Hakutulokset

  1. Ä

    Mitä 2 vuotiaan "pitäisi" osata?

    kävellä pitäisi ja muutamia (ehkä10-20 en oo varma) sanoja osata, 2 palikkaa asettaa torniksi, piirtää suttua ja tunnistaa kuvasta asioita.jotain tämmöistä pientä. Ei tartte osata noin paljon kun edellisessä viestissä 2 vuotias osasi.
  2. Ä

    Mitähän sitä tarjois pojan kavereille synttärijuhlissa??

    popcornia, pipareita, kakkua (karkkia, jäätelöä) pieniä voileipiä tai voileipäkeksejä
  3. Ä

    Mikä istuin autoon?

    ostaisin sellaisen turvavyöistuimen, eli se on kuin koroke jossa on selkänoja ja niskatuki. Lapsi mahtuu siihen pitkään ja se on testeissä todettu turvallisemmaksi kuin käännettävät turvaistuimet (ainakin sivutörmäyksissä). Lapsen asento on hyvä jos nukahtaa, sillä niskatuki tukee niskaa eikä...
  4. Ä

    Kuinka nirsoja lapsenne on?

    Meillä syödään kanssa hyvin, mutta muutamia ruokia on löytynyt joista kuopus (1v9kk) ei pidä. Huomioin yleensä sen niin että vaihtoehto on mutta ensin pitää vähän maistaa. herneet yms laitan lautasen reunalle niin että ne on helppo jättää syömättä eikä niistä tule silloin isoa riitaa. Vanhin...
  5. Ä

    lapseni kuumeessa ..

    Burana ja muut tulehduskipulääkkeet alentavat kuumetta paremmin kuin panadol. panadol on enemminkin kipulääke, mutta sitä suositellaan lapsille useimmin(alentaa myös kuumetta muttei yhtä tehokkaasti). Nykyään on kuitenkin jopa burana-suppoja vauvoille. Apteekista saa sellaisen esitteen jossa...
  6. Ä

    Tonttupuku haussa!

    etolassa oli mut tais olla isommille lapsille (en kattonu kokoja) HM:llä oli trikoisia vauvoille , haalarimallinen en tiedä miten isoille niitä on...
  7. Ä

    Milloin pinnasängystä pois?

    meillä esikoinen siirty jatkettavaan 8kk iässä kakkonen 10kk iässä kuopus 9kk iässä, kaikki siirtyivät sen takia että kiipesivät pinnasängyn laidan yli, joten jatkettava oli turvallisempi kun pudotus oli reippaasti pienempi. Nukuttaminen vaihtelee - ihan aluksi lapset pysyivät paremmin isojen...
  8. Ä

    kesäkuiset 05

    Meillä 6.6 syntynyt tyttö. touhukas ja puhelias - puhuu myös helppoja 2 sanan lauseita (älä ota yms...) matkii vaikeitakin sanoja vaikka en usko kaikkia sen edes ymmärtävän. laulaa laa laa laa lallallaa tyyppisiä lauluja. Uhma alkaa olla jo pahasti päällä.
  9. Ä

    1v3kk onko tää jotain hankalaa ikää?

    meillä kuopus on myös samanlainen 1v3kk ja ollu jo kuukauden. Osittain kiukkua aiheutti varmasti puhkeavat poskihampaat, sillä nyt kun ne on jo melkein kokonaan puhjennut on ruokailu rauhottunut reilusti. Minä lopetin ruokailun jos tenava yltyi riehumaan ja kun rauhottui niin yritettiin...
  10. Ä

    Mielipiteitä hoidosta

    samassa paikassa antaisin olla, jos vaihtaisivat hoitopaikkaa niin se olis sama kun jäisivät kotiin. Minä kylläkin hoitaisin 3vuotiaan kotona ja pitäisin 5vuotiaan puoli/kokopäiväisenä tarhassa kun jäisi vain puoli vuotta eskariin. (tosin sitä ei kysytty)
  11. Ä

    Mitä vitamiineja lapsenne syö/ikä?

    meillä lapset 5v 3,5v ja 1v kaikki saa d-vitamiinia kesällä satunnaisesti ja talvella säännöllisemmin (ihan joka päivä en muista antaa) Lapset on terveitä eikä heillä ole allergioita joten muut vitamiinit tulee terveellisestä ja monipuolisesta ruuasta
  12. Ä

    Kun toinen lapsi lyö

    useilla lapsilla todellakin on tälläinen ohimenevä agressiivinen aikakausi, mutta ei se välttämättä mene ohi jollei siihen puututa ja lapselle kerrota että se on väärin (uudestaan ja uudestaan ja uudestaan) 2vuotias ei vielä ymmärrä mutta aikuisten on ymmärrettävä ja toimittava jotta lapsi...
  13. Ä

    änkytys

    meillä änkytyskausi on menossa keskimmäisellä vasta nyt vaikka kohta jo 4V, hän tosin aloitti puhumisen vasta yli 2vuotiaana. Tuo änkytys johtuu usein siitä että lapsi yrittää puhua nopeammin kuin kerkeää ajatella - ja se on normaaliin kehitykseen kuuluvaa ja menee kyllä ohi. Minä yleensä...
  14. Ä

    Kimppuun käymisestä ym.

    Minä pyrkisin olemaan valppaana siellä muskarissa ja estäisin toisen ottamasta kädestä ja sanoisin vieraalle lapselle ettei saa ottaa kädestä, omalle sanoisin että sinun ei tarvitse antaa jos toinen yrittää luvatta ottaa. Eli lapsi näkisi miten voi puolustautua vaikkei itse vielä uskaltaisikaan...
  15. Ä

    pieniä alushousuja

    varma en ole mutta itse tekisin kierroksen kappahl, lindex, H&M, näistä olen löytänyt hyviä ja laadukkaita pikkareita kohtuu hinnalla.
  16. Ä

    Vielä jatkettavaan siirtymisestä

    meillä kaikki lapset on siirtynyt jatkettavaan alle vuoden ikäisenä, koska meillä vanhan mallinen pinnasänky, josta muksut kiipesi pois viimeistään kun oppi kävelemään. Monikaan alle 2vuotias ei varmaankaan jää vahtimatta sänkyyn, vaan aikuisen on odotettava nukahtamista. Meillä esikoista piti...
  17. Ä

    Milloin lapsesi alkanut syödä itse?

    Meillä esikoinen alko 1,5-2 vuotiaana vasta. keskimmäinen tasan 1vuotiaana (ei edes antanut kenenkään syöttää) ja kuopus aloitteli 1v1kk iässä ja nyt pari kuukautta myöhemmin syö hyvin, mutta myös hyvin sotkuisesti itse. Antaa kuitenkin auttaa ja joskus pyytää apua sanomalla "en taa" (en saa itse)
  18. Ä

    aamu-/iltapala ongelma 1v8kk

    jugurtin sekaan voi laittaa mysliä, niin tulee ruokaisempaa. viili maistuu myös meillä. Puurosta saa vaihtelevaa erilaisilla soseilla ja marjoilla ja tietenkin erilaisia hiutaleita vaihdellen. Myös puuron koostumus voi vaikuttaa syömiseen (toinen tykkää löysästä ja toinen jäykästä) Kaikki ei...
  19. Ä

    paluu laidalliseen sänkyyn

    Meille jäädään lastenhuoneeseen kunnes kuopus nukahtaa, joko istutaan sängyn vierellä tai maataan lattialla ja komennetaan pää tyynyyn jos yrittää nousta. isommat (3v ja 5v) jäävät vielä samaan huoneeseen odottamaan omaa unen tuloa kun kuopus (1v1kk) nukahtaa ja aikuinen lähtee.
  20. Ä

    Minkäikäisenä lapsenne syövät itse

    mun keskimmäinen ei huolinu syöttämistä enää 1-v synttäreiden jälkeen. Huusi vain jos yritin syöttää - vaikka oli kuinka nälkä. Aluksi oli kamala sotku, mutta kyllä se siitä on jo vähän siistiytynyt (lapsi nyt 3v7kk) ;) Esikoinen aloitti n 1,5-vuotiaana yhdessä/yksin syömisen ruuasta riippuen...

Yhteistyössä