Hakutulokset

  1. K

    Olen niin väsynyt kuulemaan rakkaasta lapsestani vain negatiivisia asioita

    Meillä samoin. Poika 8 v, jolla dysfasia, on hyvin arka - ei puhu opettajalle juuri mitään, mutta pärjää silti matkassa mukana ja on joissain asioissa jopa "luokan ykkönen" :) Erityistä kannustusta tarvitsee lähinnä siirtymätilanteissa, jotka lapsi kokee pelottavina.
  2. K

    epätoivoinen painonpudotus alkoi...

    Olen pudottanut painoa nyt 10 kuukaudessa noin 20 kg. Kaikki makeat herkut ovat olleet pannassa, samoin vaalea leipä - ruisleipääkin niukasti. Riisit, peruna ja makaronit niukemmalla. Painopiste kasviksissa ja lihassa. Mikäli makeat ovat ongelma, ratkaisu voi olla herkkujen täyshylkäys...
  3. K

    Työnteko kotona :)

    Olen graafinen suunnittelija. Käsitöistä minulla ei ole kokemusta tai tietoa sen kummemmin, mutta olen ymmärtänyt, että on suht vaikea päästä käsitöillä edes kohtuullisille palkoille. Mutta lähipiirissä on kokemusta leipomisesta torimyyntiin (itse myyden) ja tämä on ollut erinomaista lisätuloa...
  4. K

    Työnteko kotona :)

    Mitä osaat? Onko sinun mahdollista perustaa yritys ja tarjota osaamistasi yrityksille? Teen töitä kotona yrittäjänä eli olen yhtäaikaa kotiäiti ja töissä.
  5. K

    Oletko sinä päässyt odotusaikanasi töihin ja miten...

    Tein aikoinaan esikoista odottaessani iltasiivousta (olin raskaana 4. kuulla, kun hakeuduin työhön). Ei hidastanut menoa yhtään - ihan normaalisti aloitin äitiysloman ilman sairauslomia tms. Kyllähän raskaana ollessa pystyy tekemään kuta kuinkin sen mitä normaalistikin.
  6. K

    Onko kukaan teistä laihduttanu raskausaikana?

    Voithan yrittää pitää painon alkupainossa läpi raskauden. Ei siitä kovin suurta haittaa taida olla.
  7. K

    reilun 2 kk kanto- ja sylissäpito asentoja kaivataan

    Meillä on tämä kuopus ollut hivenen jäykkä ja kosketusta säpsähtelevä noin 4-5 kk iässä. Neuvolassa kehottivat kantamaan vauvaa niin, että kun pidän vauvaa perinteisessä käsivarrella-asennossa niin samalla laitan käteni vauvan jalkojen välistä ja pidän kehoni puoleista jalkaa ylhäällä. Tämä...
  8. K

    1v 3kk yöhuudot, "unikoulu" käynnissä

    Meillä on viisi lasta ja nukkumistaistelut lopetin heti ekan lapsen jälkeen. Nukahtaisiko lapsi uudelleen heti, mikäli pääsisi vanhempien sänkyyn? Meillä nukkuvat tätä nykyä usein niin 2-vuotias (kohta 3 v) ja vauva sängyssämme ainakin aamuyön. Isomman lapsen omassa sängyssä nukkumiset ovat...
  9. K

    amk tutkintoa ei vissiin pääse opiskelemaan peruskoulu pohjalla??

    Olen päässyt opiskelemaan Ammattikorkeaan niin, että pohjalla oli vain osa lukiota.
  10. K

    Millaisia housuja naiset käytätte?

    Käytän harvoin housuja juuri noiden kiristysten ja puristusten ja kaikenlaisten tuskien takia :) - hameita käytän enimmäkseen. Mutta housuja jos käytän, niin ne ovat ohuehkot vakosamettihousut. Mustina, niin eivät edes näytä niin HOUSUILTA.
  11. K

    meidän lapset mtappelee koko ajan jos ovat samaan aikaan kotona, koko ajan, mikä ihme niitä vaivaa? millä se loppuu

    Riitelemättömien ja helppojen lasten vanhempien on helppo sanoa, että "kasvatuksemme on onnistunut". Vaikkei siitä olisikaan kyse.
  12. K

    Asumisoikeusasunnot. Onko tietäviä???

    Aso on helppo ja turvallinen tapa asua. Sopimus on vakuutena. Ja jos vessassa joku putki tippasee, niin ei muuta kuin vikailmoitus huoltoyhtiöön ja joku ukko tulee hoitamaan homman. Asuimme aso-asunnossa monta vuotta. Asuisin koko loppuelämän, jos tarjolla olisi aso-omakotitaloja täällä...
  13. K

    Tuo mies on joskus niin ärsyttävä...!

    Kun ihminen lihoo tiettyyn pisteeseen, kierre on usein vaikea katkaista. Liikkua ei oikein jaksa, kun väsyttää. Ja kun väsyttää ja on huono olla, ruoasta saa helposti ja nopeasti mielihyvää. Ja taas väsyttää. Saattaa masentaakin. Olen itse ollut jojoilija painon suhteen ja teidän, miten valtava...
  14. K

    Yliherkkä palohälytin

    Raapaisitko tulitikulla? Siihenhän palovaroitin reagoi aika herkästi, jos on lähellä. Mutta ei liene huuda sitä kynttilää?
  15. K

    Mikä on parasta lapsessasi?

    1. Esikoisessa parasta on keskustelutaito - hänen kanssaan on mukava vaihtaa ajatuksia ja jutustella (11 v poika) 2. Toinen lapsemme on persoonallinen sekoitus. Koulussa arka lapsi, jolla dysfasia, mutta muutoin monin tavoin hyvin lahjakas (mm. piirtämään) ja omaa persoonallisen ja hyvin...
  16. K

    9kk todella levoton yö jälleen... mulla ei hermot enää kestä - hyviä neuvoja?

    Joo kirjat pois ja maalaisjärkeä peliin. Meillä on viiden lapsen kanssa toimittu miten milloinkin - sen mukaan mikä toimii. Meidän 9 kk ikäisemme nukkuu milloin missäkin. Tai no, siis yöllä joko kehdossa vanhempien huoneessa tai sitten meidän keskellä ja päivisin siellä, mihin sattuu...
  17. K

    millähän tuollaisen 8v naskalin saisi oppimaan oikeita toimintatapoja?

    Meillä pojat uskovat, että heillä on oikeus lyödä takaisin, jos toinen on lyönyt takaisin :D
  18. K

    Mistä joulufiilis? Mihin se aikuisena katoaa?

    Minä kadotin joulutunnelman teininä (koin kodin joulun vähän jäykkänä aattoillan osalta ja jännitin sitä etukäteen), mutta löysin sen sittemmin mentyäni naimisiin ja viettäessäni joulua miehen ja myöhemmin miehen ja lasten kanssa. En stressaa mistään, koska teen niin vähän mitään valmisteluja...

Yhteistyössä