Raskaana ja virtsankarkailu

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
Hitto! Nyt on alkanut virtsa karkailemaan ja olen käyttänyt sidettä, mutta sekin on aina ihan märkä :( Harjoittelen kuitenkin lantionpohjalihaksia joka päivä ja silti tämä alkoi! En ymmärrä.. Onko ihan normaalia? Virtsan kyllä saan edelleenkin esim. keskeytettyä virtsatessa (tällä tavallahan testataan niitä lihaksia), mutta silti tätä karkailua on. Ja aivastaessakin jännitän vain lihakset ja silloin ei karkaile, mutta muuten tuntuu tihkuvan ihan huomaamatta.. En siis tunne mitään lorahduksia, huomaan vaan että pöksyt on märät. Lapsivettäkään se ei ole, haisee ihan virtsalle.

Voinko tehdä enää mitään vaan jatkuuko tämä koko loppuraskauden??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Tervetuloa kerhoon.
Sama vaiva ja ei auta kun siteitä vaan vaihdella
Onko ihan turhaa edes jumppailla niitä lihaksia? Siis kun olen kuitenkin jumppaillut koko ajan ja silti housut kastuu :( Minä kun kuvittelin, että se auttaa..
 
ap
Mites synnytyksen jälkeen? Onko sitten loppunut? Ja oletteko kertoneet miehelle tästä vaivasta? Tuntuu itsestä vaan niin nololle, mutta kai se mies ne siteet jossakin vaiheessa huomaa ja ihmettelee mihin niitä tarvitsen..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites synnytyksen jälkeen? Onko sitten loppunut? Ja oletteko kertoneet miehelle tästä vaivasta? Tuntuu itsestä vaan niin nololle, mutta kai se mies ne siteet jossakin vaiheessa huomaa ja ihmettelee mihin niitä tarvitsen..
Siis miksi miehelle ei voi kertoa mihin tarvitsee siteitä?
 
mulla kans karkailee. On varmaan noin viikolta 20 nyt olen rv32 . Inhottavaa, mutta kuuluu asiaan. Hormonit löystyttäa lihaksia. Olen kans yrittänyt tehdä lihaksia, mutta ei ole paljoakaan ollut hyötyä. Mulla karkailee silloin kun rakko on täynnä, niin en pysty pidättämään oikein. Ja just jos yskin niin lirahtaa. Eikö se tästä taas :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites synnytyksen jälkeen? Onko sitten loppunut? Ja oletteko kertoneet miehelle tästä vaivasta? Tuntuu itsestä vaan niin nololle, mutta kai se mies ne siteet jossakin vaiheessa huomaa ja ihmettelee mihin niitä tarvitsen..
Siis miksi miehelle ei voi kertoa mihin tarvitsee siteitä?
Tuntuu vaan nololta..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
mulla kans karkailee. On varmaan noin viikolta 20 nyt olen rv32 . Inhottavaa, mutta kuuluu asiaan. Hormonit löystyttäa lihaksia. Olen kans yrittänyt tehdä lihaksia, mutta ei ole paljoakaan ollut hyötyä. Mulla karkailee silloin kun rakko on täynnä, niin en pysty pidättämään oikein. Ja just jos yskin niin lirahtaa. Eikö se tästä taas :)
Minä taas pystyn kyllä pidättelemään, vaikka olisi kovakin hätä tai jos yskittää tai aivastan. Sillä vähän ihmettelinkin tätä housujen kastumista, kun en siis TUNNE sitä, huomaan vaan housujen olevat märät ja haisevat virtsalle :( Ja vaikka olisin juuri käynyt pissalla eli rakossa ei edes pitäisi niin sitä virtsaa olla..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites synnytyksen jälkeen? Onko sitten loppunut? Ja oletteko kertoneet miehelle tästä vaivasta? Tuntuu itsestä vaan niin nololle, mutta kai se mies ne siteet jossakin vaiheessa huomaa ja ihmettelee mihin niitä tarvitsen..
Nostan vielä, miten on synnytyksen jälkeen mennyt?
 
vierailija
Hei!

Nimeni on Manda Karlsson ja opiskelen kätilöksi Arcada-korkeakoulussa. Olen käyttänyt tätä keskustelua opinnäytetyötä varten. Työ on analyysi virtsankarkailusta kärsivien tuoreiden äitien kokemuksista ja tietämyksestä aiheesta. Kaikki kommentit käsitellään anonyymina, enkä viita tähän keskusteluun tai mainitse foorumin nimeä tekstissä. Minuun voi olla yhteydessä sähköpostitse (manda.karlsson@arcada.fi) jos on kysymyksiä tai haluaa lukea opinnäytetyön.

Ystävällisin terveisin,

Manda Karlsson
 

Yhteistyössä