Hakutulokset

  1. T

    Kertokaas mitä sinä tekisit vastaavassa?

    Mieheni harrastaa jenkkiautoja...niitä on nyt tossa pihalla kaksi ja kolmas palasina tallissa,ja millään noista ei voi ajaa. Meillä on tallin ja talonrakennus alkamassa.Nykyinen talo myydään kohta ja muutamme vuokralle... No nyt sitten mieheni havittelee neljättä jenkkiä 60-luvun autoa.Ja mä...
  2. T

    pef-arvot lapsella

    Kuinka paljon astmaatikkolasten pef-arvot ovat ? Meillä menossa kotimittaukset,ja nyt avaavan lääkkeen kanssa. Poika on 8 v ja 135 cm/30 kg ja puhaltaa 200-290 välillä lääkkeen kanssa ja ilman.Ensi viikolla meillä spirometria. Oireena ovat yskiminen yöllä.Ei mitään hengen ahdistusta yms.
  3. T

    "Omataloja" 1,5 krs kellään?

    Ihan mielenkiinnosta kyselen,olen tykästynyt yhteen pohjaan heillä,jos sattuisi jollain olemaan....suunnitelmat vauhdissansa
  4. T

    Singulair 5mg,purutabletti,kokemuksia?

    Pojallemme 8v aloitettiin tänään Singulair 5 mg lääkehoito kokeiluna,kun yskä on jatkunut marraskuusta lähtien.Antibiootti ei tammikuussa auttanut,ja verikokeissa ei näkynyt merkkejä tulehduksesta. Voiko olla mahdollista,että se nyt auttoi heti? Klo 16 otti ekan lääkkeen ja nyt koko iltana ei...
  5. T

    Husqvarna Opal jääviileäkaapin ovesta...

    Onko jollain jääkaappina Husqvarna Opal merkkistä jääviileäkaappia(korkea malli) (vm taitaa olla joku 2000)? Miten on ovi pelittänyt? Temppuileeko saranat? .meidän korkean jää-viileäkaapin oven sarana on ihan sökö,ja se on alkanut murtamaan ovea alareunasta rikki. Uusi ovi maksaa melkein...
  6. T

    hiihtoloman eka pv 38,5 astetta

    hiihtoloma,juu alkoi ja yksi neljästä 38,5 kuumeessa...ei sit tehdäkään lomalla erityisempää,samaa puuduttavaa arkea...meidän säkällä kuume enteilee noroa...
  7. T

    Meidän 7 viikon ruokalista,saa käyttää

    RUOKALISTA MA Havajin pata TI Paistetut kalat+perunat KE Kasviskiusaus TO Makkarakeitto PE Jauhelihakastike+perunat LA Poronkäristys+muusi SU Täytetty lihamureke+perunat MA Broilerikiusaus TI Kalamurekepihvit+perunat KE Pinaattiletut + perunat + maitokastike TO Jauhelihakeitto...
  8. T

    Lapsi varastaa,kokemuksia,apuja

    Teen toisen aloituksen pojastani(lapsi ei halua harrastaa) Tein löydön lippaasta,siellä oli kasa tyttöjen muovisia koruja.Selvitimme asiaa pojan kanssa.Ei suostunut puhumaan asiasta.Pidin omassa huoneessa niin kauan,että puhui.On kuulemma ottanut korut eskarin roolivaatteista ja tuonut...
  9. T

    Kun lapsi ei haluakaan harrastaa,ja uhmaa

    Tiedän otsikko on typerä,ja tiedän ei saa lasta väkisin harrastukseen viedä.Eli vastaushan tuli tässä,mutta.... Itse halusi alkaa meidän eskarilainen lätkää harrastamaan.Aloitti kiekkokoulun tammikuun alusta,ja vannotettiin,että kun varusteet on hankittu,niin tämä kevät sitten käydään kerran...
  10. T

    Vadelmatahrat vaatteissa,miten pois?

    Varsinkin pienempien lasten vaatteet tahraantuvat vatuista,en olet aikaisemmin tajunnutkaan,että vatusta jää samanlaiset tahrat kuin mustikoista.Mustikoita en kovin usein laita,mutta vattuja on joka päivä puuron päällä.En saa millään tahranpoistoaineilla pois,vaikka heti putsaan sen...
  11. T

    Poikasakin vanhemmat!

    Vertaistukiketju Meneekö teidän jätkät iltaisin pitkin seiniä :headwall: riehuen remuen,jos ette vanhempina jaksaneet keksiä mitään kehittävää iltapuhdetta. MÄ hajoan toisinaan riehumiseen,kun en tosiaankaan jaksa iltaisin ainakaan joka ilta pelata tai askarrella,tms.... Tänä iltana olin...
  12. T

    Leivinuuniasiaa

    Kertokaa vinkkejä leivinuunin lämmittämisestä,ja kerro samalla millanen leivinuuni sulla on. Meillä tuollainen muurattu missä keittiöpuolella leivinuuni ja takana olohuoneessa takka alempana.Ja hiilet tiputetaan takan puolelle.Kaikki menee samaan hormiin yhden pellin kautta. Miksi ihmeessä en...
  13. T

    G:Mitä rangaistuksia käytätte?

    6 v poikamme tosi haasteellinen luonne ja raapi toissa iltana aivan järkyt naarmut 3 v pikkuveljelleen käsivarteen? Mitä te antaisitte seuraamukseksi vastaavassa tilanteissa? Entäs muissa tilanteissa?
  14. T

    Viimeisen lapsen imetys loppui

    :'( ja samaan aikaan =) kun tyttö on ollut niin kiinni minussa,niin itse lopetin ja onhan tuo jo 13 kk vanha,mutta ei enää koskaan kukaan tuhise siinä rinnalla.Se on ollut niin ihanaa se imetys.Ihan tulee pala kurkkuun,kun ajattelen.Sit kun tää on vasta 2 päivää vanha juttu,niin tulee vielä...
  15. T

    PIKA-APUA musiikin lataamisesta,help

    Meidän perheessä eka mp3 soitin ja ostin kaksi albumia Poimurista ja nyt yritän saada niitä sekä cd:lle ja soittimelle....voisko joku neuvoa minuu täs samalla,help.....Mitä ohjelmaa käytän kun lataan niitä? Kun antaa vaihtoehdoksi Winzipin,onko ok? Ja sitten miten sitten jatkan...olen aika...
  16. T

    Jos pikkujoulujen teemana glitter...

    Mietin mitä ihmettä pukisi päälle...viikko aikaa miettiä ja hankkia vaate ym. Mitä sinä käsität glitter-asulla/pukeutumisella?Helppiä
  17. T

    19.11 Kanarialle? Ap-lento 9.30,kuka lähdös myös?

    Me ollaan menossa Puerto Ricoon Fritidsresorin mukana.Onko täältä väkeä lähdössä????
  18. T

    G:Mitä teette hyville,mutta "tahratuille" vaatteille

    Mulla on taas kirppispöytä ja olen pyöritellyt vaatteita suuntaan ja toiseen.Niin paljon löytyy lasten vaatetta,joissa on kauluksessa tai hihassa se iljettävä mustikkatahra,joka ei lähde pesussa.Kyseessä on muuten hyväkuntoinen vaate.Näin luontoa ajattelevana ihmisenä tuntuu pahalta heittää se...
  19. T

    Onko joku laittanut maatuvan vaipan kompostoriin?

    Mietin,että voiskohan ne kompostoida Biolanin lämpökompostorissa,talousjätteiden seassa. Mietin sitä luonnon kiertokulkua,kun muistelen,että ei ihmistuotoksia saisi laittaa kasvimaalle menevään kompostiin...vai olenko ihan väärässä. Jos joku on jo testaillut vaippaa Biolanin lämpökompostoriin...
  20. T

    Kuka ei ole koskaan vastannut Savannan ketjuihin?

    MInä :wave: ,enkä taida vastata,niin :snotty:

Yhteistyössä