Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

  • Viestiketjun aloittaja ugg olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26123003]Palkkaisitko sinä hoitajan jos matkoihinkin menisi jo 10 tuntia?[/QUOTE]

Riippuu siitä miten läheinen ystävä on kyseessä. Oma kaasoni on menossa naimisiin heinäkuussa muutamaa viikkoa ennen minua ja kyllä minä hänen häitään sen verran tärkeänä pidän, että palkkaisin hoitajan. Joku kaveri taas olisi asia erikseen.
 
"vieras"
Mikä ihmisiä vaivaa, kun lapsia ei huolita juhliin? Omassa lapsuudessa oli selvää, että myös isoihin tanssihäihin kutsuttiin aina koko perhe, vauvasta vaariin. Häissä oli myös boolia ja joillakin oli omat pullot mukana. Joskus joku juopunut otti tukea koristeena olleesta koivusta ja kaatui sen kanssa, mutta ei siitä jäänyt mitään traumojal
 
[QUOTE="huomio";26123101]Ei, vaan aloitusviestissä pohdittiin sitä, että miksi kaveri suuttuu siitä, että he eivät pääse paikalle kun on itse rajannut juhlat lapsettomiksi. Se oli se pointti koko jutussa. :) Ihan sama kuinka lähellä/kaukana juhlat ovat, jos ei halua palkata lapsenvahtia päästäkseen niihin juhliin, ilmoittaa juhlien järjestäjälle että emme pääse tulemaan (mihinkään ei ole kenenkään pakko osallistua eikä sen kummempaa syytä edes tarvitse kuin se, ettei nyt vaan halua osallistua!) ja sitten järjestäjä suuttuu tästä. Mikä "tekosyy" se muka on ettei halua palkata lastenhoitajaa, sehän on ihan vaan syy. Vaikka ne juhlat olisi lapselliset, mutta sinne ei vaan halua eikä ä ja kieltäytyy kutsusta niin so what? Miksi suuttua siitä?[/QUOTE]

Silloin olisi kannattanut jättäytyä siihen aiheeseen. "Ystävä pitää lapsettomat häät ja meillä ei ole lapsenvahtia - onko häneltä asiallista loukkaantua tästä?". Ei käydä selittelemään mitään että kyllä me lastenvahti palkattaisiin jos haluttaisiin miehen kanssa kaksin vapaailta mutta ei todellakaan minkään ystävän häiden takia ruveta hoitajalle maksamaan. Ja kuinka me ei olla sosiaalisia eikä tykätä juhlista, ei itsekään järjestetä koskaan sellaisia. Minulle se väkisin antaa kuvan siitä ettei sinne häihin edes haluta ja lapsia käytetään tekosyinä.


Sitten juttu jatkuu sillä että matkaa onkin se 5h/sivu ja lastenvahtia tarvittaisiin pariksi päiväksi eikä varaa olisi maksaa kuin max viidestä tunnista.
 
Tönt
Suoraansanottuna, tuossa jos missä kuulostaa siltä että lapsia käytetään tekosyynä jäädä pois. :D Lapsenvahdin palkkaaminen olisi mahdollista mutta mielummin hyödynämme sen ajan johonkin muuhun, antaa kuvan ettet juuri ystäväsi suurta päivää arvosta. Ei olla juhlijaihmisiä eikä koskaan järjestetä itse juhlia...


Siis haloo. Tosiasia on että ette vaan halua mennä noihin juhliin ja nyt sait "lastenhoito-ongelmasta" hyvän keppihevosen tuohon. Ehkä ystäväsi tietää tämän juhlien karttelusi ja siksi häntä ärsyttää kun hän nytkin lukee lävitsesi?
sama fiilis tuli. varmaan taas joku kilaroi siitä kun hääpari kehtaa järjestää lapsettomat juhlat, törkeetä. :D
 
Tönt
[QUOTE="sanni";26122775]Kun jotkut jättävät lapset kutsumatta häihin, osoittaa se sellaista lapsivihamielisyyttä, että itse en ainakaan osallistuisi sellaisiin häihin, enkä haluaisi muutenkaan olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Kerran olen ollut häissä joissa ei ollut lapsia; oli tosi tylsää, eikä edes lihapullia ollut tarjolla.[/QUOTE]

oli varmaan tosi paskat pileet. :D
 
[QUOTE="vieras";26123259]Mikä ihmisiä vaivaa, kun lapsia ei huolita juhliin? Omassa lapsuudessa oli selvää, että myös isoihin tanssihäihin kutsuttiin aina koko perhe, vauvasta vaariin. Häissä oli myös boolia ja joillakin oli omat pullot mukana. Joskus joku juopunut otti tukea koristeena olleesta koivusta ja kaatui sen kanssa, mutta ei siitä jäänyt mitään traumojal[/QUOTE]

Monet voi rajata ihan taloudellisista syistä tai sen takia että juhlatilaan mahtuu tietty määrä vieraita. Ja yllätys yllätys, kaikki nyt vaan ei lapsista pidä eivätkä halua heitä juhliinsa.
 
Tönt
[QUOTE="vieras";26123259]Mikä ihmisiä vaivaa, kun lapsia ei huolita juhliin? Omassa lapsuudessa oli selvää, että myös isoihin tanssihäihin kutsuttiin aina koko perhe, vauvasta vaariin. Häissä oli myös boolia ja joillakin oli omat pullot mukana. Joskus joku juopunut otti tukea koristeena olleesta koivusta ja kaatui sen kanssa, mutta ei siitä jäänyt mitään traumojal[/QUOTE]

lapset juoksee, huutaa, kiljuu ja sotkee. ei kaikki haluu semmosia juhlia. mä jätän suosiolla aina kotiin mun naperot kun on häät. pääsee ite helpommalla kun ei tarvii vahtia lapsia. :D

onhan se kivaa kirkossakin kun lapset itkee kilpaa niin ettei kuule papin sanoja. :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
"mona"
Mä en palkkais kenenkään juhliin vierasta hoitajaa.

Meillä on muutama hoitopaikka missä lapset voivat olla hoidossa yön yli ja tarkkaan mietin mihin ja kenen juhliin ne hoitokerrat käytän.
 
"vieras"
Häissä on parasta se, että tapaa sukua lapsineen ja voi vaihtaa kuulumisia. En ole ollut koskaan lapsettomisssa häissä. Miellä häät ovat olleet enempi sukujuhlia. Mutta jos häät järjestetään enempi kaverijuhliksi, niin ymmärrän, ettei lapsia kaivata silloin paikalle.
 
..
Ymmärrän ap:ta, mutta jos olis jonkun mulle tärkeän ihmisen häistä kyse niin palkkaisin silti sen lapsenvahdin. Jos ei siis oikeasti ole kyse siitä, ettei tosiaan ole yhtään ylimääräistä rahaa.

Esim. meillä myös on sellainen tilanne, että lähimmät lapsenhoitajat asuu 300km:n päässä. Mun äiti kyllä tulee hoitamaan kaukaakin, jos vaan on hyvissä ajoin tiedossa aika jne. Mutta oikeasti jos nyt kaverilla olis tällaset häät, johon ei saisi lasta ottaa niin en tosiaan tiedä.. Taitaisi jäädä menemättä jos äiti ei pääsisi hoitamaan. MLL:n tai muutakaan lastenhoitopalvelua ei ole tässä kunnassa saatavilla ja puolitutuilta tai kavereilta en halua edes kysyä muutakun hätätapauksessa..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26123357:
lapset juoksee, huutaa, kiljuu ja sotkee. ei kaikki haluu semmosia juhlia. mä jätän suosiolla aina kotiin mun naperot kun on häät. pääsee ite helpommalla kun ei tarvii vahtia lapsia. :D

onhan se kivaa kirkossakin kun lapset itkee kilpaa niin ettei kuule papin sanoja. :kieh:
Ettei siis lapsia kirkkoonkaan? Kuka sanoikaan, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä Jumalan valtakunta on lasten kaltainen?
 
Tönt
[QUOTE="vieras";26123445]Ettei siis lapsia kirkkoonkaan? Kuka sanoikaan, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä Jumalan valtakunta on lasten kaltainen?[/QUOTE]

no jos hääpari ei haluu niin sitten niitä ei tuoda. se on jokaisen oma päätös mimmoset juhlat järjestää. jos ei nappaa niin aina voi jäädä kotiin. toi oli vastaus siihen että miksei joku haluu lapset sinne. ei ne lapset aina oo kivoja. :kieh: häät ei oo mikään jumalanpalvelus vaan juhlat hääparille.
 
  • Tykkää
Reactions: Sorel
Matkaa tai ei
Ymmärrän kyllä ap:nkin näkemtstä. Vaikka meillä ei raha hirveän tiukalla ole, kyllä aika harkiten mietitään nuo hoitajien palkkaamiset. Jos olis läheinen ystävä, varmasti yritettäis järjestää. Mutta ns keskivertokaverin kohdalla merkitsisi myös esim häiden koko -jos on jotku 200 hlön häät, ei siellä ehtisi kuitenkaan parin kanssa juuri jutella tmv ja toisaalta sellaisessa joukossa ei sitä parisuhdeaikaakaan jää.
 
[QUOTE="vieras";26123259]Mikä ihmisiä vaivaa, kun lapsia ei huolita juhliin? Omassa lapsuudessa oli selvää, että myös isoihin tanssihäihin kutsuttiin aina koko perhe, vauvasta vaariin. Häissä oli myös boolia ja joillakin oli omat pullot mukana. Joskus joku juopunut otti tukea koristeena olleesta koivusta ja kaatui sen kanssa, mutta ei siitä jäänyt mitään traumojal[/QUOTE]

Ennen oli ennen ja nyt on nyt..Juopumus lapsen läsnäollessa ei ole soveliasta ja kaikkien "nykynormien" mukaan perisynti ja kun häissä aika usein ollaan humalassa, halutaan että ei vahingossakaan pääse tapahtumaan mitään josta vois jotain sanottavaa tulla..

Musta on parempi vaan et jos tiedossa on rajua ryyppäämistä ja rellestämistä ettei ne lapset siel paikalla ole, kaikilla vanhemmilla kun ei tunnu olevan sitä harkintakykyä viedä niitä lapsia ajoissa kotiin vaan pakosti on jäätävä kattoo kun Antti setä tappelee Mika enon kanssa tuhannen kännissä verissäpäin..
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
fxkjhkf
[QUOTE="vieras";26123376]Häissä on parasta se, että tapaa sukua lapsineen ja voi vaihtaa kuulumisia. En ole ollut koskaan lapsettomisssa häissä. Miellä häät ovat olleet enempi sukujuhlia. Mutta jos häät järjestetään enempi kaverijuhliksi, niin ymmärrän, ettei lapsia kaivata silloin paikalle.[/QUOTE]

Minusta häissä parasta antia on se, kun kirkossa kuulee mitä pappi puhuu. Parasta on myös se, että voi jutella kivojen ihmisten kanssa ilman että heidän lapset tai omat lapset koko ajan keskeyttää. Häissä parasta on tunnelma, jota lapset eivät ole pilaamassa.

Ai kamala miltä saan tuon kuulostamaan mutta niin vain ajattelen :D En siedä sitä, että lapset juoksevat pöytien välissä, lähmivät tarjoilut ja niin edelleen. Enkä kyllä siedä kännisiä, riidanhaluisia aikuisiakaan ja ole ABSOLUTISTI vieläpä, että siihen on sitten turha tarttua kenenkään.

Itse palkkaisin sen vahdin jos niin kurjasti on ettei ketään pääse katsomaan lapsia ja menisin nauttimaan toisten onnesta.
 
:D
[QUOTE="vieras";26122542]Nimimerkistäsi:
Intiaanit sanoo 'Ugh - olen puhunut'.
Ugg sen sijaan on Australialainen kenkämerkki. Ovat muuten tosi rumat :(

[/QUOTE]

Ja australialainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
 
Mä menisin yksin/mies menisi yksin. Riippuen siitä, kumman kaveri/sukulainen on naimisiin menossa.

Siis jos ei saataisi lapsenvahtia. Ja jos se naimisiin menijä on meille tärkeä ihminen.

Me ei olla siamilaisia kaksosia, vaan aviopari. Osataan siis ihan erikseenkin liikkua. Sen taidon opettelemista voisin suositella aika monelle.
 
  • Tykkää
Reactions: kielletty
"vieras"
[QUOTE="höh";26122556]Jospa nyt ap kuvitteli liikoja. En mä ainakaan käsitä miksi kukaan siitä suuttuisi jos joku tommoinen yhdentekevä sosiaalisesti rajoitteinen ja lapsiinsa liimaantunut pariskunta ei pääsis mun häihin. Ei se varmaan oikeesti ees suuttunut.[/QUOTE]

multa nyt se, että millä tavalla se suuttuminen tuli esille???
 
"vieras"
Minä kyllä komppaan ap:tä. Ihan turha ylipäätään! (oli syy mikä hyvänsä...) on juhliin kutsujan loukkaantua, jos ei joku juhliin pääse. Kun minulla on ollut juhlia niin toiset tulee, toiset ei, syyt on heidän omiaan. Juhlitaan sillä porukalla mikä tulee ja ennakkoilmoitus on aina kivempi, tietää varautua ruuan vähentämiseen.
 
Ken guru
Mä menisin yksin/mies menisi yksin. Riippuen siitä, kumman kaveri/sukulainen on naimisiin menossa.

Siis jos ei saataisi lapsenvahtia. Ja jos se naimisiin menijä on meille tärkeä ihminen.

Me ei olla siamilaisia kaksosia, vaan aviopari. Osataan siis ihan erikseenkin liikkua. Sen taidon opettelemista voisin suositella aika monelle.
Se mikä sopii teille, ei välttämättä sovi muille. Kyllä varmasti lähes kaikki osaa liikkua erikseenkin, joskus sitä vain ei halua. Mun mielestä esim. häät on niin kuivat juhlat yleensä, että ennemmin jätän menemättä kuin menen yksin. Eikä kyse todellakaan ole siitä ettenkö osaisi mennä yksin. En vaan halua.
 

Yhteistyössä