Täit, miten ne erottaa hilseestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"Huolestunut"
Päätä kutittaa, varinkin öisin, päänahka on kuiva ja ihoakin kutisee. Hiuksissa näkyy vaaleaa irtanaista murua. kuinka voin varmistua siitä että ne ovat kuollutta ihosolukkoa/hilsettä, eikä täitä? Erottaako täit ja ne niiden munat helposti hilseestä. Eläviä täitä ei näy, kun kampasin hiukset valkoisen paperin päällä, tipahteli siihen pieniä vaaleita muruja, muttei mitään liikkuvaa, eikä suurennuslasillakaan saanut selvää että ne olisi muistuttanut mitään elukkaa.
 
täistä eroon
Mulla oli ihan sama juttu. Epäilin pitkään, että päässä on jossain täi ja että nuo tippuvat valkoiset pallerot ovat munia. Omalla kohdalla kyseessä oli kuitenkin hilse. Ostin apteekissa Widmerin shampoon ja sen avulla kutina on pikkuhiljaa vähentynytl. Uskoisin, että ne täishampoot ovat niin vahvoja, että saavat tuota hilsettä aikaiseksi.
 
"Huolestunut"
Ostin apteekista jotain ärtyneelle päänahalle tarkoitettua shampoota, mutta ainakaan parin viikon käytön jälkeen se ei ole auttanut. Olen myös rasvannut päänahkaa, muttei sekään auta. Siksi mieleen tuli että kyse olisi täistä. Netissä on paljon tietoa täistä, mutta missään ei kerrota, voiko täitartunnasta ns. erehtyä.
 
Hesalainen
Mulla oli täitä n1 vuosi sitten en itse erottanut täitä hilseestä mutta kun kampasin täikammalla täin munia kyllä löytyi lettipampulasta löytyi kuollut täi,mutta kutiaminen loppui ja täit lähti ku pesin täishamppoolla. Lähiaikoina on taas alkanu päänahka kutiamaan ja en tunnista onko valkoiset pienet pallurat hiuksiissani täin munia vai hilsettä, että ei se töiden tunnistaminenkaa aina oo niin helppoo ku luulis.
 
vierailija
En tiedä kun harjaan hiuksia niin minun hiuksiin tulee yhtäkkiä valkoisia pisteitä niin voiko joku kiltti kertoa onkp ne täin munia? (Ei jää kiinni hiuksiin)
Ei niitä munia kyl ilman eläviä täitä mistään tule... Eli jos sulta löytyy munia, niin sillon siellä olis pakko olla myös elävä täi, joka taas kyllä jää siihen täikampaan "kiinni". Munat ei meinaa lähtee pirullakaan irti, eli jos kampaamalla tai harjaamalla ne pisteet liikkuu, niin ne ei voi olla täin munia.
 
Täishampoo - https://fi.iherb.com Minulle suositeltiin tätä tuotetta ja oli ehdottomasti paikallaan, kun päiväkodista täit saapuivat lapselle. Aine tappoi täit kerralla eikä niitä enää sen jälkeen näkynyt eikä muille tarttunut. Hoito tehtiin koko perheelle kahdesti, vaikkei täitä ollut kuin yhdellä lapsella. 5% Alennuskoodi: AID8235
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä