Toisesta ketjusta tuli mieleen: Miksi halutaan lapsettomat häät?

  • Viestiketjun aloittaja aaaapeee
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Esim. Meluhaittaa. Tai juhlapaikka voi olla sellainen ettei sovi lapsille (hieno rafla vaikkapa). Tai ehkä häät ovat railakkaat ja niissä nautitaan alkoholia jne. Onhan noita syitä, mieti nyt. Tai sitten ihan se, että hääpari ei pidä lapsista.
 
Voihan siihen olla vaikka mitä syitä - häät voivat luonteeltaan olla aikuisten juhla eikä perhejuhla, tai sitten halutaan pienimuotoiset häät ja sen vuoksi vähemmän porukkaa. Nämä nyt esimerkiksi. Meluhaitta on vähän hassu perustelu vaikka 14-vuotiaiden kohdalla, mutta ei tietysti ole pakko mitään erityistä perustelua ollakaan. Häät ovat juhla juhlien joukossa ja kaikki juhlat ovat erilaisia - joskus kutsutaan paljon ihmisiä, joskus kaikki ja joskus vähän vähemmän.
 
No jos vaikka kyseessä on ns. ryyppykekkerit, jossa viina virtaa jo suunnilleen kirkkoon mentäessä, niin on varmaan suotavaa, ettei paikalle saavu lapsia lainkaan.

Ja kai joku ajattelee rahankin kautta...ennemmin kutsuu vain pariskunnan, kuin parin + 4 lasta.
 
vierass
No voin antaa kaksi esimerkkiä omasta tuttavapiiristä: kakarat juoksee tyyliin alttarilla kesken vihkitoimituksen ja äidin mielestä ne on vaan niiiiiiiiiiiiiin suloisia JA yks pariskunta oli ympäripäissään häissä likeemmäs klo 24, kun mukulat (alle kouluikäiset) juoksee PARKKIPAIKALLA ympäri ämpäri ja kukaan ei kato niiden perään.

Kyse ei siis tosiaan aina ole siitä, että kyseinen pariskunta ei pitäisi lapsista. Kyseinen pariskunta ei välttämättä pidä tutuistaan vanhempina...
 
Saraldo
Ensimmäisenä tulee mieleen meluhaitta. Mua ainakin sieppas meidän häissä se, että kun esim. meidän molempien kummitädit piti puheet, me ei kuultu niistä puoliakaan. Joten oletin ja toivoin, että ne ne muksut olis saatu kuriin tai viety jäähylle ulos. Alkoholi, ei-lapsiystävällinen juhlapaikka, nekin on ihan kelpo syitä jättää lapset ulos.
 
Hääkonkari
Monesti ohjelmanumerona on ns. liveakti, jonka katselu ei monien vanhempien mielestä sovellu perheen pienimmille (ihan kuin eivät olisi netissä nähneet). Sitten vanhemmat valittavat.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Hääkonkari;28701740:
Monesti ohjelmanumerona on ns. liveakti, jonka katselu ei monien vanhempien mielestä sovellu perheen pienimmille (ihan kuin eivät olisi netissä nähneet). Sitten vanhemmat valittavat.
:O

:D Wooot? Ai se sukkanauhan haku? Vai oliko tämä viesti vitsi?
 
"vieras"
Minä luulen, että siinä on kyse kustannuksista. Toisen lapset ovat ylimääräinen kustannuserä. Pihit hääparit laskee, että yksi perhe antaa rahaa/lahan tämän arvosta ja syövät juhlissa tämän arvosta/pitopalvelu maksu per pää. Jos perheellä on lapset mukana lahja on silti sama summa/saman arvoinen tavara mutta syöjiä on enemmän :kieh:
Moukat saiturit pihistelee :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
"mama"
Mun mielestä on jotenki surullista, ettei lapset oo tervetulleita häihin. Kuvaa hyvin tätä nykyaikaa, kaikki on niin itsekkäitä.
Lapset on ihania, ne tuo sen elämän sinne:) Mun häissä sai olla lapset ja oli ihana kattoo ku ne siellä vipelsi. Voihan ne ryyppäjäiset aloittaa vasta illalla, jolloin lapset ei enää oo paikalla.
Ajatteleeko kukaan muu samallailla?
Mut mä nyt oonki tämmönen höperö, osaan rakastaa muidenkin lapsia, kuin vain omiani.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Ken guru
Itse en kyllä ymmärrä sitä että annetaan niiden lasten juosta alttarilla, enkä sitä ettei rääkyvää vauvaa viedä ulos kirkosta jne. Ja juhlapaikalla pientenkin lasten pitää osata käyttäytyä, ja riehua vain sille ehkä erikseen katsotulla alueella.
 
Ei melua kiitos
Jos joskus menen naimisiin, niin ehdottomasti lapsettomat (noin K15) häät. Ihan vain siksi, että lapset meluavat ja sotkevat ja riehuvat. En haluaisi pilata häitäni vähintäänkin koko ajan pelkäämällä, että milloin lapset alkavat huutaa ja älyävätkö vanhemmat viedä ne heti pois - usein eivät älyä, ikävä kyllä.
 
Ei melua kiitos
[QUOTE="mama";28701756] Kuvaa hyvin tätä nykyaikaa, kaikki on niin itsekkäitä.
Lapset on ihania, ne tuo sen elämän sinne:) Mun häissä sai olla lapset ja oli ihana kattoo ku ne siellä vipelsi. [/QUOTE]
Niin, SINUN mielestäsi. Eikö nimenomaan ole itsekästä ajatella vain mikä SINUN mielestäsi on ihanaa, häät kuitenkin ovat sen morsiusparin juhla, eivät SINUN.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Jos joskus menen naimisiin, niin ehdottomasti lapsettomat (noin K15) häät. Ihan vain siksi, että lapset meluavat ja sotkevat ja riehuvat. En haluaisi pilata häitäni vähintäänkin koko ajan pelkäämällä, että milloin lapset alkavat huutaa ja älyävätkö vanhemmat viedä ne heti pois - usein eivät älyä, ikävä kyllä.
Miten tämä käytännössä toimii, jos perheessä on vaikka 15v ja 13v lapset? Muu perhe kutsutaan, mutta nuorin ei ole tervetullut? Kuulostaa aika karulta.
 
Ei melua kiitos
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";28701789]Miten tämä käytännössä toimii, jos perheessä on vaikka 15v ja 13v lapset? Muu perhe kutsutaan, mutta nuorin ei ole tervetullut? Kuulostaa aika karulta.[/QUOTE]

Huomasitko sanan "noin"? Ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa ja tarttua joka pilkkuun. Toki pitää sitten (jos naimisiin menen) niin katsoa ettei tuollaista tilannetta tule, ja modata ikäraja sen suhteen. Lähinnä kysymys on teoreettinen, koska sukua ei ole ja ystävillä ei lapsia kuin parilla yhdet, eli kellään ei varmasti tule olemaan kahta teini-ikäistä tai lähellekään sitä ikäluokkaa olevaa lasta.
 
Miksi ei? Itse viihdyn häissä paremmin kun ei tarvi oman muksun perään olla kokoajan kattomassa ja valmiina juoksemaan kirkosta ulos jos lapsi alkaa mekkaloimaan. Muiden lapset ei ole koskaan haitanneet.

Ehkä olen onnistunut olemaan vain poikkeuksellisissa häissä, joissa vanhemmat osaavat katsoa jälkikasvunsa perään ja poistua ajoissa paikalta jos alkoholi alkaa vaikuttaa liikaa menoon. En rehellisesti tajua miksi tää on ihmisille niin tajuttoman iso juttu. Itse tykkään sekä lapsellisista, että lapsettomista häistä. Ei juurikaan kiinnosta spekuloida miksi jotkut haluavat lapsettomat tai lapselliset häät. Joku tykkää hillosta, toinen mantelimassasta, kolmas kummastakin, neljäs ei kummastakaan. Aivan sama.
 
Saraldo
[QUOTE="mama";28701756]Mun mielestä on jotenki surullista, ettei lapset oo tervetulleita häihin. Kuvaa hyvin tätä nykyaikaa, kaikki on niin itsekkäitä.
Lapset on ihania, ne tuo sen elämän sinne:) Mun häissä sai olla lapset ja oli ihana kattoo ku ne siellä vipelsi. Voihan ne ryyppäjäiset aloittaa vasta illalla, jolloin lapset ei enää oo paikalla.
Ajatteleeko kukaan muu samallailla?
Mut mä nyt oonki tämmönen höperö, osaan rakastaa muidenkin lapsia, kuin vain omiani.[/QUOTE]

No ihan kiva, ettei sua häirinnyt se edestakaisin juoksentelu, kirkossa möykkääminen, omien ääninäytteiden antaminen silloin kun joku yrittää pitää puhetta.... Ei siinä ole kyse itsekkyydestä, vaan siitä, että muutkin vieraat ansaitsevat huomiota, ei pelkästään ne omaa ääntään rakastavat muksut, jotka tunkevat itsensä joka ohjelmanumeroon mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
aaaapeee
!. "Meluhaitta"? Olen ollut elämäni aikana n. 10 kertaa häissä, joissa on ollut lapsia. Yhdessäkään niissä ei ole ollut "meluhaittaa" lapsista. Tenavat saa hiljaiseksi sanomalla "ole hiljaa" ja vauvat voi viedä pois, jos ne itkee.

2. Alkoholi juhlissa. Jos juhlissa tarjotaan alkoholia, ei kai sitä tarvitse lapsille tarjota? Vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan. joten he eivät siis käytä alkoholia, vaikka muut käyttäisivät.

3. Pienimuotoiset häät/raha. Tämän ymmärrän. Jos lapsille ei löydy tilaa äidin sylistä/ omasta kannettavasta sitteristä/autoistuimesta tai ei isommille löydy omaa istumapaikkaa, pitänee jättää hänet pois. Lapset syövät vähän ja pitopalvelustakin he saavat ruuan yleensä puoleen hintaan. Mutta onhan sekin rahaa.

3. Hääpari ei pidä kavereidensa lapsista. Joo.....

Melko idioottia kaveriporukkaa on hääpareilla, jos he eivät osaa käsitellä lapsiaan juhlaitilanteessa. Ehkä pitäisi ennemminkin olla häät ilman idiootteja vanhempia.... Toistaalta, en haluaisi olla ystävä ihmisen kanssa, joka ei pidä lapsistani edes sen vertaa, että kutsuisi heidät häihinsä tai luottaisi siihen, että huolehdin lapsistani hään aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Ken guru
Miksi ei? Itse viihdyn häissä paremmin kun ei tarvi oman muksun perään olla kokoajan kattomassa ja valmiina juoksemaan kirkosta ulos jos lapsi alkaa mekkaloimaan. Muiden lapset ei ole koskaan haitanneet.

Ehkä olen onnistunut olemaan vain poikkeuksellisissa häissä, joissa vanhemmat osaavat katsoa jälkikasvunsa perään ja poistua ajoissa paikalta jos alkoholi alkaa vaikuttaa liikaa menoon. En rehellisesti tajua miksi tää on ihmisille niin tajuttoman iso juttu. Itse tykkään sekä lapsellisista, että lapsettomista häistä. Ei juurikaan kiinnosta spekuloida miksi jotkut haluavat lapsettomat tai lapselliset häät. Joku tykkää hillosta, toinen mantelimassasta, kolmas kummastakin, neljäs ei kummastakaan. Aivan sama.
Mutta vähän kiinnosti kuitenkin :rolleyes::stick:.
 

Yhteistyössä