Miten helposti täit tarttuu?

elikkäs tilanne ois tämä kun sukulainen on päiväkodissa töissä ja siellä on todettu täitä ja sukulaisen lapset on eri päikyssä tietty hoidossa. Eli miten iso todennäköisyys että tämä aikuinen sukulainen saisi töissä ollessaan täitä lapsilta ja tartuttaisi ne omille lapsilleen? pitäisiko heidän ottaa varmuudeksi se täishampoo käyttöön?
 
Täishampoota ei saa käyttää varmuuden vuoksi, vain jos todella on todettu tartunta.

Täit eivät tartu hyppelemällä, vaan pipoista, harjoista, vuodevatteista, kosketuksesta (pää päätä vasten ) jne.

Luin vinkin täältä että voi ennaltaehkäistä käyttämällä tervashampoota, siitä ne ei tykkää.

Oltin tästä selvää silloin kun meillä oli uhka päällä.
 
Meillä on ollut sekä koulusta että päiväkodista täivaroitus heti elokuusta asti. Joka ilta pitäisi tarkistaa lasten hiukset. Ei oo kummallekaan ainakaan vielä tarttunut. Toissa vuonna meidän muksu sai tartunnan hoidosta ja sitä rumbaa kyllä kesti! Vaarallisiahan ne otukset ei ole, mutta inhottavia kyllä.
 
kiusattu sen vuoksi
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Täishampoota ei saa käyttää varmuuden vuoksi, vain jos todella on todettu tartunta.

Täit eivät tartu hyppelemällä, vaan pipoista, harjoista, vuodevatteista, kosketuksesta (pää päätä vasten ) jne.

Luin vinkin täältä että voi ennaltaehkäistä käyttämällä tervashampoota, siitä ne ei tykkää.

Oltin tästä selvää silloin kun meillä oli uhka päällä.
Paskat. Tarttuvat hyppimällä.
Minä olin koulukiusattu, enkä tasan lainannut kenenkään pipoja ja oma lakkikin oli aina hihassa.
Tarttuipa hyvinkin ja monta kertaa.
Ellei sitten joku ihan tahallaan sitä tartuttanut mulle. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiusattu sen vuoksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Täishampoota ei saa käyttää varmuuden vuoksi, vain jos todella on todettu tartunta.

Täit eivät tartu hyppelemällä, vaan pipoista, harjoista, vuodevatteista, kosketuksesta (pää päätä vasten ) jne.

Luin vinkin täältä että voi ennaltaehkäistä käyttämällä tervashampoota, siitä ne ei tykkää.

Oltin tästä selvää silloin kun meillä oli uhka päällä.
Paskat. Tarttuvat hyppimällä.
Minä olin koulukiusattu, enkä tasan lainannut kenenkään pipoja ja oma lakkikin oli aina hihassa.
Tarttuipa hyvinkin ja monta kertaa.
Ellei sitten joku ihan tahallaan sitä tartuttanut mulle. :(

Miten täit tarttuvat?

Täit tarttuvat pitkäaikaisen kosketuksen välityksellä, pelkkä hipaisu ei riitä tartunnan saantiin. Päätäit eivät hypi tai lennä. Tartunnan saantia voi ennaltaehkäistä välttämällä kampojen, harjojen ja pipojen vaihtoa. Täit voivat myös tarttua takkien kauluksien, korvakuulokkeiden, hiuspampuloiden ja pyyhkeiden kautta. Täitartunnan saantiin ei vaikuta puhtaus tai likaisuus, täit ovat vain kiinnostuneita veriateriasta.

Ihmisen täi ei tartu eläimiin kuten koiriin. Ihmisestä eksynyt täi voi periaatteessa elää vuorokauden koiran turkissa, joten koiraa ei kannata päästää sänkyyn muutamaan päivään. Koiralla on omat täit, jotka eivät tartu ihmiseen. Koiran täiden hoitoon on olemassa erilaisia valmisteita ilman reseptiä ja reseptillä.
http://www.helistin.fi/?page=6572789&id=1632393

 

Yhteistyössä