Ei hemmetti noita myynti-ilmoitukseen vastaavia kyselijöitä...

  • Viestiketjun aloittaja vierailijath
  • Ensimmäinen viesti
vierailijath
Laitoin lapseni matkarattaat myyntiin tori.fi -sivulle ja ilmoitukseen myös linkin valmistajan sivuille tarkempien tietojen saamiseksi (mm. koko, paino jne). Neljä kyselijää on ottanut sähköpostilla yhteyttä ja näistä kolme kyselee multa, paljonkohan mahtaisi postikulut ja lähetyskulut olla. Alkaa jo ärsyttämään, kun ihmiset ei itse osaa katsoa painoa/kokoa ja tarkistaa asiaa Postin/Matkahuollon (tai minkä kautta nyt sitten haluavaisitkaan rattaiden kuljetettavan) sivuilta. Ihme uusavuttomia.
 
vierailija
Kyselijät voivat aivan hyvin itsekin googlettaa ne postikulut. Ei kukaan ole niin tyhmä, ettei osaa naputella kännyyn posti.fi

Nämä kyselijät siis oikeasti haluavat selvittää, kuinka helppo olet, ja paljonko sulta voi vedättää hintaa alaspäin ja juoksuttaa muuten vaan. Parhaimmat haluavat ostaa postiennakolla, jolloin sen vaan voi jättää lunastamatta jos ei sitten huvitakaan niitä rattaita ostaa. Tai sitten, kun he ovat rattaat saaneet, alkaakin nurina siitä, että et jotain tahraa ollutkaan kuvaillut, ja puolet rahoista pitäisi nyt saada takaisin. Hankalia ihmisiä, joilla on syy siihen että eivät niitä rattaita tai muita tavaroita osta omalta paikkakunnaltaan, koska siitä olisi vähän enemmän heille vaivaa. Pitäisi ehkä kävellä ja kaikkee.

Nyrkkisääntö on, että jos ei osaa käyttää postin nettisivua, ei osaa käyttää myöskään verkkopankkia, joten kaupanteko näitten kanssa on muutenkin hankalaa. Kaikenlaisia numeroita ja päivämääriä ja sopimuksia, ressiähän siitä pukkaa herkälle ostajalle. Joka ensin juoksuttaa sua ja jättää sitten maksamatta ja häviää kuin pieru saharaan.

Helpommalla pääsee aina, kun laittaa ilmoitukseen, että vain nouto. Rattaathan voi olla sulla varastossa muutaman viikon pitempään, tuskin sulla mikään paniikki niitä on myydä.
 
vierailija
Laitan aina ilmoitukseen "nouto tai postitus (xx euroa)" jolloin olen siis valmis postittamaan tuotteen ostajan maksamalla xx eurolla (selvitän siis etukäteen, mitä tuotteen postitus maksaa jolloin osaan laittaa ilmoitukseen tarkan summan).
Mutta silti tulee kyselyjä: "suostutko postittamaan?" tai "mitä postikulut maksaa?" Täh? LUE ilmoitus, äläkä kysele tyhmiä!
 
vierailija
No itse ostin pikku paketin, ja se olisi tullut periaatteessa noin viidellä eurolla. Vaan kun lähettäjä asui jossain landella missä ei ollut lähetyspisteitä kuin posti, niin lähetyskulut olivatkin kympin. Posti nettosi siis enemmän kuin lähettäjä. Tai on myös lähetetty muuten vain kalliimmalla tavalla, esim. koska lähettäjä on arvioinut paketin painon kilokaupalla yläkanttiin. Painoa on hieman vaikea arvioida kuvankaan perusteella.

Muutenkin nämä "siistikuntoiset" myyntiartikkelit on niin nähty. Karmeita likaisia, tahraisia ja kulahtaneita enimmäkseen. Parempi kyllä kaikille, kun ostaa vasta nähtyään.

Tori.fi:ssä on noin 80% ilmoituksista sinne unohtuneita, jotka myyty ajat sitten. Mitään vastausta ei tule jos ilmoitat haluavasi ostaa tuotteen. Ei jakseta vastata, että tuote on jo myyty eikä jakseta ottaa ilmoitusta pois.
 
vierailija
Tori.fi:ssä on noin 80% ilmoituksista sinne unohtuneita, jotka myyty ajat sitten. Mitään vastausta ei tule jos ilmoitat haluavasi ostaa tuotteen. Ei jakseta vastata, että tuote on jo myyty eikä jakseta ottaa ilmoitusta pois.
Myyjänä olen huomannut, että ostajat häviävät kuin tuhka tuuleen. Myyjänä vastaan AINA sähköpostilla ja jostain syystä monet ostajat eivät vastaa minulle. Ehkä eivät lukeneet roskapostiaan.
 
vierailija
No miksi et selvitä noita itsellesi, ennen kuin alat myymään. Varmaan kaupatkin syntyy helpommin, kun nousivat olis tiedossa jo itsellä valmiina. Mun mielestä on myyjän velvollisuus selvittää nämä. asiat
Siis miten ihmeessä myyjän velvollisuus on selvittää nämä asiat. Ei tasan tarkkaan ole. Yksityishenkilö, joka ei erikseen lupaa postittaa mitään, ei ole velvollinen millään lailla selvittämään postikuluja. Ne saa selvittää hän, joka postin kautta haluaa tuotteen ostaa.

Postikulujen googlettamiseen menee kymmenen sekuntia ja se on ilmaista. Jos jotakin haluaa ostaa, voi varmaan sen vaivan nähdä.
 
Siis miten ihmeessä myyjän velvollisuus on selvittää nämä asiat. Ei tasan tarkkaan ole. Yksityishenkilö, joka ei erikseen lupaa postittaa mitään, ei ole velvollinen millään lailla selvittämään postikuluja. Ne saa selvittää hän, joka postin kautta haluaa tuotteen ostaa.

Postikulujen googlettamiseen menee kymmenen sekuntia ja se on ilmaista. Jos jotakin haluaa ostaa, voi varmaan sen vaivan nähdä.
Kyllä tuo minunkin mielestä kuuluu myyjän ilmoittaa. Monet esim lisäävät postikuluihin paketoinnin hinnan yms. Ja mistä ostaja voi tietää, miten sinä ne meinaat toimittaa. Soitat taksin paikalle ja käsket kuljettaa sadan kilsan päähän.
 
vierailija
Ja ostajanhan pitäisi osata arvata miten ne rattaat pakkaat, pakkaamatta et voi lähettää. Se hinta kun sattuu riippumaan siitä pakkauksen koostakin, ei ainoastaan painosta. Valmistajan sivulta tuskin löytyy sinun pakkauksesi kokoa. Sen lisäksi hänen pitäisi arvata, minkä firman kautta lähetät. Jos oikeasti haluat saada kaupaksi, niin katsot itse, mitä ne maksaa, kun on kerta niin helppoa :ROFLMAO:

En osta mitään, mistä en etukäteen tiedä postikuluja. Jos en kysymällä niitä saa myyjältä, niin jääpä ostamatta. Ostin aikoinaan neljä pientä lastenkirjaa ja en ruvennut arpomaan postikuluja ja kysyin niitä. Myyjä oli joutunut maksamaan niistä enemmän kuin oli itse katsonut niiden maksavan. Oli pakannut ne päälletysten, jolloin niitä ei voinutkaan lähettää kirjeenä. Isossa kirjekuoressa ne olisi saanut hyvin kaksi päällekkäin ja kaksi rinnakkain ja olisi voinut teipata pahvinpalat ympärille, että pysyvät paikoillaan. Itse jos olisin ollut myymässä, olisin postittanut kahdessa pienessä helposti-kuoressa, joka olisi ollut halvin mahdollinen tapa postittaa. Tuossa tapauksessa tuo lähetys maksoi suunnilleen neljä kertaa sen, mitä itseltäni olisi postitus tullut maksamaan. Nuo kirjat ostin siksi, että sain omaksi sen kirjan, mitä lainattiin jatkuvasti kirjastosta, lasten supersuosikki kirjan. Yksi noista oli ennestään meillä kirjaston poistokirjoista ostettuna, sen myin ja sain siitä saman, minkä siitä olin maksanutkin+postikulut.

Sinällään täytyy olla tosi haluttu juttu, että ylipäätään viitsin niitä postikuluja kysellä. Yleensä hyppään postikuluttomien ilmoitusten yli seuraavaan vastaavaan tuotteeseen, missä ne kulutkin on ilmoitettu. Tosin torissa en ole koskaan mitään ostanut, myynyt vain sellaista tavaraa, mitkä on noudolla haettu ja mitä en missään tapauksessa olisi edes lähetellyt. Ainoastaan yhden jutun olen siellä postikuluja vastaan lahjoitellut pois, hyvä kun löytyi käyttäjä, ei tarvinnut paperinkeräykseen heitellä.
 
Siis miten ihmeessä myyjän velvollisuus on selvittää nämä asiat. Ei tasan tarkkaan ole. Yksityishenkilö, joka ei erikseen lupaa postittaa mitään, ei ole velvollinen millään lailla selvittämään postikuluja. Ne saa selvittää hän, joka postin kautta haluaa tuotteen ostaa.

Postikulujen googlettamiseen menee kymmenen sekuntia ja se on ilmaista. Jos jotakin haluaa ostaa, voi varmaan sen vaivan nähdä.
Höpö höpö, mun mielestä myyjä saa pitää tunkkins, jos ei viitsi nähdä tuota vaivaa
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
vierailija
Höpö höpö, mun mielestä myyjä saa pitää tunkkins, jos ei viitsi nähdä tuota vaivaa
Totta. Luokattomia ilmoituksia on paljon.
"Myydään kaunis lipasto". Siinähän myyt mutta jos et ole osannut laittaa mittoja ilmoitukseen niin minä en niitä puhelimessa ala kyselemään.

Ja sama toisinpäin. Jos ostajana en osaa lukea hyvin laadittua ilmoitusta niin tuskin minä siitä mitään ymmärrän vaikka myyjä lukisi sen minulle ääneen, joten ihan luvan kanssa saat siinä tapauksessa lyödä luurin korvaan.
 
vierailija
No miksi et selvitä noita itsellesi, ennen kuin alat myymään. Varmaan kaupatkin syntyy helpommin, kun nousivat olis tiedossa jo itsellä valmiina. Mun mielestä on myyjän velvollisuus selvittää nämä. asiat
No ei taatusti ole. Myyjällä on itse asiassa kovin vähän yhtään mitään velvollisuuksia, lähinnä vain se, että puhuu totta. Mä olen monta kertaa myynyt tavaraa joka ei ole fyysisesti tässä mun vieressä, vaan esim. mökillä. Että jos joku haluaa tietää jotain mitä en tiedä tai mitä netin kautta ei voi selvittää, niin en todellakaan lähde mökille sitä selvittämään. Menen sinne vain ostajan kanssa tekemään kaupat.

Ja jos ei ostajalle kelpaa, niin siirtykööt seuraavaan ilmoitukseen. Kenenkään ei ole pakko mitään ostaa.
 
No ei taatusti ole. Myyjällä on itse asiassa kovin vähän yhtään mitään velvollisuuksia, lähinnä vain se, että puhuu totta. Mä olen monta kertaa myynyt tavaraa joka ei ole fyysisesti tässä mun vieressä, vaan esim. mökillä. Että jos joku haluaa tietää jotain mitä en tiedä tai mitä netin kautta ei voi selvittää, niin en todellakaan lähde mökille sitä selvittämään. Menen sinne vain ostajan kanssa tekemään kaupat.

Ja jos ei ostajalle kelpaa, niin siirtykööt seuraavaan ilmoitukseen. Kenenkään ei ole pakko mitään ostaa.
No niin mä siirrynkin. Kyllä sen rahan eteen pitää viitsiä jotain tehdä
 
vierailija
No niin mä siirrynkin. Kyllä sen rahan eteen pitää viitsiä jotain tehdä
Joo niinpä niin. Mä en myöskään postita. Kerran joku ruinasi ja ruinasi postittamaan. Sanoin että okei mä postitan. Mutta postimaksujen lisäksi veloitan pari kymppiä vaivan palkkaa, että jaksan käydä postissa. Kyllä se ihme kyllä sopi ostajalle.

Rahan eteen ei kannata nähdä ylimääräistä vaivaa, jos joku ostaa sen kuitenkin kyselemättä visakirjan verran erilaisia kyssäreitä. Ja siihen on konsti - myy hyvällä hinnalla. Kun muut myy pleikkariansa vaikka satasella, niin pyydä 80e. Kyllä menee kaupaksi vaikka vittuilisi ostajille.
 
vierailija
Sit nämä ilmoitukset: myydään tuoli, kuva lainattu netistä. Sieltähän voi tulla vaikka mikä madon syömä tuoli, jos kuva on netistä lainattu. Kyllä se kuva pitää olla itsestään myytävistä tuotteista.
Tai kun tiettyä lastenkirjaa metsästin, niin esim. huutiksessa riitti ilmoituksia, missä otsikossa oli lastenkirja ja tekstissä, myydään kuvan kirja. Missään ei sanottu, mistä kirjasta oli kyse, jostain surkeasta kuvasta sai itse päätellä. Nuo siis näkyi koko osastoa selatessa. Hakusanoilla, kuten kirjan nimellä tai kirjailijan nimellä ei tuollaiset näy missään hakutuloksissa.
Toisaalta ärsyttää hakusanalistoja ilmoituksiinsa ymppäävät, tulee miljoona osumaa, mistä suurin osa ei ole sitä haettua juttua lainkaan :mad:
 
vierailija
Tai kun tiettyä lastenkirjaa metsästin, niin esim. huutiksessa riitti ilmoituksia, missä otsikossa oli lastenkirja ja tekstissä, myydään kuvan kirja. Missään ei sanottu, mistä kirjasta oli kyse, jostain surkeasta kuvasta sai itse päätellä. Nuo siis näkyi koko osastoa selatessa. Hakusanoilla, kuten kirjan nimellä tai kirjailijan nimellä ei tuollaiset näy missään hakutuloksissa.
Toisaalta ärsyttää hakusanalistoja ilmoituksiinsa ymppäävät, tulee miljoona osumaa, mistä suurin osa ei ole sitä haettua juttua lainkaan :mad:
Tää on raivostuttavaa! Kun etsii tiettyä astiasarjaa niin suurimmassa osassa ilmoituksia on teksti "myydään lautanen/lautaset" tai "myydään kuppi/kupit." Miten ihmeessä löydän oikean ilmoituksen jos myyjä ei vaivaudu yhtään laittamaan tietoja myytävästä tuotteesta: sarjan nimi? valmistaja? väri? koko?
 
Oletteko koskaan myyneet kännykkää, tablettia tai läppäriä torissa? Ilmoitus eetteriin ja menee ehkä 2min kun Ahmed soittaa ja käskee vetämään ilmoituksen HETI netistä pois. Hän on jo melkein matkalla ostamaan sitä sinulta :D Ja ne tosiaan tulee saman päivän aikana sen noutamaan. En tiedä minne ne niitä dilkkaa, mutta joku isompi kuvio tuossa on taustalla.
 
Siis miten ihmeessä myyjän velvollisuus on selvittää nämä asiat. Ei tasan tarkkaan ole. Yksityishenkilö, joka ei erikseen lupaa postittaa mitään, ei ole velvollinen millään lailla selvittämään postikuluja. Ne saa selvittää hän, joka postin kautta haluaa tuotteen ostaa.

Postikulujen googlettamiseen menee kymmenen sekuntia ja se on ilmaista. Jos jotakin haluaa ostaa, voi varmaan sen vaivan nähdä.
Tässä ilmenee loistavasti suomalainen palveluasenne, ei ihme jos myyminen tökkii. Jos itse ostaisit jotakin vaikkapa saksalaisesta nettikaupasta, haluaisitko ryhtyä selvittämään postikuluja vai olettaisitko myyjän ne kertovan niin, että tiedät todellisen kokonaiskustannuksen.
 
vierailija
Mä ilmoitan aina postikulut. Se ei vaadi multa suurta vaivaa ja ostaja saa tiedon heti ilmoitusta lukiessaan.
Laitan myös myytävästä tuotteesta useamman kuvan ja kerron jos siinä on jotain huomautettavaa.
 
vierailija
Tässä ilmenee loistavasti suomalainen palveluasenne, ei ihme jos myyminen tökkii. Jos itse ostaisit jotakin vaikkapa saksalaisesta nettikaupasta, haluaisitko ryhtyä selvittämään postikuluja vai olettaisitko myyjän ne kertovan niin, että tiedät todellisen kokonaiskustannuksen.
Yksityinen ihminen, jonka tulot muodostuvat ihan muusta kuin kirppismyynnistä, ei ole mikään nettikauppa. Hän ei ole kauppias. Hänellä ei tarvitse olla mitään palveluasennetta, herranjestas. Normaalit sosiaaliset taidot riittävät. Ja hän voi myydä ihan niillä omilla ehdoillaan, tai jättää myymättä. Sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä isommassa mittakaavassa, onko jokin tavara kaapissa lyhyen vai pitkän aikaa. Se ei vaikuta mitenkään hänen elämäänsä.

En tajua, miksi ihmiset suhtautuvat niin tunteellisesti pieniin asioihin kirppismyynnissä. Kuten vaikkapa siihen, että myyjä pyytää postituksesta vitosen enemmän kuin ostaja oletti. Vitonen on pieni raha. Tavallisella ihmisellä menee vitonen joka kauppareissulla johonkin turhaan. Jos on niin köyhä, ettei mene, ei myöskään ole varaa maksaa postikuluja ylipäänsä, ja nämä ihmiset ostavat tavarat omalta asuinalueeltaan.
Eli vitonen missä tahansa muussa yhteydessä on pieni raha, mutta juuri kirppiksellä iso raha. Kyse ei ole järjestä, vaan tunteesta. On hullua, että tuntemattomaan, tavalliseen kirppismyyjään ladataan noin paljon tunteita, että hänen pitäisi suorastaan pussata herra/rouva Keisari Kirppisostajan persettä, että tämä armollisesti ostaa häneltä jonkin tavaran. Kummallista pelien pelaamista ja hysteriaa pienistä asioista. Eikö näillä ole muuta elämää kuin tingata jostain postipaketin hinnasta ja uhitella, että en sitten osta. Älä osta, eihän se ketään oikeasti kiinnosta. Tässä alkaa suorastaan sääliä oikeita kauppiaita, jos asiakaskunta on heillä tällaista.

Ja sitten maalaisjärki. Postikulut maksavat. Joillekin ostajille tämä on yllätys. Aivan kuin pakettien lähettäminen olisi joskus ollut muka ilmaista. Jos haluaa ostaa painavan tavaran, pitää olla valmis maksamaan siitä kahdestakympistä eteenpäin. Jos ei ole valmis tähän, ostakoot tavaransa lähialueelta torin postinumerohaun mukaan. Esimerkiksi matkarattaita on Suomi täynnä, niitä löytyy ihan kaikkialta. Miksi turhaan edes kysyä postituksesta, jos sitten ei ole valmis sitä postitusta kuitenkaan maksamaan.
 

Yhteistyössä