Täitä! Miten pitkään kyläilemättä?

Miten suhtautuisitte, jos tuttava perhe ilmoittaisi, että heillä on täitä?
Kuinka pitkään haluaisitte pitää taukoa ennen kuin tapaisitte?
Kuinka pitkään teitä pitäisi olla kyläilemättä?

Siksi kysyn tätä koska, olen itse joutunut tämmöiseen tilanteeseen.
Ja perhe suuttui, koska emme halunneet että he tulevat käymään. Halusin pitää n. pari viikkoa taukoa, ettei täit vaan tartu meille ja että he ovat varmasti päässeet täistä eroon. Tämä varotoimenpide, koska luin jostain,
että joskus on luultu, että on päästy täistä eroon, mutta jostain ne on taas viikonpäästä ilmestyneet. Epäilen, että joku on tartuttanut ne uudelleen. Halusin vain varmistaa että tässä ei käy niin.

Reagoinko teistä loukkaavalla tavalla? Oliko parin viikon tauon pyytäminen teistä liika? :ashamed:
 
Meillä oli sellanen tilanne, et lasten päiväkodissa oli täitä, mä otin heti lapset kotiin sieltäkin ja eivät menneet kahteen viikkoon hoitoon, oli just joulun edellä.
Meille ei sit koskaan vaiheessa ilmaantunut täitä, onneksi!
Sanoin kaikille tutuille tilanteen ja itsekkin olin sitä mieltä, et 2-3 vkoa seurataan tilannetta ja ei oteta vieraita vastaan, eikä itse kyläillä!
Näin meillä, tunnustan kyllä olevani aika hysteerinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rafaela:
Meillä oli sellanen tilanne, et lasten päiväkodissa oli täitä, mä otin heti lapset kotiin sieltäkin ja eivät menneet kahteen viikkoon hoitoon, oli just joulun edellä.
Meille ei sit koskaan vaiheessa ilmaantunut täitä, onneksi!
Sanoin kaikille tutuille tilanteen ja itsekkin olin sitä mieltä, et 2-3 vkoa seurataan tilannetta ja ei oteta vieraita vastaan, eikä itse kyläillä!
Näin meillä, tunnustan kyllä olevani aika hysteerinen!
Kiitos vastauksesta.
Itselleni jäi tosi paha mieli tapahtuneesta. Koska perheen äiti alkoi sanoa kaikkea semmoista minulle mitä en ollut missään vaiheessa edes sanonut.
Itse kun olen rauhaa rakastava, enkä haluaisi turhista asioista alkaa riitelemään. Moni ystäväni on sanonut minulle että he olisivat pyytäneet vielä pidempää taukoa. No ehkä perheen äitikin jossain vaiheessa leppyy.
Itse kuitenkin olen sanonut olleeni pahoillani jos loukkasin, että pallo on nyt hänellä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Jos on täishampoolla pesty, on homma siinä. Eiväthän ne hyttystä kummempia otuksia ole. Turha ylireagoida.

Ei täi hypi päästä toiseen, aika pitkä hiuskontakti on olatva tartunnan saamiseksi.
 
Äippä minäkin87
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos on täishampoolla pesty, on homma siinä. Eiväthän ne hyttystä kummempia otuksia ole. Turha ylireagoida.

Ei täi hypi päästä toiseen, aika pitkä hiuskontakti on olatva tartunnan saamiseksi.
Eipä nyt voi ainakaan hyttyseen verrata.
Reagoit aivan oikein ja perheen äiti on todella tyhmä jos tuommoisesta menee suuttumaan. Meidän perheellä oli täitä joulukuussa, pestiin täi shampoolla ja ne pirut ei meinannut kuolla millään. Kammattiin täikammalla monta kertaa päivässä. Ja aina löytyi saivareita. Ennen kuin on tosiaan
myös tartuttaja hoidettu esim. päiväkodissa tai koulussa..voi tarttua aina uudelleen. Että pari viikkoa nyt vähintään kannattaa pitää. Eikä se ole vielä edes liioittelua.

Ihmeellistä sanoa mitään ylireagoinnista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos on täishampoolla pesty, on homma siinä. Eiväthän ne hyttystä kummempia otuksia ole. Turha ylireagoida.

Ei täi hypi päästä toiseen, aika pitkä hiuskontakti on olatva tartunnan saamiseksi.
Tiedän kyllä miten päätäi tarttuu. Olen lukenut niistä paljon lähipäivinä. Ja että ne ovat loiseläimiä, ja uskollisia isännälleen, eli eivät pitkään elä esim. koirassa, mutta lukemani perusteella saattavat elää vähän aikaa myös lemmikissä. Ja vaativat lähemmän kosketuksen tarttuakseen, mutta näinhän lapset aina leikkiessään ovat.
Mutta kiitos, mielipiteestä. =)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Perhe4:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos on täishampoolla pesty, on homma siinä. Eiväthän ne hyttystä kummempia otuksia ole. Turha ylireagoida.

Ei täi hypi päästä toiseen, aika pitkä hiuskontakti on olatva tartunnan saamiseksi.
Tiedän kyllä miten päätäi tarttuu. Olen lukenut niistä paljon lähipäivinä. Ja että ne ovat loiseläimiä, ja uskollisia isännälleen, eli eivät pitkään elä esim. koirassa, mutta lukemani perusteella saattavat elää vähän aikaa myös lemmikissä. Ja vaativat lähemmän kosketuksen tarttuakseen, mutta näinhän lapset aina leikkiessään ovat.
Mutta kiitos, mielipiteestä. =)
=) Niinpä, nimen omaan minun mielipiteeni. Kukin tekee tavallaan.

Ja täi saattaa tulla immuuniksi joillekin täishampoiden myrkyille, eli merkkiä kannattaa vaihtaa, jos ei tunnu tepsivän.Etikkavedellä ja täikammalla saivaret irti hiuksista.

Ja saivareista vielä, niitä voi löytyä kuolleina jopa kuukausien jälkeen.

Alkperäisestä kysymyksestä tuli mieleen: entäpä jos olisit muotoillut asian toisin, esim. että kun täit on hoidettu pois, voitte jälleen antaa lasten leikkiä yhdessä? Kuulostaa neutraalimmalta ja antaa kontrollin toiselle perheelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhe4:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos on täishampoolla pesty, on homma siinä. Eiväthän ne hyttystä kummempia otuksia ole. Turha ylireagoida.

Ei täi hypi päästä toiseen, aika pitkä hiuskontakti on olatva tartunnan saamiseksi.
Tiedän kyllä miten päätäi tarttuu. Olen lukenut niistä paljon lähipäivinä. Ja että ne ovat loiseläimiä, ja uskollisia isännälleen, eli eivät pitkään elä esim. koirassa, mutta lukemani perusteella saattavat elää vähän aikaa myös lemmikissä. Ja vaativat lähemmän kosketuksen tarttuakseen, mutta näinhän lapset aina leikkiessään ovat.
Mutta kiitos, mielipiteestä. =)
=) Niinpä, nimen omaan minun mielipiteeni. Kukin tekee tavallaan.

Ja täi saattaa tulla immuuniksi joillekin täishampoiden myrkyille, eli merkkiä kannattaa vaihtaa, jos ei tunnu tepsivän.Etikkavedellä ja täikammalla saivaret irti hiuksista.

Ja saivareista vielä, niitä voi löytyä kuolleina jopa kuukausien jälkeen.

Alkperäisestä kysymyksestä tuli mieleen: entäpä jos olisit muotoillut asian toisin, esim. että kun täit on hoidettu pois, voitte jälleen antaa lasten leikkiä yhdessä? Kuulostaa neutraalimmalta ja antaa kontrollin toiselle perheelle.
Olen tässä samaa mieltä, kukin tekee tavallaan. Ja täi jo pelkällä nimellään herättää joillekin, kuten myös minulle semmoista inhoa että sitä ei missään tapauksessa halua. En kuitenkaan halunnut valehdella ja aiheuttaa semmoista tilannetta, että kun he tulevat käymään tulee epämiellyttäviä tilanteita, kun toinen ajattelee että ovatkohan he varmasti päässeet jo täistä eroon, semmoista on vaikea peitellä, sen vuoksi päätin olla rehellinen ja kertoa rehellisesti tuntemuksistani. Ja pyytää jos he tulisivat käymään vasta parin viikon päästä. En tiedä onko näissä tilanteissa edes oikeaa ja väärää tapaa toimia, jokaisen on kuitenkin tehtävä niin kuin itsestä tuntuu oikealta. Ja välttyy turhilta peloilta. Pyysin tätä kuitenkin hyvin ystävällisesti, selitin niin ettei siitä olisi voinut saada mitään vääriä käsityksiä. Jotkut kuitenkin ovat sen luonteisia, että haluavat vääntää riidan joka asiasta.

Miten sinä olisit toiminut?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Perhe4:
Miten sinä olisit toiminut?

Täitä pidetään vielä kovin hävettävinä seuralaisina.

Meillä on ilmeisen hyvä onni ollut tuttavaperheiden suhteen, he ovat itse ilmoittaneet, että vihulaisia on löytynyt ja sanoneet, että kun sota on voitettu, he ilmoittelevat.

Ja meille eivät täit ole maalimanloppu, vaikka ällöttäviä ovatkin. Oikeasti niistä on yhden perheen helppo ja nopea päästä eroon, mutta se, että välttämättä kaikki eivät edes tiedä tai suostu uskomaan olevansa täiden kantajia vaikeuttaa kokonaisuutta.

Eli lyhyesti: en osaa sanoa, miten olisin toiminut. :D Koululaiset eivät voi olla karanteenissa viikkotolkulla. Itselläni on siis pienempiä ja vähän isompia lapsia, jolloin tilanne ei ole vertailukelpoinen.
 
Mulla nyt väärä nim merkki tähän osastoon, mutta kirj silti koska täit nyt meidän perheen tämän hetken asia.

Koulusta saatua tuliaista!

On ihan hvyä pitää taukoa " naapuriin" jossa täitä, koska tarttuvat todella herkästi. Minun pojalle riitti vierailu täiperheessä. Tänään löysin sitten ensimm täin ja aamulla aloitetaan hoito, vuodevaatteiden, myssyn ja päällysvaatteiden pesu. Samalla suursiivous pojan huoneeseen ja kumpikin kotona, niin koulusta kuin töistäkin.

Täitä ei tarvitse hävetä, niiden ilmaantuminen ei liity likaan tms. Apteekissa juuri kerrottiin ,että suunnittelevat kehittävänsä omat lääkkeet moiseen vaivaan, kun tukusta välillä aineet loppuvat!?

Mutta kannattaa välttä pari viikkoa vierailu täiperheessä. Itse en ainakaan koe sitä mitenkään ikävänä, päin vastoin, olen nyt ilmoittanut kaikille lasteni kavereiden perheille täistä ja myös tietysti kouluihin.

Huomenaamulla show alkaa....vuodevaatteiden ja pipojen yms puhdistaminen ja tietysti hiuksien.......
 

Yhteistyössä