Hakutulokset

  1. Coffee Break

    Kukaan käynyt Auswitchissä?

    Me ollaan kesällä menossa Krakovaan. Meidän 12-vuotias olisi kiinnostunut käymään Auswitchissä tuolla reissulla. Katselin netistä että sinne on suositeltu ikärajaksi 14 vuotta. Lapsi on aiemmin käynyt erilaisissa paikoissa joissa on ollut tietoa Hitlerin aikakaudesta tai ylipäätänsä...
  2. Coffee Break

    Miksi mamunaisista aina tehdään lähihoitajia?

    Yks syy on varmaan se että hoivatyössä ei tarvitse olla tietotekniikan kanssa tekemisissä. Opiskeluaikana tuli muutamia maahanmuuttajia (=pakolaisia) nähtyä tietokonetta käyttämässä ja aika hiljasta niillä piti perusjuttujen kanssa. Jos jo esim. Officen perusjuttujen kanssa on hankalaa niin ei...
  3. Coffee Break

    Lapsen nukkumisesta..hermostuin taas :,(

    Lisää lapsen päivittäistä liikuntaa. Kyllä se uni maistuu kun on liikkunut itsensä tappiin :) Meillä ei muuten kumpikaan lapsista mene kasilta nukkumaan, ei ole ikinä mennyt.
  4. Coffee Break

    Työhaastattelun jälkeen ilmoittaminen

    Toivoa on vielä. Flunssakausi menossa joten voi olla että ilmottaja ei ole töissä.
  5. Coffee Break

    Onko kenenkään mies päättänyt lapsen nimeä?

    Me ollaan päätetty nimet yhdessä. Nuoremman lapsen kohdalla toinen nimi saatiin päätettyä vasta ennen ristiäisten alkua kun paperiin oli pakko laittaa jotain. Miehen nimilistat ei miellyttänyt mua ollenkaan, joten jos se olisi saanut päättää etunimenkin niin se olisi varmaan aika varmasti ollut...
  6. Coffee Break

    työkyvyttömyyseläkkeellä oleva äiti ja työssäkäyvä kotona asuva aikuinen lapsi?

    No on se vähän epäreilua siinä mielessä että jos äiti olisi työelämässä mukana niin lapsi saisi pidettyä palkkansa kokonaan itsellään. Siinä saisi säästettyä esim. oman ensiasunnon käsirahan aika nopsaan.
  7. Coffee Break

    Mies vedätti lähes vuoden, itsetunto ja maailma romahti. Miten päästä jaloilleen?

    Mä olen joskus aikoinaan ollut samanlaisessa tilanteessa. Ihan turhaa syyttää itseään kun joku muu on se joka on sopan keittänyt. Kannattaa vaan kaataa soppa vessanpönttöön ja suunnata kohti uusia seikkailuja. Mä siis aikoinaan tapasin kundin joka ei saanut kakistettua ulos että sillä on jo...
  8. Coffee Break

    Qliro uusi huijausyritys??

    Mä tilasin vuoden alussa Qlirolle yhden tuotteen osamaksulla. Maksoin ekan erän ja koko summan seuraavan eräpäivän jälkeen. Sitten mä maksoin muistutusmaksun tilaukselle ja toisenkin. Kolmannen muistutusmaksun tullessa soitin Qlirolle että tuote on jo maksettu ja muistutuslaskut myös. Niillä...
  9. Coffee Break

    Ei varaa pitää lasta päiväkodissa

    Jos sulla on muita äitejä puisto/kerho/kahvikavereina niin mainitse sivulauseessa että tarvitsisitte joitain lasten vaatteita. Mä olettaisin että vaatteita löytyy annettavaksi. Mä tuskin olen ainoa joka ei jaksa nähdä vaivaa laittaa vaatteita nettikirppikselle tai kiikuttaa niitä jollekin...
  10. Coffee Break

    Työnhakua pikkulasten äitinä

    Nyt on vissiin työnantajilla ihan hyvät markkinat vaikka mediassa on vähän muuta annettu ymmärtää. Mä haluaisin vaihtaa työpaikkaa ja olen sen takia laittanut muutamia hakemuksia menemään. Joistain paikoista mistä on tullut tieto ettei ole tullut valituksi on ollut 200 - 250 hakijaa. Ilmeisesti...
  11. Coffee Break

    Etsiikö kukaan muu uutta työpaikkaa?

    Mä olen tässä laittanut muutamia työhakemuksia menemään, jos vaikka saisi uuden työpaikan. Haen asiakaspalvelun ja taloushallinnon avustavia töitä. Osasta työpaikoista on tullut tieto paikan täytyttyä hakijamääristä. Hakijoita on ollut enimmillään 250 ja vähimmillään 200 :X3:... Hurjia nuo...
  12. Coffee Break

    On kyllä lasten talvikengät hinnoissaan

    Mä en niin noista kirppareista välitä enkä kyllä Kuomistakaan. Pitännee alkaa seuraamaan Zalandon Loungea jos sieltä saisi jotkut kivat kengät edullisesti.
  13. Coffee Break

    On kyllä lasten talvikengät hinnoissaan

    Käytiin eilen vilkaisemassa talvikenkiä meidän parivuotiaalle. Järjestäen kaikki kengät liikkeestä tai kengän merkistä riippumatta maksoi 75 - 100 € suurimman osan ollessa lähempänä tuota kalliimpaa päätä. Tässä vissiin joutuu panostamaan kenkien etsintään ettei kengät mene hinnaltaan ryöstön...
  14. Coffee Break

    Mamut kusettavat suvakkeja - tajuavat sen vähitellen itsekin

    Hesarin on pakko uutisoida tämä. Sillä ei ole vaihtoehtoa kun kyseessä on kuitenkin tyyppi joka ollut uutisissa hyväntekijänä ja sankarina joka uskaltaa viedä lahjoituksia lapsille sodan keskelle. Niin, ja voin myöntää että kun näin Ramista pätkän telkussa jokin aika sitten ajattelin että...
  15. Coffee Break

    uusien vaateiden huonolaatuisuus, kuvia

    Mä kävin Zarassa jokin aika sitten ekaa kertaa. Katselin että siellä on kivoja vaatteita lapsille eikä hintakaan ole paha. Pitkähihainen paita vaikutti aika pieneltä joten otin kokoa isomman. Hyvä niin, sillä se kutistui ekassa pesussa tosi paljon. Sisähousujen kumilanka lörpsähti löysäksi...
  16. Coffee Break

    Tehdäänkö lasten tennarit tahallaan heikoiksi?

    Geoxit ja Timberlandit on meillä kestäneet ihan hyvin. Mä olen itselleni ostanut muutamilta merkeiltä tennareita joilta en toisia kenkiä osta. Napapirjin, G-star rawin ja Pataugasin tennarit oli huonot. Sitten oli yksi jenkkimerkki jota en kuollaksenikaan muista yhtenä pohjanoteerauksena...
  17. Coffee Break

    Haettiin päiväkotipaikkaa, saatiin perhepäivähoito

    Me ollaan molemmille lapsille haettu ryhmis -tai pph -paikat ja ne ollaan saatu. Tosin ei meidän omalta asuinalueelta(!). Huonoa noissa paikoissa on se että hoitoajat on lyhyemmät kuin päiväkodeissa. Meillä varmaan nuorempi joutuu siirtymään päiväkotiin kun mun opintovapaa loppuu ellei sitten...
  18. Coffee Break

    Viikon matka Iso-Britanniaan pelkillä käsimatkatavaroilla?

    En lähtis pelkillä käsimatkatavaroilla viikon reissuun. Kyllä se sen yhden matkalaukun vaatii vähintään kahdelle henkilölle. Matkapörssillä on joku diili Norwegianin kanssa jolloin lentoihin sisältyy matkalaukut.
  19. Coffee Break

    Miksi lapset hukkaavat aina ne kalleimmat vaatteensa?

    Juu, totta että ne kalleimmat häviää. Meillä hävisi aikoinaan koulun aloitukseen hankitut uudet vaatteet kun lapsi unohti ne kouluun liikuntatunnin jälkeen. Sinne meni vajaa satanen :X3:
  20. Coffee Break

    Hotelli tukholmasta (tarvitaan pinnasänky)

    Siis se pinnis pitää pyytää varauksen teon yhteydessä jos sitä ei ole erikseen mainittu että vauvat yöpyy pinnasängyssä.

Yhteistyössä