G: Juotko alkoholia raskausaikana?

Hei,
tulipa mieleen tuosta tupakki-ketjusta että tabumpi aihe on varmasti alkoholi. Enkä tarkoita nyt niitä juomisia, joita tulee ehkä juotua silloin kun ei vielä tiedä plussasta.

Otatko yhtään alkoholia raskausaikana?

Itse pidin ensimmäiset 3kk nollalinjan mutta sen jälkeen voin toisinaan ottaa yhden oluen tai yhden viinilasillisen tms. Raja on itselläni tuo 1 alkoholiannos. Toisaalta kyllä tulee mieleen, että eipä sitä yhtäkään tarvitsisi mutta tämä on ollut oma linjani. Turvallista rajaahan toki ei ole annettu eli siksi nollalinja on suositeltua.
 
No way... Itse en aio ottaa lasillistakaan koko aikana. On yksi rv20 keskenmeno takana, en halua joutua pohtimaan alkoholin osuutta asiaan jos toinen km tulee. Mutta kyllähän Euroopassa on ihan tavallista juoda pieniä annoksia raskausaikana ja ihan terveitä lapsia syntyy. Fakta vaan on, ettei istukka suojaa tässä asiassa ja sikiö on samoissa (tai hieman korkeammissa) promilleissa kuin äitinsä. Kaikkien pitää määritellä omat rajansa ja parasta olla turhia stressaamatta raskausaikana, uskon minä B)
 
Mä olen pitänyt ihan alusta asti tiukan nollalinjan. Pisaraakaan en ole edes maistanut koko aikana. Vaikka Keski-Euroopassa asustelen hyvien viinien ja oluiden keskellä :D ja houkutus on suuri.
Täällä kuitenkin suositellaan tuota nollalinjaa raskauden aikana, vaikka on tämä viinikulttuuri.
Mulle on sanottu, että jo yksi lasillinen olutta tai viiniä viikossa on haitaksi. Turvallista rajaa ei ole.
 
B-7
Esikoisesta ja tokasta en juonut pisaraakaan.Kolmannesta join lasin kerran häissä ja toisen lasi toisissa juhlissa(viiniä siis)
Lopuissakin raskauksissa oon saattanut juoda sen yhden lasin viiniä tai vaikka saunaoluen n kerta/kk
Kuten nytkin,ehkä 5 annosta oon ottanut,rv 24 mennessä.
Petite-te ja seiska
 
Plussaamisen jälkeen olen ottanut kolme ruokalusikallista brandyä eri päivinä. Mulla oli aivan hillitön yskä ja tosiaan kaadoin sen ruokalusikallisen aina tonne kurkun perälle hetkex ennen kuin nielaisin. Se auttoi silloin siihen yskään. En ottanu yskänlääkettä, ku kaapissa olevassa luki, et käytöstä raskauden aikana tulee keskustella lääkärin kanssa.

Enkä todellakaan usko, että tosta on mitään haittaa, päinvastoin.
 
En oo juonu yhtään, tosin olin risteilyllä pari päivää ennen kun plussasin mutta sitä kai ei lasketa. Mun mies ei antais mun juoda edes kahvia mutta sitä kyllä sillon tällön otan kupposen vaikka salaa :)
 
En ole juonut yhtään yhdenkään raskauden aikana. Ihan vaan siitä periaatteesta että jos syntyvällä lapsella on "jotain" niin ei ainakaan tarvitse koko loppuikää syyttää itseään että no niin se johtuu siitä sauna kaljasta. Toki tiedän että ei yksi lasi viiniä tai vähän kaljaa tai siideriä pitäis aiheuttaa mitään mutta. Nolla linja on ainakin varma.
Imettäessä en ole sitten niin tarkka eli silloin voin sen sauna siiderin juodakkin tai viinilasin ruoalla kun sehän kerkeää haihtua verestä jo ennen seuraavaa imetystä, joten ei haittaa mitään ;)
 

Yhteistyössä