Asperger

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kenelläkään kokemusta miten aikuista aspergerihmistä kannattaisi lähestyä? Minulla on yksi tällainen kaveri, mutta häntä on vaikea saada tapaamiseen. Mitä voisin tehdä? o_O
 
vierailija
Aspergerille pitää selkeästi sanoa, että "tule torstaina klo 15 Stoccan kellon alle." (tai mikä aika ja paikka nyt onkaan sopiva)
Aspergerille ei sanota mitään epämääräistä, tyyliin "Tavataan myöhemmin" (mikä on myöhemmin, tarkoittaako se viiden minuutin kuluttua vai viiden vuoden?) tai "Soitellaan kun ollaan paikalla" (kuka soittaa ja kenelle?)
 
vierailija
Aspergerille pitää sanoa selkeät ohjeet. Täytyy muistaa, että aspergerit ottavat sanat kirjaimellisesti ja esim. sarkasmin tunnistaminen on vaikeaa/lähes mahdotonta.
 
vierailija
Aspergerille pitää selkeästi sanoa, että "tule torstaina klo 15 Stoccan kellon alle." (tai mikä aika ja paikka nyt onkaan sopiva)
Aspergerille ei sanota mitään epämääräistä, tyyliin "Tavataan myöhemmin" (mikä on myöhemmin, tarkoittaako se viiden minuutin kuluttua vai viiden vuoden?) tai "Soitellaan kun ollaan paikalla" (kuka soittaa ja kenelle?)
On muuten niin liukuva käsite tuo KOHTA, ettei sitä voi kukaan ymmärtää. Mulle se on ehkä 5 minuuttia, mutta toiselle 3 tuntia. Eikä se ole vitsi eikä sarkasmia alkuunkaan:
http://kirlahblog.blogspot.fi/2009/10/upeaa.html

Lapset muuten joutuvat näkemään aikuisten pelleilyä usein. Ei mun lapsuudessa vilkutettu "lainausmerkkejä" sormilla korvien vieressä. Se kuulemma tarkoittaa vitsiä lasten keskuudessa, kuulin vasta.
 
vierailija
Etkä olisi mitään huomannut, jos ei olisi sanonut? Persoonallisuudet halutaan lääkitä unissakäveliöiksi, oita on helppo ohjata. Tämä on digitalisaation tulos, kun on ensin sopivasti aivopesty:D:ROFLMAO:
Ystäväni on persoonallinen! :love: En vain olisi osannut kuvitella, että hänellä voisi olla asperger. Hän on omalaatuinen ja jää helposti mieleen hyvällä tavalla, ei sillä tavalla, että miettisi voiko hänellä olla jokin sairaus, oireyhtymä tms.
 
vierailija
Koko asperger on niin älytön käsite, että sen saisi hiljaisuudessa kuopata. Miksei tänä suvaitsevaisuuden aikana anneta kaikkien olla ihan omanlaisiaan? Ihmiset on erilaisia, so what?
 

Yhteistyössä