"Halppis"vaunuista kokemuksia?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon näitä neljää erivaihtoehtoa miettinyt ja olisi kiva kuulla plussia ja miinuksia.

Vaunut ei ihan mahdottoman kovaan käyttöön tule ja enemmänki kiinnostaa miten toimii rattaina.

Näistä kahdesta ei juurikaan löytynyt netistä mitään:

http://www.pikkupiia.fi/chic4baby-yhdistelmavaunu-viva

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4037&show=all

Sitten vähän tutumpia nämä:

https://www.vauvatalojohanna.fi/lastenvaunut-ja-rattaat/yhdistelmavaunut/emma-bestar.html

http://www.lastentarvike-lilliputti.net/epages/lilliputti.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20121107-11092-162246-1/Products/199&Locale=fi_FI
 
vierailija
Jos tavoitteena on alhainen hinta, niin et ole miettinyt, että hankkisit hyväkuntoiset käytetyt vaunut uusien halppisvaunujen sijaan?

Esim. hienossakaan kunnossa olevat 80-luvun vaunut eivät paljoa maksa ja ovat sitä paitsi tyylikkäämpiä kuin uudet vaunut kromattuine runkoineen ym. (y)
 
vierailija
Meillä on juuri tällä hetkellä uutena ostetut vähän hintavammat yhdistelmävaunut.

Mutta nyt kun ne on ollut rattaina käytössä olen huomannut että työntöaisa on ärsyttävän lyhyt kun lykkää naama menosuuntaan, eli kengät osuu väkisinki sinne pyörien jarruun ja tankoon. Toisekseen se kaari on niin alhaalla että se pitää melkein aina ottaa irti että lapsen kengät mahtuu kyytiin.. lisäksi ne on muutenki isokokoset, joten lähinnä etsin semmosia missä ei noita ongelmia olisi.

Pelkkiä rattaita en kuitenkaan halua ostaa. Mutta kuomurattaat heittoaisalla myös kävisi mihin saisi kantokopan.

Ap.
 
vierailija
Minä taas sanoisin, että vaunuja ei kannata hankkia enää jos lapsi on yli 4-5 kk. Meillä piti yhdistelmissä siirtyä neljän kuukauden iässä ratasosaan, koska lapsi halusi nähdä ulos, ja alkoi aina huutamaan vaunuihin laitettaessa. Meillä oli kalliit puolentoista tonnin yhdistelmät, joita käytettiin kokonaista viisi kuukautta, ja sen jälkeen on menty 249 € Emmaljunga Scooter -rattailla. Menevät lähes makuuasentoon, ovat kevyet työntää ja helpot kasata.

Eli suosittelen hyviä rattaita halpisvaunujen sijaan. Käyttäkää ne pari hassu kuukautta niitä teillä jo olevia yhdistelmiä, ja hankkikaan sitten hyvät rattaat, kun lapsi kieltäytyy olemasta vaunukopassa.
 
vierailija
Se on "halpis", ei "halppis".
Samoin kun "lihominen" ei ole "lihoaminen".
Eihän kukaan kirjoita "laihtuaminen".
Mistä ne ylimääräiset P.t ja A.t tulee.
Tällä palstalla pyörivä sakki ei katsos pääsääntöisesti ole niitä kirkkaimmalla liekillä palavia kynttilöitä. On ylipäätään hämmentävää, että osa näistä pääsee jollain ilveellä tietokoneen avulla nettiin. Sisälukutaito, kirjoitustaito ja omilla aivoilla ajatteleminen vaativat äärimmäisiä ja suurelle osalle täysin ylivoimaisia ponnisteluja.
 
vierailija22
Itse ostaisin tuossa tilanteessa hyvät rattaat ja niihin tarvittaessa kantokopan. Esim carenan pehmeä koppa on edullinen ja menee meillä ainakin kaikkiin neljään erilaisiin rattaisiin.
 
vierailija
Se on "halpis", ei "halppis".
Samoin kun "lihominen" ei ole "lihoaminen".
Eihän kukaan kirjoita "laihtuaminen".
Mistä ne ylimääräiset P.t ja A.t tulee.
Halpis ja halppis ovat murretta, ja niistä on paha tulla kenenkään väittämään yhtä murretta oikeammaksi kuin toista.
Lihoa ja lihota (molemmat verbin perusmuotoja) löytyvät molemmat kielitoimiston sanakirjasta, joten valitettavasti se lihoaminenkin on ihan oikea ja oikein kirjoitettu sana. Minäkään en tuosta muodosta tykkää, mutta elämä on.
 
vierailija
Tällä palstalla pyörivä sakki ei katsos pääsääntöisesti ole niitä kirkkaimmalla liekillä palavia kynttilöitä. On ylipäätään hämmentävää, että osa näistä pääsee jollain ilveellä tietokoneen avulla nettiin. Sisälukutaito, kirjoitustaito ja omilla aivoilla ajatteleminen vaativat äärimmäisiä ja suurelle osalle täysin ylivoimaisia ponnisteluja.
On muuten totta, mä en pääsis, mutta mun mies onneksi aina laittaa mulle aamulle töihin lähtiessään tämän kaksplussa-sivun valmiiksi auki, siis tähän meidän halpppiskonneelle.
 
vierailija
Meillä on rahaa mutta ollaan aika nuukia ja merkkien perässä juokseminen on noloa, eikä aina kallis tarkoita Ylivertaista laatua. Halusin nuorimmalle uudet vaunut kun vanhat käytettynä ostetut oli rikki. Ostin ABC:n halpisvaunut, mun käyttöön oikein toimivat. N. puoleen hintaan myin todella hyvässä kunnossa pois. Sitten vauvaiän jälkeen hyvin vähän kulki jossain vanhoissa Carenan rattaissa ja 1½ ikävuoden jälkeen ratasajelut hyvin vähällä, 2 v. täytettyään ei ole tainnut kertaakaan rattaissa istua.
Käytön mukaan kannattaa valita, jos olisin joku himovaunuilija/ratastelija niin olisi ehkä miettinyt toisin.
 

Yhteistyössä