Ihon kutina raskauden aikana?

Eli tällaista ongelmaa on ja ikävän paljon!
Joka paikkaa (paitsi jalanpohjia ja kämmeniä) kutittaa niiiin paljon ettei meinaa tulla mistään mitään :ashamed: Koko aika saa olla raapimassa ja kädet ja jalat naarmuja ja verillä.
Rasvaus ei auta vaikka on rasvaisin rasva (/öljy) käytössä : /

Tuskinpa raskausmyrkytystä on kun viikkoja on noinkin vähän, eikös sellainen voi puhjeta vasta joskus 30+ viikoilla?

Viikkoja mulla on 16+5
 
Heiii...mullekin tuli tommosta vaivaa...silloin kun esikoista odotin. Tosin - jos mä oikein muistan ennää - niin mulla oli kyllä viikkoja rutkasti enempi ja ensteksi epäiltiin tuota raskausmyrkytystä, mitä se ei sitten ollut vaan jäi lähinnä mysteerioksi. Lääkäri heitti kyllä mahdollista allergistareaktiota jollekin...mutta se ei sitten ikinä selvinnyt mitä olikaan.

Mutta aivan sietämätöntä koko kropan kihelmöintiä ja kutinaa se kyllä oli! Nukkumisestakaan ei tahtonut tulla mitään...

:hug:...jaksamista...
 
"hjkl"
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00169

ja tämä on eri asia kun raskausmyrkytys. siis hepatoosi.Jos on tuollaista kutinaa kannattaa maksaarvot tarkistuttaa, tiedän valitettavasti selllaisenkin raskaana olleen joka kutisi aika lievästi, mutta raskaushepatoosi oli niin paha kuitenkin että lapsi kuoli.
 
"abc"
Kutina ja raskausmyrkytyshän ei liity millään tavalla toisiinsa. Kutinahan liittyy raskaushepatoosiin, joka ei kyllä yleensä noin aikaisilla viikoilla, kuin 16 oireile.
 
Eikä kun joo, hepatoosiahan mullakin epäiltiin mutta mun maksa- arvot olivat kuitenkin kunnossa seurannassa, joten mikä lie - kutinaksi jäi...

Älä kauan moista ihmettele, varsinkin jos tulee olotilassasi muutoksia huonompaan suuntaan, vaan lähde näytille... Ei se vara venettä kaada.
 
"vieras"
Onko sulla atooppinen iho tai taipumus siihen?

Mulla alkoi ihan alkuraskaudesta ihon kutina ja iho oli kuiva. Lääkäri totesi minun olevan atoopikko ja kutina johtui siitä. Koko raskausajan raavin ja rasvasin. Nyt kutina on onneksi loppunut.
 
Joo eli samoin sekoitin hepatoosin ja myrkytyksen keskenään, anteeksi.

Atoopinen iho on, mutta voiko olla että vaikka aiemmissa raskauksissa iho ei oireillut näin, niin nyt se voi silti johtua vain siitä.

Pitänee maanantaina koittaa keritä soittamaan neuvolaan vielä mut aika inhottavaa kärvistellä : /
 
"vieras"
Hmm, no toivotaan että johtuu mullakin vaan atopisesta ihosta!
Uskoisin niin! Minulta katsottiin neuvolassa muistaakseni sappi- ja maksa-arvot ja kävin itse maksavana yksityisellä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Kaikki oli kunnossa. Sitten päätin uskoa lääkäriä, joka oli alusta asti vakuuttunut että kyse ei ole mistään vakavammasta ja kirjoitti minulle rasvoja reseptillä.
 
pilipali
Mulla on ollut samaa ja rv 12 menossa. Olen raapinut selän ja jalat ihan verille. Maksa-arvot on otettu eikä mitään vikaa niissä. Minulla on aina iho kuivunut talvella mutta nyt tilanne on ihan mahdoton. Toivottavasti helpottaisi kesällä.
 
[QUOTE="vieras";28237229]Uskoisin niin! Minulta katsottiin neuvolassa muistaakseni sappi- ja maksa-arvot ja kävin itse maksavana yksityisellä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Kaikki oli kunnossa. Sitten päätin uskoa lääkäriä, joka oli alusta asti vakuuttunut että kyse ei ole mistään vakavammasta ja kirjoitti minulle rasvoja reseptillä.[/QUOTE]
Mulla tarkastettiin aikasempien ongelmien takia kilpirauhasarvot ja ne oli hyvät, käyn tosin vielä kontrollissa joskus 20 viikon jälkeen.
Mutta katsotaan mitä neuvolatäti sanoo maanantaina ja menen sitten sen mukaan.

Jalat on inhat kun tuohon polven alapuolelle on tullut sellasta kuivaa "suomuista ihottumaa" molempiin jalkoihin. Pelottaa että puhkeeko mulle seuraavaks joku psoriasis ku sitä on suvussa jonkin verran.. Mutta todennäköisesti tää on vaan sitä kuivaa ihoa!!
 
Kutisija rv 30 ->
Mulla alko rv 30 aivan sietämätön kutina painottuen reisiin ja käsivarsiin vaikka iho näytti kosteutetulta ja terveeltä. Raavin verille, varsinki yöllä ja ruokailusta parin tunnin päästä paheni. Kuitenki sappi- ja maksa -arvot ok. Mikä autto parissa päivässä niin cetirizin ratiopharm (kai zyrtecin halvempi versio) ja kylmäpuristettu kookosöljy kutinakohtiin 2 x /vrk. Ei siis apteekin rasvat eikä muut öljyt. Ataraxia määräs veljenvaimo gynekologi mutta siitäkään ei apua.
 

Yhteistyössä