Aliexpress kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
"Henna"
Onko täällä immeisiä, jokka olis tilannut tuotteita tuolta kiinanmaalta aliexpressistä? Törkeän halvat hinnat ainakin on, mutta tuleeko paketit perille? Onko huijauksia? Uskaltaako laittaa luottokortin tiedot sinne? Miten tuotteiden laatu? Ymmärrän kyllä että jos kello maksaa 4€, niin ei se ikuisuuksia kestä, mutta miten muuten? Vaatteetkin ovat lähes ilmaisia, niin miten koot? Onko ne aina väärän kokoisia, vaikka kuinka tilaa sen suositellun 2 kokoa isomman?
 
Noh.
Olen tilannut monesti ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Aliexpress on samantapainen kuin eBay tai Huuto.net. Kun mietit tuotteen ostamista, tarkista myyjän palaute. Jos myyjällä on hyvät palautteet, voit olla huoleti. Aliexpressissä on myös turvasysteemi, että kun ostat jotain, niin rahat eivät mene myyjälle ennenkuin olet varmistanut vastaanottaneesi tuotteen (tähän on tietty aikaraja. jos tuote ei ole saapunut, voit tehdä "valituksen" sivuilla ja saat rahasi takaisin). Eli ei siellä hirveän helposti huijatuksi ainakaan joudu.

Laatu nyt on mitä on. Osa halvasta tavarasta on todella hyvälaatuista, mutta osan voisi melkeinpä heittää suoraan roskikseen. Laidasta laitaan siis. Vaatteiden kootkin vaihtelee tosi paljon. Monissa tuntuu pätevän se "2 kokoa suurempi" sääntö, mutta jotkut ovat aivan sairaan pieniä, jotkut aivan sairaan isoja, huolimatta siitä mikä koko on. Se on vähän tuuripeliä. Toki kannattaa lukea myyjän saamien palautteiden lisäksi myös kyseisestä tuotteesta annetut palautteet.

Palauttamaanhan tuonne ei juurikaan kannata lähteä. Monesti tuotteen arvo saattaa nimittäin olla pienempi kuin mitä palautuskustannukset tulisi Suomesta olemaan.
 
alifani
Luotettava paikka on,jos vaatetta tilaisin niin ostaisin ensin vain halvimman niin näkisi osviittaa enemmän.
2 kertaa takuu asioissa elektroniikan kanssa asioinut myös,lähettivät uudet eikä rikkinäisiä tarvinnut lähettää takas.
Tuolta tilaan nykyään melkein kaiken
 
vierailija
Mäkin olen tilannu paljonkin tuolta alista ja esim. yläosat, laukut, lompakot ja puhelinkotelot ovat olleet iha laadukkaita ja hinta-laatu suhde hyvä. On vaan vaikeeta löytää nykyään brändijuttuja :( Jos ketään kiinnostaa, ni löysin vahingossa tällaisen ryhmän fbstä https://www.facebook.com/brandsfromchina
En oo sieltä vielä tilannu mitään, mut jäänyt seuraa. aika kivoja juttuja naisille siellä ;)
 
vierailija
Mies on tilaillut paljonkin. Yhden kerran on tullut muuta kuin piti, se keissi on yhä auki. Tuli täysin väärä tuote. Ei ollut monen euron ostoksesta kyse.

Yleensä kaikki pitää hakea itse postista, ne on kirjattuja lähetyksiä. Osassa on kuriiritoimituksia, se maksaa enemmän ja kuljetus on nopeampi ja ne joutuu myös yleensä tullaamaan, Kiinapostin lähetyksissä arvo merkataan miksi merkataan eli eivät jää automaattisesti tullin haaviin.

Vaatteita ei tuolta olla osteltu, kännykän kuoria, tabletinkuoria yms juttuja enemmän. Tai en ole varma, miten oli tytön vaatteiden kanssa, luulen niiden tulleen ebayn kautta. Noissa oli selkeät senttimitat annettu ja käsittääkseni ne tehtiin vasta tilausken jälkeen.

Tilauksen toimituksen kesto vaihtelee paljon, varmaan vajaasta viikosta lähi puoleen vuoteen. Tuo puoli vuotta oli kyllä ihan yksittäinen tapaus ja epäiltiin, ettei sitä koskaan tule.
 
vierailija
Tilauksen toimituksen kesto vaihtelee paljon, varmaan vajaasta viikosta lähi puoleen vuoteen. Tuo puoli vuotta oli kyllä ihan yksittäinen tapaus ja epäiltiin, ettei sitä koskaan tule.
Vajaassa viikossa ei tule mitään. Nopeimmillaan toimitusaika on noin 2 viikkoa. Päivä tai kaksi menee helposti jo siihen että tuote pakataan ja tulee lähetysilmoitus. Puoli vuotta ei kestä missään. Jos toimitusaika venyisi noin pitkäksi, se tulkitaan ettei paketti ole tullut perille ja rahat palautetaan. Toimitusaikojen maksimit vaihtelee myyjien välillä ja on usein 60 päivää. Kauimmillaan paketissa on mennyt reilu kuukausi.

Tilattuja tuotteita itselläni 322kpl. Eli sillä kokemuksella :)
 
Tilasin marraskuun 11. päivä joululahjoja ja voin sanoa, että viime tinkaan tulivat. Suosittelen jo syys-lokakuussa tilaamaan joululahjat etukäteen tuolta alista. :)

Itselleni ovat tuotteet saapuneet perille. Tilasin joskus paidan XL kokoa, joka vastasi M-kokoa. Laatu on vähän kuin h&m-vaatteissa ja ihan tyytyväinen olen ostokseen. Vaatteissa kannattaa nuo koot miettiä tarkkaan ennen kuin ostat. Jos teet ison tilauksen kiinasta, kannattaa ottaa huomioon vero- ja tulliasiat: http://blog.bonusway.fi/onko-turvallista-tilata-aliexpressilta/
 
vierailija
HTML:
<a href="http://www.ebates.com/rf.do?referrerid=VU1n6fntHrhdtUpHlfVWzg==&eeid=28187">www.ebates.com</a>
Ebatesin kautta saa bonusta Aliexpress ostoista, lisäksi 10$ liittymisbonus. Rahat saa paypal tilille.
 
vierailija
Sitten kun laajennatte hakua kiinalaisvalmisteisiin merkkilaukkuihin ja kenkiin, niin huomaatte yhteneväisyyden erään julkkispalstalaisen kotikaappikuvista. Nämä brändi-ihmiset myyvät kiinalaisvalmisteisia satasen hermeksiä Suomen netissä parilla tonnilla kappale. Se on heidän pisnes. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka tyhmän ahneelta ostaa.
 
M42
Sitten kun laajennatte hakua kiinalaisvalmisteisiin merkkilaukkuihin ja kenkiin, niin huomaatte yhteneväisyyden erään julkkispalstalaisen kotikaappikuvista. Nämä brändi-ihmiset myyvät kiinalaisvalmisteisia satasen hermeksiä Suomen netissä parilla tonnilla kappale. Se on heidän pisnes. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka tyhmän ahneelta ostaa.
Juurikin näin. Käytetty on aina käytetty, vaikka olisi uuden veroinen. Kyllä pitäisi lailla puuttua siihen, mikä on maksimihinta käytetylle tuotteelle. On Suomessa ja varsinkin EU:ssa turhempiakin päätöksiä tehty. Hyväuskoiset hölmöt pitäisi määrätä myös holhouksen alaiseksi.
 
vierailija
Itse en ole tilannut, mutta ystävät on. Ja sen perusteella sanoisin, että luotettava paikka on

Minun kokemukseni perusteella en voi suositella.Ostajan turva ei toimi vaan kun myyjä lähettää jotakin aivan muuta huonolaatuista, mitä edes itse on tilannut, niin myyjää suojellaan.Kokemusta on.Ebay turvallisempi paikka ostaa.
Itse en enää tilaa Aliexpressistä mitään.
 
vierailija
Boonuswayltä tuli mainos mailia

Saat tuplabonukset CDON.comista, Fitnesstukusta, Room21:sta, AliExpressistä ja Elloksesta, kun teet ostokset mobiilisovelluksemme kautta. Ole nopea, sillä tuplabonukset ovat voimassa vain tänään (13.12).
 
Itsekin mietin moneen kertaan tilatakko vai ei.. No eka tilaus, toppatakki meni metsään, tai oikeastaan naapurin tytölle.Syy: liian pieni. Eli kannattaa vaatteita tilatessa tutkia sivut, usein löytyy mittataulukko. Siitäkin kannattaa ottaa astetta isompi.
Kallista en ole tilannut, kaikki maksaneet alle sen 22 euroa. Tyytyväinen olen siihen, että olen löytyänyt tuotteita, joita en edes tiennyt olevan olemassa (kipeän jalan tukia). Olisin tilannut joitain Suomen kaupasta, mutta kun puhelinnumero ei edes vastannut. Kauppa se on, joka kannattaa?
Nyt on tilaus kauniista kangaskassista sisällä. Kohta rupean katselemaan kevättuotteita.
Niin, ja se turvallisuus.. Mietitytti, mutta uskaltauduin silti. Alilla ei ole varaa mokata, senverran iso toimija.
 
vierailija
Vaatteissa koot vaihtelevat eri toimittajilla. Käytän itse kokoa Eu 44-46 ja tilasin viskoosi hellemekon kokoa 4XL , johon lopulta hukuin. Se oli todellakin liian iso... Toisen kerran tilasin viskoosi tunikan kokoa 5XL eikä se mennyt viereenkään. Tosin olen onnistunut tilaamaan sopiviakin mekkoja ja paitiksia kokoa 3XL-5XL. Hinnat eivät päätä huimaa, joten harmitus ei ole niin suuri. Aina ne jollekin saan annettua eteenpäin.
 

Yhteistyössä