Hakutulokset

  1. T

    Homoseksuaalisuus ja raamattu ihan kauhea juttu!

    "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" "Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven" Arvaa mikä kirja? Minä tulkitsen sen niin, että minun ei parane mennä tuomitsemaan ketään eikä mistään, minä näen että raamattu korostaa lähimmäisenrakkautta ja käskee ihmistä jättämään tuomitsemisen...
  2. T

    Kuinka hyvin teillä on pitäny painoarviot paikkaansa?

    Ultrissa (tehtiin monta runsaiden supistelujen vuoksi) kaikissa arvioitiin, että tulee pieni lapsi. Vielä n. viikko ennen synnytystä ultrattiin yliopistollisessa sairaalassa ja lääkäri arvioi, että jos laskettuun aikaan syntyy niin on juuri ja juuri 2,5 kg. Vauva syntyi 38+5 ja painoi silloin...
  3. T

    Noron sairastaneita paikalla?

    Tällä älyllisellä logiikalla tänne ei voisi tehdä juuri mitään aloituksia.
  4. T

    Noron sairastaneita paikalla?

    Eipäs maalata piruja aiheettomasti seinälle! Mieheni sairasti noron viime talvena, minä ja vauva säästyimme vaikka hoidin miestä, vaihdoin lakanoita, vaihdoin oksennusämpäriä, vein ruokaa ja juomaa jne. Pesin käsiä, käytettiin käsidesiä, mies nukkui sohvalla ja me sängyssä ja jynssäsin...
  5. T

    Mitä terveydellisiä kremppoja sulla on (ja ikäsi)?

    Astma Atooppinen iho Erilaisia allergioita Jäykkä nilkka nivelsiteiden katkeamisen seurauksena Rustottunut polvi Rannekanavaoireyhtymä Tuusan nuuskana olevat olkapäät Ikää 33 v. Ylimmäiset allergiat perimän seurausta, alimmaiset kiitos rajunpuoleisista urheilulajeista.
  6. T

    Miksi sossun tulisi maksaa kaikki?

    Olen sosiaalialalla ja työskennellyt mm. mielenterveyskuntoutujien parissa. Tässä työssä opin, että terveen ja sairaan raja on ohut ja nopea ylittää. Asiakkaissani oli niin pankinjohtajaa, lääkäriä, kiinteistövälittäjää, lastentarhanopea kuin kaupan kassaakin. Heidän elämäntarinoitaan...
  7. T

    Te, jotka olette olleet itse puhelinmyyjinä,

    "Ei kiitos". Jos myyjä ei usko, niin sanon että usko pois, mä en osta mitään vaikka sanoisit tai tekisit mitä. Olen niin vakuuttavan kuuloinen, että aina on uskottu :) :)
  8. T

    yhdistetty "päivän vaatetus & mitäs teillä on tänään syöty" -GALLUP

    Anopin vanha punainen t-paita 70-luvulta, sekä päällä samaa mallia oleva vaaleanpunainen villatakki. Harmaat lököhousut ja lilat villasukat. Edustavaa :) Syöty on aamupalaksi kaurapuuroa, kaffetta ja pari päivää sitten leivottua pumpulikakkua, lounaaksi broilermakaroonilaatikkoa. En ole vielä...
  9. T

    Annatteko vauvan nukkua niin kuin se haluaa, vai yritättekö muodostaa rytmiä valvottamalla? Miehen kanssa erimielisyyksi

    En todellakaan valvottaisi noin pientä, ja unitutkimusten mukaan ei saakaan valvottaa. Kyllä se rytmi muodostuu ajallaan, ja sitä voi tukea tekemällä selkeän eron päivän ja yön välille, sekä tietyillä rutiineilla. Muuta ei sitten voikaan tehdä, kyllä tuon ikäisen pitää saada nukkua kun nukuttaa.
  10. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Juuh, samaa mieltä :) Muutettiin vaan toiseen ihanaan kesäkaupunkiin, niin nyt on aika paljon tutkittavaa ollut täällä :)
  11. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Samaa mieltä, tosin mulla on vähän kauempana asuvana just vauvaiän jättäneen lapsen äitinä nyt parilta vuodelta vähän vähemmän kokemusta niistä. Mutta Turun jokiranta on aivan mahtava ja onneksi siihen on panostettu paljon viime vuosina :)
  12. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Tintå on jokirannassa, jos Aurasillan vierestä (Blankon kulma) lähdet Tuomiokirkolle päin, niin ehkä parikymmentä metriä ja siinä se on. Tosi pieni paikka, EIKÄ ole kahvila vaan enemmän viinibaari tms. josta saa toki myös kahvia ja ihan ruokaakin. Se paikka vaan on aivan ihana mun mielestä, ja...
  13. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Tallinnan vanhassa kaupungissa on aivan ihania kahviloita! Rakastuin yhteen täysin, ihania leivonnaisia&itse tehtyjä leipiä, erikoiskahveja ja se paikka... muistuttaa vähän Tintåa jos olet käynyt? Uskon että sellainen menestyisi kyllä jos paikka on hyvä.
  14. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Ai, mä taas en tykkää yhtään CAfe Brahen tuotteista. Mun mielestä ne ovat kyllä isoja, mutta tylsän makuisia. Jokirannassa on tosiaan ihana Cafe Art, Fontana on hyvä, ja Tintå (vaikka ei olekaan kahvila) on aivan mahtava. Mutta uskon että jokirannassa voisi olla tilausta vielä hyvälle...
  15. T

    Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

    Olen kyllä samaa mieltä. Stockman ja Fontana ainoat kivat, ja Fontanakin tietyllä tavalla niin iso, että sellaiselle pienemmälle, kodikkaammalle ja "luomummalle" paikalle voisi hyvin olla tilausta. Bossaliina Maariankadulla oli tosi kiva (tosin mun makuun aika "hippihenkinen") ja yksilöllinen...
  16. T

    Onko tää nyt muka kauheeta?

    Lisään vielä, että saatat pilata lapseltasi koko häät, jos pakotat hänet laulamaan. Hän jännittää etukäteen ja jälkikäteen häpeää, jos kerran ei halua laulaa koska pitää itse R-vikaansa nolona. Mielestäni tekisit tosi rumasti lapsellesi. Työskentelen lasten kanssa, ja monelle lapselle...
  17. T

    paljonko maksaisit olohuoneen matosta maximissaan?

    2000 euroa maksoin. Nyt en maksaisi, koska ei olisi tällä hetkellä varaa. Silloin sattuneista syistä (erittäin onnistuneet asuntokaupat) oli, ja päätimme toteuttaa pari unelmaa.

Yhteistyössä