Hakutulokset

  1. T

    "mitäs mie ny..?" eli pinotaanko taas kotiäitien kootut kohellukset, totaaliset aivojumit :D

    Mä lähdin kerran kotoa vaunujen kanssa (kerrostalo) ja laitoin roskapussin vaunujen alle koriin ja aattelin viedä mennessäni. Roskapussi muistui mieleen vasta kotimatkalla, kaupunkireissun jälkeen.. Toivottavasti kukaan ei nähnyt. Tai haistanut!:xmas:
  2. T

    Mä olen niiiiin kypsä!!!! Ekaluokkalainen ja muistamisen vaikeus..

    |O Mikä siinä on, että ei muista/osaa huolehtia omista tavaroistaan??? Mä olen tänä syksynä nyt ostanut lapselle 4 pipoa ja hanskoja ties kuinka monet ja jossain vaiheessa oli tilanne, että talosta löytyi vain yksi pipo, eikä se ollut mikään niistä neljästä. Välillä pipoja ja hanskoja ilmestyy...
  3. T

    Onko muilla ollut vuotoa raskauden alussa?

    Mulla oli, mutta sillon kun menkkojen ois pitänyt alkaa, ns. haamumenkat.
  4. T

    mikä erottaa nyt allergian ja astman

    Allergia on vain joskus yhteydessä astmaan. Itsellä on astma ja vaikka olen allerginen kissoille ja timoteille, silti enemmän esim.flunssa ja kova pakkanen aiheuttavat hengenahdistusta, mikä on astman pääoire. Kissoja on täällä kotonakin kaksi eikä niistä tule oireita. Kroonista tulehdustilaa...
  5. T

    Oon näköjään tuttavapiiristäni ainoa niin säälittävä, että vietän perjantai-iltaa netissä. :(

    Puoliso just lähti töihin ja tytön kans odotellaan kotivideoita.. :)
  6. T

    olen huono äiti!

    Se on loppujen lopuksi ihan sama missä muodossa sen sokerin saa, jos tosiaan syödään ruuan jälkeen eikä välipalana. Tietenkin olisi hyvä opettaa lapsi kokonaan välttämään sokeria, koska se uusien tutkimusten mukaan on jopa suurempi sydän- ja verisuonisairauksien aiheuttaja kuin rasva. Jos...
  7. T

    Kun synnytys vaivaa mieltä...

    Jos synnärillä eikä neuvolassa "otettu kantaa" asiaan, niin se on kyllä vähän harmi juttu. Synnärillä pitäisi ihan virallisesti synnytyksessä mukanaolleen "oman hoitajan" ja synnyttäjän välillä käydä synnytyskeskustelu. Itselläni juuri tämä keskustelu jäi mieleen positiivisena ja vaikka kätilö...
  8. T

    Kokemuksia, lapsen sairastuessa saa vain yhden palkallisen vapaapäivän/sairaus...

    Ei se aina siitä ole kiinni. Mun työpaikalla saa olla sen 3 pvää palkallisella, mutta en koskaan ole yhtäkään minuuttia niistä käyttänyt hoitajan etsimiseen. Minä haluan olla itse hoitamassa lasta kun hän on kurjassa kunnossa.. Vaikka sitten prkl ilman palkkaa jos se siihen menis. Periaatekysymys.
  9. T

    1v2kk juo 1,5L maitoa PÄIVÄSSÄ!!!! APUJA KAIVATAAN!!!!!!!!

    Mitä se sun lapsi SYÖ jos jaksaa litkiä noin mahdottoman määrän maitoa vuorokaudessa?
  10. T

    Joulukuussa syntyneitä eli 6 vuotiaana kouluun???

    Päivitän vielä tähän ketjuun, että nyt on meidän joulukuun lopun lapsi aloittanut koulun ja ihan hyvin sujuu. Kiukkukohtauksista on jäljellä enää se, että jos tulee sanaharkkaa jonkun kanssa, niin saattaa tönäistä. Täysin ei hallitse kiukkuaan, mutta onhan tässä aikaa opetella.. Koulussa...
  11. T

    Vinkkejä opettaa lapsi ajamaan ilman apupyöriä!

    Hienoa! Meillä kävi ihan samalla tavalla, sitten kun tyttö teki päätöksen ja luotti itseensä, homma sujui kuin itsestään yhtäkkiä. Turha sitä on hoputtaa.. Oltiin kaikki niin iloisia kun tämä "valaistuminen" vihdoin koitti, että järjestettiin samana iltana pyörälläajamaanoppimis-juhlat jossa...
  12. T

    ekaluokkalainen ei tahd kouluun :(

    Olen samaa mieltä katri annikin kanssa, opettajaan yhteys heti! Olen omasta ekaluokkalaisesta huomannut sen, että ei enää ole avoin kirja, eikä välttämättä kerro enää meille kaikkea. Jos kysyt että kiusataanko, voi lapsi vastata että ei, vaan koska olet huolestuneen oloinen ja ei halua tuottaa...
  13. T

    monelta teidän ekaluokkalaiset menee nukkumaan ?

    Täällä samanlainen eskarilainen. Ja silti nukuttais eskarissa.. :)
  14. T

    ei ymmärrä miks ekaluokka menee 8n kouluun!!

    Meillä molemmat ollaan vuorotöissä ja pitkiäkin päiviä. Koitetaan sumplia niin ettei koskaan menisi vuorot päällekkäin. Pahimmillaan tytön päiväkoti(eskari siellä välissä) päivä alkaa klo7 (herätys kuudelta) ja tullaan hakemaan klo17 juoksujalkaa suoraan töistä ennenkuin päiväkoti sulkee ovensa...
  15. T

    Joulukuussa syntyneitä eli 6 vuotiaana kouluun???

    Meillä tyttö syntynyt 29.12.03 ja menossa syksyllä 6v. kouluun. Eskari on tehtävien yms. osalta mennyt hyvin, eikä kukaan ole sanonut halaistua sanaa siitä etteikö olisi valmis kouluun. Tekee annetut tehtävät itsenäisesti loppuun, osaa lukea ja laskea. Keskittyy kuulemma ihan hyvin jne. Mutta...
  16. T

    Eskari ja koulukypsyystestit

    Lukiossahan kuitenkin kirjotetaan aineet siinä järjestyksessä ku ite haluaa, minäkin kirjotin ruotsin jo tokalla, ku oli kurssit jo käyty. Tuskin mä nyt sen kypsempi olin vuotta myöhemmin, muutaku tunne/henkisellä tasolla. Tietty äikän kirjotukseen saattaa vaikuttaa, muuten kai vain kyse siitä...
  17. T

    Onko ketään muuta, joka on rakastunut vauvaansa silmittömästi vasta lähempänä puolen vuoden ikää?

    Synnytin 4,7 kilosen lapsen ilman puudutusta ja se teki ainakin minusta niin lopun, että en jaksanut paljon muuta miettiä. Väsytti niin saatanasti ja koko ajan sattui joka paikkaan seuraavan kk ajan. Mietin enemmän kipulääkitystä kuin vauvaa. Vauva vaati koko ajan imetystä, joka myös sattui...
  18. T

    Eikö teitä jotka ette usko Jeesukseen pelota?

    Juuri samalta musta tuntuu. Varsinkin joskus luonnossa, esim. meren rannalla kalliolla istuen, tulee syvä onnen ja rauhan tunne, siitä että tämä on tässä, luonto on ainut jumala, mitään ei voi hallita. Mitään ei voi ymmärtää, olen vain pieni osanen luontoa. Aina on kiva spekuloida, mutta...
  19. T

    tärinä..paniikkihäiriönkö paluu?

    Mulla oli joskus useita vuosia sitten masennuksen yht. paniikki/ahdistuskohtauksia. Puolisen vuotta sitten (remontti ja täys kaaos meneillään silloin kotona, tosi väsy) sain samanlaisen kohtauksen töissä, yhtäkkiä alkoi vaan ahdistaa ja kurkkua kuristaa ja pulssi nousi tähtiin. Kerron tämän...

Yhteistyössä