Hakutulokset

  1. P

    koirarodun valintaa, ehdotuksia?

    Kaverikoiran ei tarvitse olla pieni :) Meillä käy töissä spanieleita, vihikoira, amstaffi, corgi jne :)
  2. P

    Parhaat talvirukkaset leikki-ikäsille?

    Meillä käytössä Elsa Pitkäsen rukkaset jo kolmatta vuotta, muihin en vaihda :)
  3. P

    Millainen istuin 2,5-vuotiaalle 13,7kg painavalle?

    Me pohdittiin samaa viime kesänä, ja päädyttiin Cypex Pallas 2-fix istuimeen. Nuo käännettävät istuimet kun eivät ole niin turvallisia kasvot menosuuntaan istuessa.
  4. P

    koira lapsiperheeseen, mikä rotu?

    Aloitusviestistä ei oikein saa selvää, mitä oikeastaan koiralta haluatte/mihin tarkoitukseen koira tulee. Tässä nyt jotain mietittävää: Saako olla vahtiva, riistaviettinen, äänekäs? Miten suhtautuu vieraisiin? Millainen koulutettavuus? Tarviiko olla koirasosiaalinen? Paljonko koira tulee...
  5. P

    Nonni, en sitten tajunnut, että luokan omaan joulujuhlaan pitää pukeutua.

    Niin ette käy missään sukulaissynttäreillä? Tai vaikkapa ravintolassa? Mä oon tänään lähdössä lapsen kanssa jouluostoksille ostoskeskukseen, ja sinnekin pistää kyllä farkut jalkaan eikä mitään collegehousuja.
  6. P

    Nonni, en sitten tajunnut, että luokan omaan joulujuhlaan pitää pukeutua.

    Ettekö te käy koskaan synttäreillä tmv, kun sanotte ettei siisteille vaatteille ole käyttöä? Meillä poika on 2,5v-vuotias, ja jo vauvani puettiin kauluspaita+farkut tmv jos mentiin juhliin tai kyläreissulle. Nytkin on kaapissa neljät siistit housut ja kasa kauluspaitoja, neuleita yms. Lapsi...
  7. P

    Musliminaiset lähtevät Syyriaan ja Irakiin mennäkseen naimisiin ISIS taistelijoiden kanssa.

    Eihän tossa uutisessa puhuttu mitään tyttöjen uskonnosta.
  8. P

    vauva autossa, kaukalossa vai ei?

    Aloittajalla on kyllä huvittavat selitykset toiminnalleen. Sinun mielestäsi vauvan vammautuminen/kuolema on pienempi paha kuin se että vauva joutuu vähän itkemään? No siinähän sitten selittelet, kun poliisit pysäyttää. Nyt on muuten ainakin Pirkanmaalla tehostettu valvonta koskien vöiden...
  9. P

    vauva autossa, kaukalossa vai ei?

    No ei ole tullut mieleenikään, minulle kun lapseni turvallisuus on tärkeää enkä todellakaan halua hänen vammautumista/kuolemaansa tietoisesti aiheuttaa. Järkyttävää, että jollekin ei oman lapsen elämä merkkaa mitään.
  10. P

    Leikkipuistossa nähtyä ja koettua

    Mä käyn lapsen kanssa puistossa, jotta hän pääsisi leikkimään muiden lasten kanssa, ja tekemään välillä muutakin kuin olemaan äidin/isän kanssa. Joten en todellakaan lapseni kanssa puistossa leiki, jos siellä on muutakin seuraa. Toki seuraan lapsen touhuja ja tarpeen mukaan ohjaan, kannustan ja...
  11. P

    Kohta 1,5 v ei oikeastaan sano yhtään sanaa

    Meidän poika ei puhunut sanaakaan 1,5-vuotiaana. Nyt on 2v 3kk ja on jo n. puoli vuotta puhunut useamman sanan lauseita. Niin ja puhuu lisäksi myös Turkkia (1-2 sanaa kerrallaan). Että kyllä se puhe sieltä tulee :)
  12. P

    valinnanvaikeus turvaistuimissa! Aaapuva!

    Ongelma noissa 9-36kg istuimissa on se, että niiden turvallisuudessa on jouduttu tekemään kompromisseja. Suosittelisin hommaamaan ensin selkä menosuuntaan -istuimen ja myöhemmin turvavyöistuimen. Selkä menosuuntaan on turvallisempi tapa pienen matkustaa kuin palkki-istuin. Mutta palkki...
  13. P

    MIKSI ihmeessä kukaan käy muualla kaupassa?

    Käyn välillä myös Lidlissä, mutta pääsääntöisesti Prismassa/S-marketissa. Meillä ns. päivittäisiin ruokatarvikkeisiin kuuluu paljon sellaista mitä Lidlistä ei saa, joten mielummin sitten käyn vaan yhdessä kaupassa (varsinkin kun on usein lapsi matkassa mukana).
  14. P

    Mikä sen steppilaudan tarkoitus on body pumpissa?

    Rintalihas- ja ojentajatreenissä ainakin käytetään, välillä myös askelkyykyissä. Muissa ei ainakaan pariin vuoteen olla käytetty.
  15. P

    Voiko häihin laittaa siniset tiukat farkut ja silkkisen paidan?

    Mikä siinä on, että edes häihin ei voida pukeutua juhlavaatteisiin?
  16. P

    Suositelkaa lapsiystävällistä ravintolaa Tampereella :)

    Bella Roma on kuulemma lapsiystävällinen, mutta en ole sinne vielä "uskaltautunut" koska niin paljon huonoa olen kuullut (varsinkin palvelusta). Mutta tosiaan kyllä sitä melkein minne vaan voipi lasten kanssa mennä. American Diner on ihan kiva ja rento paikka, siä on lastenhoitohuonekin...
  17. P

    Perheessämme kiertää vatsatauti. Miten te imettävät olette selvinneet vatsataudista, jos mikään ei pysy sisällä?!

    Mä sain ulkomailla (ilmeisesti) ruokamyrkytyksen kun poika oli 4kk. Melkein viikkoon ei oikein mikään pysynyt sisällä, mutta maitoa silti riitti. Olin tosin melkoisen kuivunut lopulta ja meinasin tippaankin joutua.
  18. P

    Turkkilaisten kanssa seurustelevat/namisissa olevat?

    Kerrot niin epäselvästi tilanteestasi, joten on hieman hankala kommentoida mitään. Itse olen siis naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Tavattiin Suomessa viitisen vuotta sitten ja meillä on 2-vuotias poika. Mieheni on ateisti, joten islamilaisuus ei näy mitenkään meidän arjessa.
  19. P

    3viikkoinen vauva ja pidempi ajomatka!

    Meidän poika oli 8vrk, kun mentiin miehen peliin 170km päähän, ja hyvin matka meni. Paluumatkalla aluksi hieman itkeskeli mutta nopeaan sitten rauhoittui. Poika söi tuolloin 2-3h välein, joten eipä senkään puolesta mitään ongelmaa ollut.
  20. P

    Miten estää poikalapsen ympärileikkaus?

    Ettekö puhuneet asiasta ennen perheen perustamista? Mun mieheni on turkkilainen, mutta ei muslimi. Meillä on poika, ja yhteisesti sovittiin että lasta ei ympärileikata eikä kasteta, vaan molemmista asioista hän saa itse tulevaisuudessa päättää. Aiheesta olen mielenkiinnosta jonkin verran...

Yhteistyössä