Hakutulokset

  1. M

    Ikean reissu lapsen kanssa

    Ikeassa on hyvät lastenhoitohuoneet, mutta omat vaipat pitää olla mukana ja juurikin nuo omat vaunut vielä tuon ikäiselle.
  2. M

    Parhaat tuplarattaat eri-ikäisille sisaruksille?

    Meillä lapsilla ikäeroa 1v 11kk ja käytössä on ollut Carena double swingit. Ensimmäisen puoli vuotta nuorempi oli vauvakopassa ja nyt sitten kulkee ratasistuimessa. Esikoinen nukkuu meillä edelleenkin parhaiten päiväunia ulkona ja oikeastaan siksi nuo tuplat meille hankittiinkin, koska ainoa...
  3. M

    Minkä painosia olette kuskailleet Sccoterissa tai Brion Race rattaissa?

    Me kuljetellaan meidän 20-kiloista alle 3-vuotiasta pidemmillä matkoilla Brio Raceissa. Ihan hyvin kulkee kunhan nyt ei umpilumessa koita työnnellä. Ja juurikin Edge Duoista noihin siirryttiin kun Edget tarvittiin pikkusisaruksen käyttöön. Niin ja onhan 12 kilosta vielä reippaasti matkaa 20...
  4. M

    Suositelkaa rattaita

    Ei mene Racetkaan makuuasentoon. Vaikka meillä Racet onkin, niin en niitä kyllä alle vuoden ikäisen nukuttamiseen suosittele. Selkänojan lepäävämpi asento on kuitenkin vain lepoasento. Meillä kyllä reilu 2-vuotias nukkuu niissä ulkounensa, mutta on jo aika paljon isompi ja tosiaan nuo painorajat...
  5. M

    Mitä eroa emmaljungan classic ja sport rungolla?????

    Classic-rungon jousitusta voi säätää kolmeen eri jäykkyyteen lapsen painon mukaan. Classicin työntöaisan korkeutta säädetään napilla, Sportin korkeutta teleskooppisesti kiertäen. Katso Emmaljungan sivuilta kuvaa :)
  6. M

    Britax Multi-Tech istuin. Kokemuksia?

    Mun mielestä oli alle 300 euron nytkin jossain Lastentarvikkeen mainoksessa. En vaan nyt löytänyt enää lehteä, että olisin saanut tähän tarkan hinnan. Isäntä vienyt jätepaperit toissapäivänä... Samassa mainoksessa kuitenkin kertoivat, että Emmaljungan v. 2009 yhdistelmiä alessa ja oli siinä...
  7. M

    Sisaristuin Emmaljungiin

    Kävin tällä viikolla Lastentarvikkeessa ja myyjä sanoi sisaristuinten palaavan Emmaljungan valikoimiin ensi vuoden alussa. Painorajana on 15 kiloa.
  8. M

    Britax Multi-Tech istuin. Kokemuksia?

    Me ostettiin tytölle viime marraskuussa Multitech ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Meidän isokokoisella nyt 1v4kk tytöllä olisi varmaan jo vaihtoehtona olleessa Gracon Cosmicissa loppuneet säädöt kesken kun Multitech vaan kasvaa ja kasvaa tytön mukana. Varsinkin siihen pääntukeen ja sen...
  9. M

    Mitä eroa Gracon autobaby ja Logico S turvakaukaloilla?

    Se ylimääräinen vyönpätkä on sitä varten jos haluat kiinnittää kaukalon gracon matkarattaisiin. Meidän Autobabyn käyttöohjekirjassa ainakin oli siellä travelsystem-kohdilla siitä maininta.
  10. M

    vauvan 10kk kuume

    mulle sanottiin eilen neuvolassa että kesällä voi ihan hyvin nukuttaa kuumeistakin lasta ulkona. Eihän se lämpötila ole ulkona sisälämpötilaa paljoakaan kylmempi :)
  11. M

    Emmaljunga Edge duo yhdistelmät..

    Meidän Edget on classicilla ja oon kyllä ollut siihenkin tyytyväinen. Classic-rungossahan voi jousitusta säätää kolmeen eri asentoon, jospa niillä kavereillasi on ollut tuo jousitus sillä pehmeimmällään? Musta ainakin classic on tosi tukeva. Mutta makuasiahan tämä toki on! Meillä vikana on...
  12. M

    Vantaalla asuvat; joko kesärenkaat alla?

    Ajattelin, että pääsiäisen tienoilla uskaltaisi vaihtaa...
  13. M

    Lastentarvike kirpputori HUOMENNA!!

    Muakin kiinnostaa...
  14. M

    Emmaljunga Edge duo yhdistelmät..

    Meillä on Ford Focus -06 ja siihen mahtuu hyvin. Varmasti menee myös Skoda Octaviaan, eiks ne oo aika lailla samankokoisia?
  15. M

    Emmaljungat vai briot

    Meillä on käytössä Emmaljungan Duo Edget. Tyttö on suurikokoinen ja sen vuoksi jouduimme siirtymään kopasta ratasistuimeen jo 6 kk iässä. Olisi tyttö koppaan mahtunut jalat koukussa, mutta totesimme hänen viihtyvän paremmin jalat suorassa ratasistuimessa. Tyttö oli siis silloin noin 70 cm pitkä...
  16. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.5)

    Onnittelut Katille! On tässä ollut kaikenlaista hässäkkää niin etten ole ehtinyt/muistanut käydä vakoilemassa tilannettasi, mutta siellähän on siis poika syntynyt ja kaikki vielä kaiken lisäksi hyvin. Hienoa! Meillä Siiri kasvaa ja kehittyy. Uuden vuoden aikoihin huomasin ekat hampaat...
  17. M

    KELA-asiaa

    Tässä hieman jo äitiyslomansa lopulla olevan kokemusta: Jäin äitiyslomalle viime huhtikuun puolivälissä. Sain palkkaa silti heinäkuun puoliväliin. Kun Kela alkoi maksamaan mulle äitiyspäivärahaa, laskin netissä laskurilla itse veroprosenttini. Palkasta mulla meni työssäollessa noin 21 % (en ole...
  18. M

    n. 6kk ikäinen: Malesia/Thaimaa - Käytännön vinkkejä???

    Mä olen lähdössä maaliskuussa silloin 9kk lapseni kanssa Thaimaahan ja kysyin neuvolasta noista rokotuksista. Mitään erityisiä rokotuksia normaaliohjelman ulkopuolelta ei lapselle anneta koska on alle 1 v. Neuvolan täti sanoi, ettei saisi juuri tuon hepatiitti ym. riskin vuoksi päästää lasta...
  19. M

    Millanen turvaistuin pojalle 6kk? Mahd. pitkäikänen.

    Meillä on 7 kk tytöllä Britaxin Multitech ja tykätään kovasti. Isoja kohjakkeitahan ne on kaikki vauvan turvakaukaloon verrattuna =) No hintaahan tuolla Multitechilla on, mutta uskon kyllä sen olevan pitkäikäinen kun käy selkä menosuuntaan, kasvot menosuuntaan ja vielä turvavyöistuimenakin...
  20. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.5)

    Siranna laitoin sulle yksäriä.

Yhteistyössä