Pitkä etunimi lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja vuh
  • Ensimmäinen viesti
vuh
Taas pähkäilen tätä meidän uuden vauvan nimeä. Miten te, joilla on kolmitavuinen kutsumanimi lapsella, olette antaneet muut nimet? Onko siitä ylitsepääsemätöntä :D haittaa esim. viranomaisten kanssa, jos lasta kutsutaan hänen toisella nimellään? Tyyliin nimenä Mikko Petteri ja kutsutaan Petteriksi. Ei kai se mallaa, jos nimeksi pistää Petteri Mikko?? :xmas:
 
Tiedän pari tapausta, joissa pitkän etuniemn perässä on pitkä toinen nimi. Se ainakin kuulostaa kivalta. Esim. Josefiina Elisabet. Petteri Mikko kaipaa ehkä kolmatta nimeä perään. :snotty:

Niin ja laittaisin ensimmäiseksi etunimeksi sen jota kutsumanimenä aiotaan käyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: mlvm äiti
Meidän pojalla on 6-kirjaiminen etunimi, 3 tavua.
Toka nimi on lyhyt ja kolmas pitkä. Minusta kaksi nimeä olisi riittänyt, mutta miehen "perintönimi" vaati jonkun siihen väliin.
*muoks* siis kuulosti hölmöltä kahdestaan ne nimet
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mspitz:
Se tasapainottaa jos laitat kolmannen nimen, tyyliin Petteri Mikko Joonatan. Eikö?
Mä en oiken noita kolmansia nimiä... Esikoisellakin on vaan kaksi.
Miten olisi esim. Petteri Mikkopekka.
Hm... Ehkä kumminkin sitten toiseksi nimeksi kanssa joku pitkä nimi. (Mutta mikä?!?) =)
 
HelloShitty
jaaa..no mun omassa koko nimessä on yhteensä 36 kirjainta jos laskin oikein. ei ehkä mahu aina ku joutuu kirjoittaa. vaan yks nimi on "ylimääräinen", eli toka nimi.
:D hyvin sointuu myöskin yhteen. ei oo töksähtävä ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mspitz:
Se tasapainottaa jos laitat kolmannen nimen, tyyliin Petteri Mikko Joonatan. Eikö?
Mä en oiken noita kolmansia nimiä... Esikoisellakin on vaan kaksi.
No sitten pidempi toinen nimi? Tai sulla taitaa olla ne nimet jo mietittynä mutta järjestys puuttuu? Onhan niitä paljon kenellä on kutsumanimenä muu kuin etunimi. Mun kummitytöllä kutsumanimi on kolmas nimistä. Ja hänen veljellään toinen nimi. Ja ne oli tarkoitettu niin jo nimiä annettaessa.

Lapselle siinä on se harmi että aina saa selittää erikseen nimeään. Ja esim koulussa eka päivänä opet aina kutsuu ensin sillä "väärällä" nimellä. Ihmettelen muuten miksi, kun aina pyydetään alleviivaamaan kutsumanimi ja sitten sitä ei kukaan kuitenkaan huomioi... Mulla on kaksiosainen etunimi väliviivan kanssa ja vaikka miten olen noihin lomakkeisiin alleviivannut vain sen ekan nimen niin ei sitä ikinä huomata.



 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Mspitz:
No sitten pidempi toinen nimi? Tai sulla taitaa olla ne nimet jo mietittynä mutta järjestys puuttuu? Onhan niitä paljon kenellä on kutsumanimenä muu kuin etunimi. Mun kummitytöllä kutsumanimi on kolmas nimistä. Ja hänen veljellään toinen nimi. Ja ne oli tarkoitettu niin jo nimiä annettaessa.
Joo, kaksi hyvää nimeä on jo keksittynä, joista pidemmällä haluaisin lasta kutsua. No, tässä on vielä kolme viikkoa aikaa miettiä asiaa...

 
on poikkeuksiakin
Alkuperäinen kirjoittaja Mspitz:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mspitz:
Se tasapainottaa jos laitat kolmannen nimen, tyyliin Petteri Mikko Joonatan. Eikö?
Mä en oiken noita kolmansia nimiä... Esikoisellakin on vaan kaksi.
No sitten pidempi toinen nimi? Tai sulla taitaa olla ne nimet jo mietittynä mutta järjestys puuttuu? Onhan niitä paljon kenellä on kutsumanimenä muu kuin etunimi. Mun kummitytöllä kutsumanimi on kolmas nimistä. Ja hänen veljellään toinen nimi. Ja ne oli tarkoitettu niin jo nimiä annettaessa.

Lapselle siinä on se harmi että aina saa selittää erikseen nimeään. Ja esim koulussa eka päivänä opet aina kutsuu ensin sillä "väärällä" nimellä. Ihmettelen muuten miksi, kun aina pyydetään alleviivaamaan kutsumanimi ja sitten sitä ei kukaan kuitenkaan huomioi... Mulla on kaksiosainen etunimi väliviivan kanssa ja vaikka miten olen noihin lomakkeisiin alleviivannut vain sen ekan nimen niin ei sitä ikinä huomata.
Meidän tyttöä on syntymästä asti kutsuttu toisella nimellään.Neuvolassa,lääkärissä ja koulussakin.Postikin tulee sillä toisella nimellä.
 
Tipu Topakka
Meillä on Viviana Ciara ja Maximilian Alexander. Ei otettu mitenkään huomioon nimien pituuksia. Ne vaan oli meistä niin passelit. Tuota tytön nimeä kyllä väänneltiin ja käänneltiin kumpi on etunimi..
 
"Karenina"
Mulla on kutsumanimenä toinen nimi. Ei ole ollut ongelmia. Kouluissa ja lähes kaikkialla kutsutaan kutsumanimellä. Välillä terveyskeskuksissa kutsuttiin ekalla nimellä ja Kelaltakin tulee lappuja ekalla nimellä, mutta toisaalta on ihan mukavaa, että molemmat nimet on jollain tapaa käytössä, kun kertaa on ne kaksi nimeä.
 
"mee"
Me annettiin nuorimmaiselle yhdysnimi toiseksi nimeksi, kun ensimmäinen on kolmetavuinen ja halusin lyhyen suosikkinimeni kuitenkin toiseksi nimeksi. Tyyliin Elisabeth Anna-Maria.
 
"maria"
Meiltä löytyy Timo Tapani Allan ja Kaarina Siiri Sylvia. :) Esikoisella on vain kaksi nimeä, Mika Matias. Mielestäni esikoisen nimi ei kaivannut kolmatta, mutta kun oma nimikin on 'sointuva' kolminiminen, tuntui luontevalta antaa sellainen myös lapsille.
 

Yhteistyössä