Hakutulokset

  1. Annuska

    Sherryä mulle nyt!

    Saikulla, ja koko päivän hissukseen varovasti olen laitellut asioita valmiiksi mökille lähtöä varten. Kohta perhe hyökkää paikalle, ja sitten täytyy ruveta johtamaan tätä revohkan saamista autoon ja mökkimatkalle. Upea hetki ottaa pienet sherryt, että jaksaa! B) :D
  2. Annuska

    Tosinais -testi

    Ystävättäreni opetti minulle aikanaan, että tosinaisella pitää itsestäänselvästi olla sampanjavispilä. Siispä, kuinka monella on sellainen. Minulla :wave: (mies osti mulle hopeisen)
  3. Annuska

    Minulla on yv:tä, mutta en tiedä keneltä, apuja?

    Rakkine ei suostu näyttämään viestejä, mutta näytön mukaan siellä on 1 viesti. Koskee todennäköisesti kirppisosioon laittamaani ilmoitusta, ja mielelläni asiaa edistäisin. Onko kikkaa, jolla saisi oikuttelevan postilaatikon esille tai voisko joku ystävällisesti kertoa, kuka minua on...
  4. Annuska

    Päiväkodissa kiellettiin raidalliset ja pilkulliset vaatteet

    Iltalehden mukaan ruotsalaisessa päiväkodissa kiellettiin raidalliset ja pilkulliset vaatteet, koska yksi päiväkodin työntekijöistä saa pilkuista ja raidoista migreeniä. Voi jestas. Jos tuolle tielle lähdetään, niin se on kyllä loputon suo. Hulluja nuo :o
  5. Annuska

    Hoitopaikassa lapsesta tehdään viallisempi kuin hän on

    Viime viikolla oli keskustelu päiväkodissa tyttärestä. Mukana päiväkodin johtaja, opettaja, hoitaja + vieraileva erityislastentarhanopettaja. Tyttärellä taustana keskosuus, aivoverenvuodot, vesipää ja aortan koarktaatio, kaikki nämä ennen 3 kk ikää. Jotkut asiat, lähinnä motoriikkaan ja...
  6. Annuska

    Olen tehnyt tänään vääriä asioita, laiska ja saamaton

    Jos olisin ollut kunnon ihminen, olisin siivonnut tätä lukaalia. Olisipa mukavaa, kun olisi siistiä. Sen sijaan olen käyttänyt pojan harrastuksessa, käynyt kaupassa ja sukulaisella lasten kanssa, nyt on litran pullatakina loppusuoralla, ja pyykkikone tyhjentämistä vailla. Huono omatunto...
  7. Annuska

    Vanhempien konstit kontrolloida nuoren galleriasivustoja

    Jospa oletettaisiin että poikani osaisi ohittaa tietokoneen salasanakyselyn, ja kävisi iltapäivisin netissä. Hänellä olisi omat sivut vaikka irc-galleriassa tai kuvakkeessa tai ii2:ssa, ja hän osaisi pyyhkiä sivuhistorian, ettemme näkisi siitä, että mitä hän on päivän aikana tehnyt. Ja...
  8. Annuska

    Törppö törppö törppö - missä se talsi on?

    Kaksi vuotta sitten ostin pojalle fleece-hupparin, liian ison. Laitoin talteen, löysin, kokeiltiin sopiiko, laitoin uudelleen talteen. Nyt se olisi varmaan sopiva, mutta missä se talsi on, mihin sen laitoin. Poika tahtoo nyt mustaa hupparia, ja olisi maailman typerää mennä ostamaan semmoinen...
  9. Annuska

    Suositelkaa ravintolaa Helsingissä

    Ollaan lähdössä (tosin miehelle ei ole vielä kerrottu) huomenna Helsinkiin retkelle. Käydään museossa, ja sitten syömään. Lapset ovat 12 ja 4, eivät kranttuja eivätkä allergisia. Osaavat käyttäytyä ravintolassa, joskin ihan terävimpään gourmettiin emme halua - maukasta kaunista ruokaa...
  10. Annuska

    Miehellä tukanvärjäyskatastofi! Tota, miten noi värit pelaa???

    Mies on semmoinen tavallinen tummanhiirenharmaa, vaaleanharmain siellätäällähapsin. No, on värjännyt muutaman kerran kerran vähän tummemmaksi, että saa harmaat piiloon. Hiukset nyt olkapäille (hevi). Nyt keksi, että väriainetta pitää välillä ottaa pois, että voi värjätä uudelleen. Jossain...
  11. Annuska

    Sämpylät, joissa porkkanasosetta ja suolapähkinöitä?

    Parisen kuukautta sitten jonkun kaupan asiakaslehdessä oli sämpyläresepti, jossa sämpylöihin laitettiin porkkanasosetta ja suolapähkinöitä. Tein satsin, menekki oli hyvä ja kehuja tuli, mutta reseptin lykkäsin jonnekin. Oliskos kenelläkään tallessa? :)
  12. Annuska

    Lätkytys loppui, mutta saako nitkutuksen ja puhinankin loppumaan?

    Voi että, miten olen vihannut puhinaa, lätkytystä ja nitkututusta, joka tästä tietokonevärkistä lähtee (siis silloin, kun joku muu tätä käyttää). Kirjoittaminen on korviariipivää lätkytystä, näppäimistöstä lähti kauhea pauke. Nyt on uusi näppäri (kiitos työkaverit vinkistä), ja jo loppui...
  13. Annuska

    Äiti-kulta osti sitten lapselle kalsareita

    Käytiin viikon mökkireissulla, ja äitini kävi kastelemassa tomaattiani kuten sovittu. Hänellä on tapana näitten kesäreissujen aikana ilahduttaa meitä jollakin mukavalla jutulla. Viime kesänä oli kohentanut kauniilla reunuksella yhtä kukkapenkkiä, edelliskesänä oli ostanut uudet kivat matot...
  14. Annuska

    Ja vielä kehtaavat vinoilla, että äidillä on matkaraivo!

    Miehellä alkaa tänään loma, ja huomenna lähdetään mökille. Perhe on alkanut vinoilla, että äidin matkaraivo alkaa kohta. Mistähän se johtuu? Lapset kävelevät huomenna autoon, paitsi poika, joka pakkaa kahdeksannen muistutuksen jälkeen itselleen leluja ja kirjoja mukaan. Mies pakkaa...
  15. Annuska

    Hämeenlinnan paras leikkipuisto?

    Ollaan menossa Renkoon mökille ens viikoksi. Ohjelmaa ei joka päivälle tarvitse sen kummempaa kuin mansikan ja iltsikan ja jätskin osto, mutta jonakin päivänä täytyy käydä kaupungissa saakka. Missäs on kaupungin kivoin leikkipuisto, olisko sellaista, missä olisi kiipeiltävää sekä 11 v:lle...
  16. Annuska

    Tässä hillokestiä kauhisteltavaksi

    Tytär 4 v maistelee hilloja lusikalla purkista. Tarjolla on mansikkaa, vadelmaa ja lakkaa. Ensin syötiin sivistyneesti letun päällä, ja nyt maistellaan jo purkista. Paremmin sen purkista saa lusikkaan kuin laakealta lautaselta. Maistelkoon! :D En edes muista koska meillä viimeksi on...
  17. Annuska

    Sanokaa nyt mulle, että huono idea

    Mies ja lapset lähtee viikon päästä viikoksi reissuun. Aattelin, että josko kokeilisin, osaisinko tapiseerata iltapuhteina tuon eteisen. Vuotia ei tarvitse kauheasti osata laittaa suoraan vieri viereen, kun eteinen on puolipaneloitu, ja joka seinällä on ikkunoita, palapeiliä, kaappia jne...
  18. Annuska

    Minkähän takia ruuat pilataan suolalla

    Pannulla on pakastepaella lämpöisenä. Muuten näyttää hyvältä, mutta kun maistuu vain suolalta. Lantrasin jo teosta lisäkatkaravuilla ja kurpitsakuutioilla, ja vähän korjaantui, mutta suolaista on silti. Samoin monet valmismarinadut lihatuotteet ovat syömäkelvottoman suolaisia! Minkähän...
  19. Annuska

    Koska opelle kevättervehdys

    Jos kevätjuhla on ylihuomenna, mutta koulu loppuu vasta 1,5 viikon päästä, niin koska opelle annetaan mitä annetaan?
  20. Annuska

    Mitä eroa on sairaan lapsen hoitovapaalla ja...

    Huoh, tytöllä niagara-räkis runsaiden pärskähdysten kera. Tuli vaan mieleen, mitä eroa on äidin ja isän sairaanlapsenhoitovapaalla?, Isän hoitopäivän jäljiltä lapsi on hoidettu. Äidin hoitopäivän jäljiltä lapsi on hoidettu. Lisäksi pesty ja kuivattu 3 koneellista pyykkiä, tiskari...

Yhteistyössä