Äiti unohti lapset kampaamoon

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hupsaa. En kyllä ole unohtanut lapsiani kampaamoon mutta yllätyin vähän tuon artikkelin ajatuksesta ettei heitä saisi ottaa mukaan jos itse käy. Minulla on useinkin 3- ja/tai 5-vuotias mukana jos käyn esim. leikkauttamassa otsiksen, hammaslääkärissä tms. Ja totta hitossa hoitovastuu on minulla ja olen orientoitunut niin että jos homma joudutaan keskeyttämään siksi ettei lapsi ole puheohjattavana niin sitten se jää kesken ja maksan tietysti täyden hinnan. Kertaakaan ei ole tarvinnut keskeyttää, lapset ovat pysyneet annetulla penkillä tai lattianeliöillä eväiden tai jonkun pienen puuhan kanssa.
 
Hupsaa. En kyllä ole unohtanut lapsiani kampaamoon mutta yllätyin vähän tuon artikkelin ajatuksesta ettei heitä saisi ottaa mukaan jos itse käy. Minulla on useinkin 3- ja/tai 5-vuotias mukana jos käyn esim. leikkauttamassa otsiksen, hammaslääkärissä tms. Ja totta hitossa hoitovastuu on minulla ja olen orientoitunut niin että jos homma joudutaan keskeyttämään siksi ettei lapsi ole puheohjattavana niin sitten se jää kesken ja maksan tietysti täyden hinnan. Kertaakaan ei ole tarvinnut keskeyttää, lapset ovat pysyneet annetulla penkillä tai lattianeliöillä eväiden tai jonkun pienen puuhan kanssa.
No aika ärsyttävää sen ammattilaisen kannalta. Kiva keskittyä johonkin hampaan paikkaamiseen, kun sivusilmällä pitää vahtia, etteivät ipanat keksi mitään kolttosia.
 
vierailija
"Lapset olivat levittäneet lelut ja tavarat ympäri kampaamoa.

– Äiti ei pahoitellut mitenkään tai sanonut lapsilleen, että siivotaan, kampaaja kertoo.

Kampaaja teki äidille selväksi, että kampaamo ei ole lapsiparkki, johon tuodaan lapset ja lähdetään itse pois. Kampaajalta meni lopulta työpäivän päätteeksi noin 40 minuuttia lasten jälkien siivoamiseen."

Aikamoisia riiviöitä jos eivät uskoneet yhtään puhetta jos satuttiin kieltämään kun 40min meni jälkien siivoomiseenkin.
 
vierailija
Ärsyttävää ja typerää, mutta tuskin kovin yleistä.
No minussa kai joku maneetti kun kohdaleni osuu juurikin tällaiset äidit :( Sitten kun avaat suusi olet äitivihaaja.

Itse olin jokunen vuosi sitten lapseni kanssa kaupassa, leluhyllyillä etsimässä hänelle yhtä tiettyä lelua. Siihen pyhältää äiti 2 lapsen kanssa joka kovaan ääneen ilmoittaa lapsilleen että
-Jääkää tähän leikkipaikkaan, täti vahtii teitä ja ennekuin kerkesin edes suutani saada auki niin äiti meni jo menojaan.
Onneksi paikalle tuli myyjä järjestelemään tavaroita niin kerroin hänelle kuinka nyt tämä leikkitäti lähtee tekemään omia ostoksia.


Aikanaan kun omat lapset oli pieniä ja reissattiin laivalla niin oli aivan sanomattakin selvää että menin lasten mukana laivan leikkihuoneeseen etenkin jos siellä ei ollut ketää vetäjää.
(Ja jos oli vetäjä istuin leikkihuoneen ulkopuolella oven vieressä)
Oli myös sanomatta selvää kun sinne jäin omiani vahtimaan minut heti mielleettiin vahdi näitä ja saatettiin vaan lykätä se lapsi ovesta sisään kysymättä edes minulta olenko jonkun vanhempi ja voisinko hoitaa, laivan henkilökunnalla harvemmin kun ne omat tavis vaatteet siellä päällään on tai kulkevat esim ilman nimilappua rinnassaan ;)

Kun sitten taas vastaavasti itse olen joutunut lapsen ottamaan mukaan gynekolokille ja sain kuulla kunniani, niin lapsi oli turvakaukalossa muutaman kuukauden ikäinen joka nukkuin, joten en oikein tajunnut mitä haittaa siitä muka oli lääkärille...

Että onhan näitä...
 
vierailija
No aika ärsyttävää sen ammattilaisen kannalta. Kiva keskittyä johonkin hampaan paikkaamiseen, kun sivusilmällä pitää vahtia, etteivät ipanat keksi mitään kolttosia.
Hammaslääkäriin otankin vain tuon isomman, joka istuu taatusti peballaan jähmettyneenä värityskirja sylissä eikä "keksi kolttosia". Ymmärrän kyllä, ihan oikeasti, sen ettei se palvelun tarjoaja lasta tunne tai ehkä lapsia ollenkaan (jotta osaisi arvioida 5-vuotiaan puheohjattavuutta), ja jos se tuntuu turhan häiritsevältä niin voimme asioida jossain missä sitä ei koeta ongelmaksi. Toistaiseksi lapsi/lapset ovat olleet tervetulleita.

Niin kauan kunnes joku meidän käyttämistä palveluntarjoajista toisin toivoo ja sen ilmaisee niin en näe pointtia maksaa 25-40 euroa ekstraa hiustenleikkuusta lapsenvahdille, kun itse tiedän muksuni osaavan istua sen aikaa paikallaan. (Maksan sen mieluummin vaikka sille kampaajalle, mukava käydä vaikka vähän tiheämminkin paikassa jossa pistäytyminen ei edellytä kummoisia järjestelyjä.)
 
vierailija
No minussa kai joku maneetti kun kohdaleni osuu juurikin tällaiset äidit :( Sitten kun avaat suusi olet äitivihaaja.

Itse olin jokunen vuosi sitten lapseni kanssa kaupassa, leluhyllyillä etsimässä hänelle yhtä tiettyä lelua. Siihen pyhältää äiti 2 lapsen kanssa joka kovaan ääneen ilmoittaa lapsilleen että
-Jääkää tähän leikkipaikkaan, täti vahtii teitä ja ennekuin kerkesin edes suutani saada auki niin äiti meni jo menojaan.
Onneksi paikalle tuli myyjä järjestelemään tavaroita niin kerroin hänelle kuinka nyt tämä leikkitäti lähtee tekemään omia ostoksia.


Aikanaan kun omat lapset oli pieniä ja reissattiin laivalla niin oli aivan sanomattakin selvää että menin lasten mukana laivan leikkihuoneeseen etenkin jos siellä ei ollut ketää vetäjää.
(Ja jos oli vetäjä istuin leikkihuoneen ulkopuolella oven vieressä)
Oli myös sanomatta selvää kun sinne jäin omiani vahtimaan minut heti mielleettiin vahdi näitä ja saatettiin vaan lykätä se lapsi ovesta sisään kysymättä edes minulta olenko jonkun vanhempi ja voisinko hoitaa, laivan henkilökunnalla harvemmin kun ne omat tavis vaatteet siellä päällään on tai kulkevat esim ilman nimilappua rinnassaan ;)

Kun sitten taas vastaavasti itse olen joutunut lapsen ottamaan mukaan gynekolokille ja sain kuulla kunniani, niin lapsi oli turvakaukalossa muutaman kuukauden ikäinen joka nukkuin, joten en oikein tajunnut mitä haittaa siitä muka oli lääkärille...

Että onhan näitä...
Hah, meillä jälkitarkastuksessa lääkäri yritti nikotella kun oli vauva kantoliinassa, mutta uskoi kun sanoin että siellä se häiritsee vähiten :)
 
vierailija
Me oltiin yks kevät alakoululaisten todistusten jaossa, ja leikki-ikäinen oli mukana. Lähdettiin siitä sitten autolle ja kotiin...puolivälissä matkaa aloin kysellä että montako teitä on siellä takapenkillä kun on niin hiljaista...no se leikki-ikäinen puuttui, löytyi sitten koulun hiekkalaatikolta...
 
vierailija
Eräs entinen tuttavani unohti kolme päiväkoti-ikäistä lastaan kampaamoon, ja kun hän muisti asian 20 vuoden kuluttua, hän meni hakemaan heitä, mutta kaikista oli jo tullut kampaajia.
 
vierailija
Typerä klikki otisikko, ei äiti niitä unohtanut vaan tahallaan jätti!

Mutta onhan näitä äitejä paljon jotka kuvittelee omien lastensa olevan maailman napa.
Sitä en koskaan ole ymmärtänyt kun jossain pienemmissä wc tiloissa on imetystila ja sitten on vaipanvaihtotila ja normi wc, nämä imettävät äidit sulkeutuu sinne tilaan laittaen wc:n oven lukkoon.
Varataan koko ila itselle vaikka vaipanvaihto tila ja wc pytty on vapaana,en ymmärrä
 
En vaan voi ymmärtää tällaista piittaamattomuutta joissakin ihmisissä. Tunnen henkilökohtaisesti muutaman, joilta tällainen toiminta onnistuis kevyesti. Pakko sanoa, että meidän näkemykset asiasta/elämästä eivät todellakaan kohtaa. :rolleyes:
 
vierailija
Typerä klikki otisikko, ei äiti niitä unohtanut vaan tahallaan jätti!

Mutta onhan näitä äitejä paljon jotka kuvittelee omien lastensa olevan maailman napa.
Sitä en koskaan ole ymmärtänyt kun jossain pienemmissä wc tiloissa on imetystila ja sitten on vaipanvaihtotila ja normi wc, nämä imettävät äidit sulkeutuu sinne tilaan laittaen wc:n oven lukkoon.
Varataan koko ila itselle vaikka vaipanvaihto tila ja wc pytty on vapaana,en ymmärrä
Iltasanomassahan tuo ostikon unohti-sana olikin lainausmekeissä.
 
Hammaslääkäriin otankin vain tuon isomman, joka istuu taatusti peballaan jähmettyneenä värityskirja sylissä eikä "keksi kolttosia". Ymmärrän kyllä, ihan oikeasti, sen ettei se palvelun tarjoaja lasta tunne tai ehkä lapsia ollenkaan (jotta osaisi arvioida 5-vuotiaan puheohjattavuutta), ja jos se tuntuu turhan häiritsevältä niin voimme asioida jossain missä sitä ei koeta ongelmaksi. Toistaiseksi lapsi/lapset ovat olleet tervetulleita.

Niin kauan kunnes joku meidän käyttämistä palveluntarjoajista toisin toivoo ja sen ilmaisee niin en näe pointtia maksaa 25-40 euroa ekstraa hiustenleikkuusta lapsenvahdille, kun itse tiedän muksuni osaavan istua sen aikaa paikallaan. (Maksan sen mieluummin vaikka sille kampaajalle, mukava käydä vaikka vähän tiheämminkin paikassa jossa pistäytyminen ei edellytä kummoisia järjestelyjä.)
Niin no, me ihmiset huomioimme kanssaihmisiä eri tavoin. Itse haluan kunnioittaa sen ammattilaisen työrauhaa, enkä tietentahtoen vie lapsiani häiritsemään toisten työntekoa.

Tottakai välillä tulee pakkotilanteita, itsekin olen aikoinaan joutunut vauvan hammaslääkäriin mukaan ottamaan; ja oli ärsyttävä tilanne niin minulle, vauvalle kun hammaslääkärillekin.
 
vierailija
Olen varmaan ihan hirveä äiti sillä olen ihan sumeilematta ottanut heidät mukaani kaikkialle. Esikoinen istui vatsani päällä puolitoista vuotta vanhana kun kävin luovuttamassa verta, ei mitään ongelmia.

Viime keväänä jouduin pikaisesti hammaslääkärille, mukana nuorimmainen 3 v ja keskimmäinen 5 v. Kiltisti värittivät omia värityskirjojaan siinä vastaanottohuoneen lattialla. Hammaslääkäri kyllä totesi lopuksi että harvoin näkee noin nätisti käyttäytyviä lapsia (tulisipa kotiin katsomaan kun nämä kaksi testaavat toistensa äänivaroja....)

Huomenna menen kampaajalle ja lapset lähtevät mukaan. Tiedän aivan varmuudella että ovat häiritsemättä ketään, värittelevät värityskirjojaan ihan nätisti sen aikaa että minulle laitetaan kiharat. Enkä aio lapsia sinne "unohtaa", ovat kuitenkin suurimman osan ajasta sen verran kivoja että tulkoot kanssani kotiin. (y)
 
vierailija
tuli nolo ajatuskatkos tuota kirjoittaessani... pitäisi tietenkin lukea : Olen varmaan ihan hirveä äiti silä olen ihan sumeilematta ottanut lapset mukaani kaikkialle
 

Yhteistyössä