välillä säännöllisesti, välillä epäsäännöllisesti joku n. 44 tuntia :O Kyllä nuo nyt taas tuntuvat himpun verran...
  9. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Niin ja tosiaan esikoinen minulla käynnistettiin, ja olen kuullut sekä luonnollisten sekä lääkkeellisten supistusten kokeneilta, että käynnistettynä voi olla kivuliaammat. Esikoisen kanssa oli juurikin näin, ainakin jos tähän vertaa ne olivat paaaaljon pahemmat jo heti alkuun.
  10. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Juu! No minulla on nyt supistellut nopeasti laskettuna 39 tuntia, välillä kipeämmin ja välillä ei niin kipeästi. Yöllä olen saanut nukutuksi, mutta olen kyllä herännyt aina välillä ja tuntenut supistuksia 1-3 kertaa ennen kuin nukahdin uudelleen. Kaksi viimeistä yötä olleet tuollaisia, uumoilin...
  11. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Eilen alkoi supistukset tuntua selässä asti, kauppareissun päätteeksi :) Illalla tulivat klo 23 aikaan n. 15-20 min välein, sain kyllä nukuttua. Aamulla aloin taas laskeskelemaan supistuksia, klo 10 jälkeen tuli tunnin aikana n. 4-5 supistusta, eikä edelleenkään mitenkään kovin kipeitä...
  12. SoulSyndicate

    synnytys lähenemässä?

    Eilen alkoi supistukset tuntua selässä asti, kauppareissun päätteeksi :) Illalla tulivat klo 23 aikaan n. 15-20 min välein, sain kyllä nukuttua. Aamulla aloin taas laskeskelemaan supistuksia, klo 10 jälkeen tuli tunnin aikana n. 4-5 supistusta, eikä edelleenkään mitenkään kovin kipeitä...
  13. SoulSyndicate

    Helsinki uudistaa työhönottoperiaatteitaan: ”Suomen kielen taidon vaatiminen voi olla syrjintää”

    Ai onko Lappeenranta nykyään syrjäseutua? Minä muistan kerran kun menin polvilumpion sijoiltaanmenon vuoksi päivystävälle, koska en kyennyt seisomaan jalan päällä ja olin tuolloin tehdastyössä josta suurin osa oli seisomatyötä (siis olihan lumpio jo tuolloin paikallaan). No, tämä nainen...
  14. SoulSyndicate

    Helsinki uudistaa työhönottoperiaatteitaan: ”Suomen kielen taidon vaatiminen voi olla syrjintää”

    Juu tämä on hyvä asia. Mutta siinä menee joku yli, kun esim. täällä missä minä asun (n. 30 km venäjän rajalta), olen törmännyt asiakaspalvelijoihin ja jopa LÄÄKÄREIHIN, jotka eivät kunnolla edes puhu suomen kieltä.
  15. SoulSyndicate

    miehistä kyse. auttakaa!

    Juu ei pidä paikkaansa.
  16. SoulSyndicate

    Neuvolan voimavarakysely ja tukiverkot

    Saattavat tarjoutua avustamaan neuvolan perhetyön kautta.
  17. SoulSyndicate

    miehistä kyse. auttakaa!

    Jaa, no sinulla nähtävästi on kokemusta kaikista suomalaisista miestyypeistä, jotta voit noin sanoa ;) Sanot vaan miehelle, ettei kemiat nyt yksinkertaisesti kohtaa.
  18. SoulSyndicate

    synnytyssupistukset - missä ja miltä tuntuu?

    Voihan se olla tottakin, koska keho tarvitsee sitä energiaa tuosta kaikesta suoriutumiseen!
  19. SoulSyndicate

    Taas tässä kävi näin..

    Aivan. Ja loppupeleissä kuinka hyvin me edes pystymme tuntemaan toisen ihmisen..? Ja jos toinen vielä kaiken lisäksi on ujo ja hiljainen, niin se vain vaikeuttaa asioita entisestään. Onneksi minulla on mies, joka kyllä tietää että on "perheen pää", muttei kuitenkaan käyttäydy kuin omistaisi...

Yhteistyössä