Nimiongelma, etunimi tytölle hakusessa!

  • Viestiketjun aloittaja "viivi"
  • Ensimmäinen viesti
"viivi"
Me ei jotenkin tunnuta löytävän tytöllemme sopivaa nimeä toisen nimen kaveriksi. Jotenkin mun tai miehen korvaan on alkanut kaikki ehdotukset kuulostamaa joko typeriltä tai tosi typeriltä... Toinen nimi tulee tytölle olemaan Aleksandrovna ja vaikka periaatteessa tuohon sopisi lähes mikä vaan, ei silti olla löydetty vielä sitä täydellistä vaihtoehtoa :/

Eli paljon ehdotuksia ja ideoita, kiitos! :)
 
[QUOTE="viivi";28835569]Irina on meillä ollut hiukan väännön aihe :D Itse olisin halunnut tytölle nimen Inari, mutta mies haluaisi sen olevan Irina... Joten todettiin kompromissina että ei sitten kumpaakaan :D[/QUOTE]

Inna? Anastasia?
 
"noo"
Se Irina olis kyllä kaunis!
Samoin kuin noista noista mainituista aika moni, Irka, Inna, Sonja ja Olga.

Ehkä myös
Salma, Saija, Anja, Lilja, miksei vaikka Hymy tai Unna.

Minkä tyyppisistä nimistä tykkäätte? Lyhyistä, pitkistä, suomalaisista, venäläisistä, perinteisistä, moderneista?
 
"viivi"
[QUOTE="noo";28835700]Se Irina olis kyllä kaunis!
Samoin kuin noista noista mainituista aika moni, Irka, Inna, Sonja ja Olga.

Ehkä myös
Salma, Saija, Anja, Lilja, miksei vaikka Hymy tai Unna.

Minkä tyyppisistä nimistä tykkäätte? Lyhyistä, pitkistä, suomalaisista, venäläisistä, perinteisistä, moderneista?[/QUOTE]

Itse ehkä kallistuisin etunimessä mieluiten melko kansainväliseen nimeen :) kovin "venäläistä" nimeä en tytölle välttämättä kuitenkaan tahtoisi, sillä toinen nimi ja sukunimi ovat kuitenkin venäläisiä :)
 
"plop"
Joku sellainen nimi tuohon sopii joka on käytössä sekä Suomessa että Venäjällä samassa kirjoitusasussa, just nuo Maria, Anna, Sonja, Julia yms. tyyliset nimet sopii parhaiten.
 
"noo"
[QUOTE="viivi";28835716]Itse ehkä kallistuisin etunimessä mieluiten melko kansainväliseen nimeen :) kovin "venäläistä" nimeä en tytölle välttämättä kuitenkaan tahtoisi, sillä toinen nimi ja sukunimi ovat kuitenkin venäläisiä :)[/QUOTE]

Miten olis noi ehdotetut Laura, Maria, Anna, Sonja, Anja? Tai Jenny?
 

Yhteistyössä