Hakutulokset

  1. T

    Mitä tuolle lapselle tekee (yskii niin et tukehtuu kohta)?

    Tämä on kuin meidän 8 v poika.Yskinyt viime marraskuusta ja nyt odotellaan PHKS:n keuhkopolille aikaa astma ja allergiakokeisiin. Tehtiin kotimittaukset ja siinä avaavalla lääkkeellä ei ollut apua.Tai sitten ei osannut ottaa sitä oikein.Terveysasemalla hoitajan kanssa tehdyssä spirometriassa sai...
  2. T

    pef-arvot lapsella

    Nyt odottelemme kutsua astma ja allergiakokeisiin.Mittaustulokset terveysasemalla kertoivat jostain keskivaikeasta...en puhelimessa kuullut mitä se lääkäri selitti...mutta ne astmalääkkeet mitä saatiin puhallusta varten,ei auta.Yskimisen lopettaa melkein kokonaan apteekin...
  3. T

    Maalämpö vaakavetokeruuputkella...kuinka paljon pihaa vaatii?

    Meil on vaakavetokeruuputket ja on varmaan huonosti asennettu,kun joka vuosi maa "routii" putkien kohdalta kuopalle.Tai sit kohoaa,en tiedä meneekö putket siinä mihin tulee monttu vai siinä väleissä.Ei olla itse rakennettu tätä taloa.Joka vuosi täytyy tasottaa maata.Olen tehnyt perennapenkin...
  4. T

    Kertokaas mitä sinä tekisit vastaavassa?

    Mun isäntä sanoisi ainakin puoli leikillään,jos valittaisin eriarvoisuutta raha-asioissa,että mene töihin (mulla vakivirka) mut olen vielä vuoden kotona,meidän yhteisestä päätöksestä. Mun oma palkka on sitten verrattavissa mieheni palkkaan,kun meidän menot sitten suhteutetaan tulojen...
  5. T

    Kertokaas mitä sinä tekisit vastaavassa?

    Mieheni harrastaa jenkkiautoja...niitä on nyt tossa pihalla kaksi ja kolmas palasina tallissa,ja millään noista ei voi ajaa. Meillä on tallin ja talonrakennus alkamassa.Nykyinen talo myydään kohta ja muutamme vuokralle... No nyt sitten mieheni havittelee neljättä jenkkiä 60-luvun autoa.Ja mä...
  6. T

    Omista piirustuksista talopaketti?

    Meillä on menossa nyt tarjouskyselyt omasta suunnittelemastani pohjasta.Pohja on muokattu omatalon pohjasta.Ja Omatalon edustaja oli eka joka lähetti minun ruutupaperiluonnostelmasta pohjapiirrustuksen takaisin.Teimme niin,että mieheni lähetti viiteen paikkaan ja minä kolmeen.Mieheeni on ottanut...
  7. T

    Miten mä maustaisin hernekeiton?

    Meiramia,valkopippuria ja sinappia,savuliharouhetta
  8. T

    Mitä tämä voi olla?

    Ettei sulla olisi matala verenpaine? Mulla on tosi matalat paineet,ja näen "tähtiä"
  9. T

    pef-arvot lapsella

    Kuinka paljon astmaatikkolasten pef-arvot ovat ? Meillä menossa kotimittaukset,ja nyt avaavan lääkkeen kanssa. Poika on 8 v ja 135 cm/30 kg ja puhaltaa 200-290 välillä lääkkeen kanssa ja ilman.Ensi viikolla meillä spirometria. Oireena ovat yskiminen yöllä.Ei mitään hengen ahdistusta yms.
  10. T

    mitä tarjoatte pinaattilettujen kanssa? ja teetkö itse vai ostatko valmiina?

    perunoita ja maitokastiketta,puolukkahilloa ja itse teen letut
  11. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    ANDE! Muistatko paljon maksoi muutokset taloon,lähinnä tuo venyttäminen.Sitä olen yrittänyt isännälle ehdotella,sais helpoiten kylppäriin tilaa siten ja eteisestäkin tulisi avarampi.Mut isäntä yrittää pitää kiinni olemassaolevasta talon koosta
  12. T

    mitä pitää tehdä jos lapsi raivoaa kaupassa?

    Mä olen heittänyt ostokset hyllyyn takasin (oli vasta ihan alussa kauppareissu) ja otin muksun käsipuoleen ja napakasti huulet viivana roikotin autoon.Ja autossa saarnasin niin kauan,että helpotti.Ja seuraavat viikot ei muksu päässy kauppaan.Menin yksin illalla
  13. T

    Minkäs alan miehiä meiltä löytyy??

    sähköalan mies..mut korjaa autotkin käden käänteessä...
  14. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    Mikä pohja teillä on,vai teittekö itse?
  15. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    Melkein sama ammatti...hmmm.. Olen ihastunut 173 s-9 pohjaan,mut siinä pitäisi kylppriä jotenkin saada isommaksi ja kurasyöpölle haluan seinän,ettei roiski jokapuolelle,kun meillä ollaan koiraihmistä henkeen ja vereen...Sit vessa pitäisi saada saunan yhteyteen..jne
  16. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    Mitä pohjaa muokkasitte ja miten,noin niinkuin suurin piirtein?Kysyittekö muilta talotoimittajilta tarjouksia samalla pohjalla?
  17. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    Ihan mielenkiinnosta kyselen,olen tykästynyt yhteen pohjaan heillä,jos sattuisi jollain olemaan....suunnitelmat vauhdissansa
  18. T

    En ymmärrä, että sisarusten etunimien pitää väenvängällä alkaa samalla alkukirjaimella.

    Meillä itse asiassa menee myös näinkin,että ovat samankaltaisia jotkut keskenään,jotkut vanhempien kanssa,jotkut lähisukulaisten kanssa.Ollaan tosi tylsiä,sori kaikki
  19. T

    En ymmärrä, että sisarusten etunimien pitää väenvängällä alkaa samalla alkukirjaimella.

    Niin meilläkin,ja sattuvat olemaan vielä kaikki neljä lapsen nimeä samalla kirjaimella kuin minunkin nimi... Mut ei tartte ymmärtää.Meidän lasten nimet on ihan heille sopivia.... tytön nimi oli ollut valmiina jo 9 vuotta ennen lapsen syntymää

Yhteistyössä