Valvottuja öitä rv 38...

  • Viestiketjun aloittaja assi.
  • Ensimmäinen viesti
assi.
En tajua miten jaksan synnyttää kun tulee sen aika. Nyt nukun jo niin huonosti. Päivisin on pakko jaksaa 1v 6kk esikoisen kans... Mikä mua sit valvottaa? Ajatukset, närästys, selkä- ja lonkkakivut, kaikki... :(
 
"maikku"
Sulle tulossa haastava vauva ja keho jo totuttaa valvomiseen ;)
Mulla kuopus "valvotti" ennen syntymäänsä rv30 etipäin, syntyi rv 36, ja nukkui jo laitoksella kuin tukki kaikki yöt. Nyt 1v8kk, ja edelleen vetelee 12-13h yössä.:) Ja on sellainen viilipytty ku olla ja osaa, ei hätkähdä mistään.

Eli älä ap säikähdä, kyllä ne osaa olla sitten erilaisia masun ulkopuolella.:D
 
assi.
Meilläki esikoinen oli haastava ja se onki yks asia mikä mua ahdistaa - miten jaksan jos yöt menee samalla tavalla ku esikoisen kanssa... Mut pitää vaa aatella vissii et kenellekää ei anneta enemmä ku jaksaa...
 
"vieras"
Mulla oli kans samoja juttuja kuopuksen raskausaikana rv 32 lähtien. Valvoin joka yö 2-4 tuntia ilman sen parempaa syytä.. Ajankulukseni kävin sitten saunassa, luin kirjoja tai söin varhaista aamupalaa pitkän kaavan mukaan sillä aikaa kun mies ja tyttö nukkuivat makkarissa. Lasten ikäeroksi tuli 1v8kk ja nyt kun vauva on 3 kk:n ikäinnen niin olen alusta lähtien ollut paljon pirteämpi päivisin kuin raskausaikana. Vauva herää 3-5 kertaa yössä syömään, muttei edes sekään väsytä minua yhtään päivisin.

Ei siis kannata stressata etukäteen tulevaa kun et voi tietää miten käy.. Minä stressasin aivan turhaan :)
 
"vieras"
Saatko nukuttua päivällä kun esikoinen nukkuu?

Mulla on kolme lasta kotona ja 4. raskaus ihan loppusuoralla. Yöt on todella huonoja. Yksi lapsista enää nukkuu päivällä, joten kaksi vanhinta saa katsoa päivisin lastenohjelmia ja minä torkun sohvalla. Viikonloppuna mahdollisuuksien mukaan nukun kunnon päikkärit pienimmän kanssa. Näillä mennään :)

Olin viimeksikin loppuraskaudesta tosi väsynyt. Kun vauva syntyi, niin piristyin kummasti vaikka vauva oli kova yöheräilijä. Unen laatu muuttui ainakin minulla selvästi raskauden loputtua ja nukahdin tosi helposti yösyöttöjen jälkeen.
 
assi.
Riippuu päivästä että ehdinkö nukkua esikoisen nukkuessa. Pakko olis ehtiä kun muuten olen ihan hurveä ihminen kaikille. Onneksi esikoinen, joka ennen nukkui päivällä max 1h, on alkanut nukkua välillä jopa 2h. Jää sitten itelleki vähän lepohetkeä kun on saanut suurimmat kotihommat tehtyä. Jospa olis vain loppuraskauden vaivoja ja helpottas synnytyksen jälkee.
 
Mulla oli sama homma. Synnytys ei sitten lähtenyt myöskään kunnolla käyntiin, vaan kipeitä supistuksia tuli 2 vrk. Jaksoin synnyttää koska otin epiduraalin avautumisvaiheessa ja sain vihdoin nukuttua n.6 tuntia, kun kivut hävisivät.
 

Yhteistyössä