Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Laskettu aika helmikuussa 2017, liity mukaan!
e103aa6eae68ede81f2758b880f09f69 (400x237).jpg


~ Helmikuun helmet 2017 ~

Tiedot muotoon:
Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi
Tiedot ja tietojen päivitykset mielellään jollain värillä korostettuna, jotta päivitykset on helpompi bongata keskustelun lomasta :)

~Syntyneet~

16.12 Qwerty_ / rv 33+1 / poika A 1800g & poika B 1800g

22.1 Lillii84 / rv36+6 / tyttö 3125g ja 49cm
2.2 piinamiina / rv 39+3 / tyttö 2818g ja 45cm
3.2 Selkkis / rv 40+0 / tyttö 3960g
7.2 Vagabonda / rv 37+6 / tyttö 2660g ja 49cm
8.2 varrtTi / rv 40+2 / poika 3285g ja 50cm
8.2 Mylove93 / rv39+4 / poika 3230g ja 51cm
10.2 Mukla / rv 40+5 / poika 3560g ja 51cm
10.2 teza / rv 38+1 / poika 2815g ja 49cm
11.2 Mami94 / rv 39+0 /
tyttö 4140g
15.2 Theran / rv 40+3 /
tyttö 4270g ja 52cm
17.2 Wuf / rv 39+0 / poika 3126g ja 50cm

18.2 haasu / rv39+6 / poika 4350g ja 54cm
19.2 Piikuliinu / rv39+0 / poika 3810g ja 49cm
24.2 rautalintu / rv41+3 / poika 3718g ja 51,5cm
24.2 äippä84 / rv41+3 / tyttö 3240g ja 49cm
24.2 Farnilla / rv41+2 / tyttö 2680g ja 47,5cm
26.2 Rosuliina / rv 39+6 / poika
1.3 BoomKaa / rv 40+4 / poika 3630g ja 50cm
2.3 Vuohenkello / rv 39+5 /
5.3 jadalia / rv 41+2 / poika 3890g ja 52cm
7.3 maria1985 / rv41+2 / poika 3210g ja 49cm


~Odottajat~


24.1.
Karkkipallero / 34 / OYS / 3.
30.1.
luppelo / 27 / OYS / 2.
tuba factor / - / - / 2.
31.1.
oinas-84 / 32 / K-HKS / 5.
Soihtu / 31 / KOS / 2.
1.2
talviuni_ / 32 / TAYS / 2.
Talventaika / 31 / KYS /3.
haikulainen / 33 / PHKS / 1.
2.2
Zane / 25 / K-PKS / 2.
Aino84 / 32 / - / 2.
3.2
Amiraali / 30 / TYKS / 2.
tiituliini83 / 33 / KOS?/ 3.
4.2
Bejpi / 30 / K-HKS / 3.
Mariii / 25 / HUS / 2.
Töppönen_ / 28 / OYS / 3.
5.2
Elisia / - / - / 3.
Von Puudelsson / 28 / OYS / 1.
Ouska90 / 26 / KYS / 1.
Murmis77 / 39 / OAS / 4.
6.2
mansikkainen123 / 32 / - / 1.
nonna- / 26 / KOKS / 1.
Boboo / - / - / - /
anni1985 / - / - / 2.
kesäyllätys / 28 / - / 2.
Hilla1 / 26v / K-SKS / 1.
7.2
Pihakeinu / 30 / - / 2.
Omppunen1 / 23 / SEKS / 1.
Popcorn78 / 38 / KOS / 3.
8.2
Amanda2105 / 27 / HUS / 1.
Eden84 / 32 / KOS / 2.
9.2
Hautomo76 / 40 / - / 2.
Leijjjona / 21 / - / 1.
soihtu. / 31 / KOS / 2.
Maisa85 / - / KOKS / 2.
m4ikki / 25 / TAYS / 2.
10.2
Jameliini / 31 / KYS / 1.
Biliga / 32 / KYS / 2.
11.2
Nannaa_ / 18 / PHKS / 1.
_miimi_ / 27 / HUS / 2.
Tantsu / 25 / K-SKS / 2.
naeli / 27 / HYS / 2.
12.2
Essisihisi / - / HUS / 2.
Cicada / 25 / NKL tai KOS / 1.
13.2
Maikkki / 28 / SATKS / 2.
Teddybear82 / 33 / JS / 3.
CherryPie / 30 / NKL / 1.
14.2
esva / 25 / - / 1.
Jyyres / 27 / - / - /
Snusmumr1ken / 27 / K-SKS / 2. lapsi
15.2
Meowmau / - / - / 2.
emja / 36 / K-SKS / 5.
paupiu / 26 / OYS / 1.
MarJukka2017 / 37 / - / 2.
Essi93 / 23 / HYS / 2.
Kaini / 23 / K-SKS / 2.
16.2
Nomppeli / 25 / K-HKS / 3.
Ssaara / 24 / PHKS / 1.
Tiitu85 / 30 / MKS / 2.
17.2
Auriga / 29 / TYKS / 1.
Aluut90 / 25 / PHKS / 1.
millismollis / 29 / KOS / 3.
18.2
Pumbuliini / 25 / TYKS / 2.
Välke / 34 / OYS / 3.
Metsäminttu / 28 / TYKS / 1.
Nupu1 / 20 / KYS / 1.
Moonligh-80 / 36 / ulkomailla / 3.
19.2
Rukkapeikko / 27 / TAYS / 2.
20.2
minsulam / 26 / SEKS / 1.
22.2
Nete / 31 / K-PKS / 3.
Hannaval / 31 / K-SKS / 6. lapsi
CeNedra / 33 / TAYS / 1. *poikalupaus*
23.2
PAMPULI / - / KOS / 2.
Lillilotta / 29 / SATKS / 2.
24.2
Vadelmasuukko / 25 / KOKS / 1.
emeleia / 36 / TYKS / 4.
Babez74 / 42 / - / 1.
26.2
talvituuli / - / MKS / 2.
damys / 26 / K-HKS / 4.
Bettinah / 24 / - / 2.
Kerttu89 / 27 / ulkomailla / 1.
27.2
Iinasandra / 24 / SATKS / 2.
Mustikk4 / 28 / TAYS / 1.
Sadovsky / 29 / KOS / 1. (2.)
Vauva-arimi / 28 / KYS / 1.
1.3
hipsuli90 / 26 / KYS / 1.
2.3.
Katjux / 38 / K-HKS / 3.



~Menetyksen kohdanneille voimia ja jaksamista~
"Kun taivaan tähdet tuikkii
luokseni lentää saat.
Jokaisen illan myötä
unessa tavataan."


Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
elokuu
heinäkuu
touko-kesäkuu
syys-marraskuu
joulu-tammikuu
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan edelleen yhessä koossa.. eikä ainakaan vielä ole oikein supistellutkaan että saapa nähä. Vahvasti vieläkin uskon että yli tääkin mennee.. pitää toivoa että nuo supistukset mitä on ollu niin tekis tuolla alakerrassa kovasti töitä. Kyllä mullakin eilen vähän tympäs ku yön ja päivän supisteli ja sitten se oli siinä. Ku alko jo asennoitumaan että nyt sitä taietaan lähteä synnytys hommiin.
No pikkuinen syntyy sitten kun on valmis, niinhän se mennee.

Ymmärrän hyvin sua VarrTi että suaki tympäs ku kuulit että paikat epäkypsät vaikka on supisteluja ollut. Mutta toivotaan että ne alkais siitä kypsymään.
Mulla oli silloin rv35 pehmennyt paikat mutta sen jälkeen ei ole tutkittu.
Ja tosiaan eihän sitä tiiä vaikka oltaiski sairaalassa yhtä aikaa:)

Tämä päivä on ollut aika raskas ku pinna tiukilla ja mieli matalalla..
Ei kyllä ole mitään hätää mutta jotenkin tänään olen ollut itkuherkkä ja kauhean väsynyt:unsure: toivotaan että iltaa kohti piristyy kun isommat lapset tulee koulusta kotia ja mies töistä.

Kiitos Boomkaa ku päivitit meille uuden pinon:LOL: mites sun päivä on sujunut?
Mukla
 
Meiän vauvauutiset on hyvin ennakoitavissa. Jos ei mitään ikäviä yllätyksiä satu, meillä on huomenna puolilta päivin tyttövauva sylissä.

Sektio saattaa olla laajojen endometrioosikiinnikkeiden takia hankala, joten saattaa olla että varsinaista uutispäivitystäkin joudutte odottamaan. Oon kyllä käynyt ennen raskautta ahkerasti osteopatiassa, jossa on venytetty kiinnikkeitä ja kasvava kohtu ja liikkuva vauva ovat tehneet venytystyötä lisää. Toivotaan että kaikki menee huomenna hyvin!

Tälle illalle on ohjelmassa vielä ah, niin ihana peräruiske ja myöhäisillan sauna. Onneksi miusta on tullut mastertason ajankuluttaja, joten ongelmia viimeisten raskaustuntien kouluttamisessa tuskin on.

Supistukset ja vauvan liikkeet aiheuttaa edelleen kipuja, mutta yritän ottaa sen verran rennosti koko illan, että päästään etenemään suunnitellun aikataulun mukaan.

Piinamiina 39+2
 
Meiän vauvauutiset on hyvin ennakoitavissa. Jos ei mitään ikäviä yllätyksiä satu, meillä on huomenna puolilta päivin tyttövauva sylissä.

Sektio saattaa olla laajojen endometrioosikiinnikkeiden takia hankala, joten saattaa olla että varsinaista uutispäivitystäkin joudutte odottamaan. Oon kyllä käynyt ennen raskautta ahkerasti osteopatiassa, jossa on venytetty kiinnikkeitä ja kasvava kohtu ja liikkuva vauva ovat tehneet venytystyötä lisää. Toivotaan että kaikki menee huomenna hyvin!

Tälle illalle on ohjelmassa vielä ah, niin ihana peräruiske ja myöhäisillan sauna. Onneksi miusta on tullut mastertason ajankuluttaja, joten ongelmia viimeisten raskaustuntien kouluttamisessa tuskin on.

Supistukset ja vauvan liikkeet aiheuttaa edelleen kipuja, mutta yritän ottaa sen verran rennosti koko illan, että päästään etenemään suunnitellun aikataulun mukaan.

Piinamiina 39+2
Toivon että teillä menee kaikki hyvin ja suunnitelmien mukaan ja saatte onnellisesti pienokaisen huomenna syliinne.
Nyt muistat vielä ottaa viime hetken masukuvat talteen:) ja saat vielä hetken nauttia vauvamasusta kun sekin hetki voi vielä tulla että sitä kumpua tulee ikävä;)

Ilmoittelet sitten kuulumiset kun jaksat ja ehdit.
Jännittää sun puolesta kovasti:)

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Piinamiinalle tsempit täältä! Kun jaksat, laita raporttia. Mua kiinnostaa sektiokokemukset! Mulla on ollut vähän hankala kahlata läpi teidän kirjoituksia tabletilla ja pätkivällä wifillä... Oon enimmäkseen lukenut kirjoja ja lehtiä, ja tietenkin koittanut levätä. Täällä on kuitenkin usein rauhatonta, kun kokonaiset suvut ovat vierailemassa ja mölyämässä. Suuuuria kulttuurieroja, joita pitää koittaa ymmärtää. Big Fat Greek-meininki. Ei ehkä siis ihme, jos paineet koholla, hehe.

Oon kuitenkin onnellinen, että ei ole kipuja ja olo on hyvä. Sitä samaa, ja mielenrauhaa toivon teille muillekin. Kohta saadaan kääröt syliin.

- Vagabonda 37 + 4
 
Kiitos uudesta pinosta! :)
Vagabondalle pienempiä paineita ja eipä tosiaan ihme tuossa perhemenossa.. ;)

Piinamiinalle isot tsempit huomiselle!❤

Muklalla vähän sama kuin täällä.. Tulee suppareita..kipeitäkin ja saattaa tulla säännöllisen epäsäännöllisesti. Jotkut ottaa alaselkäänkin.

Vauvauutisia täälläkin käydään kurkkimassa!❤

Theran&vauva rv38+3
Huomenna taas neuvola..toivottavasti tällä kertaa verenpaineet enemmän kuin 100/69.. Aavistuksen heitättää nuo alhaiset paineet.
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985 ja Mukla
Piinamiina tsemppiä huomiseen!

Vagabonda en kyllä yhtään ihmettele jos paineet nousee suvun pyöriessä ympärillä... Minun hermorakenne ei kestäisi, mutta taidan olla luonteeltani vähän sellainen metsän peikko. ;) Toivottavasti saat huilattua tarpeeksi sukulaishulinassa!

Tänään oli nl-lääkäri. Kokoarvio on 2,9kg ja jos menee lasketun ajan tienoille painoa saattaisi olla 3,7-3,8kg. Itse veikkaan neljää kiloa, mutta siitähän se pitkälti riippuu miten kauan tuolla masussa viihdytään. Tahtia tarvitsisi vähän hidastaa, että ainakin viikon pari pysyisi supistelu kurissa. Sitten todennäköisesti lakkaakin koko supistelu, kunnes la on ohitettu. ;)

Vuohenkello 35+4
 
Kiitos kaikille! Mie yritän kirjottaa Vagabondalle kattavan kuvauksen, ja saa sitä muutkin lukea. :)

Mie sain käsin lypsettyä vauvalle 1,8 ml esimaitoa. Olen vastuuttanut miehen maitovastaavaksi, jotta se maito varmasti lähtee mukaan. Meillä on tosi aikainen herätys, saa nähdä miten nukuttaa. Yleensäkin kun on aikainen herätys, niin silloin myö nukutaan koiran unta kelloa kärkkyen. Nyt saattaa olla vielä vähän jännemmät paikat. Yleisfiilis meillä on kuitenkin rento ja iloinen.
 
Boomkaa kiitos uudesta pinosta :)

Piinamiina tsempit sulle minunkin puolesta ja odottelen myös innolla kertomusta sektiosta, sitten kun jaksat (y) Koittakaahan nukkua hyvin nyt :)

Täällä on ollut kipujen täyteinen ja väsynyt ilta. Vauva painaa todella alas ja ei oikein missään asennossa oo ollut hyvä olla. Sitä tuttua menkkamaista jomottelua ollut myös pitkin iltaa ja oikeaa jalkaa särkee :( Oon yrittänyt keksiä jotain mukavaa ajanvietettä, kun ei oikein paljon mitään jaksa tehdä mutta en jaksa vain makoillakaan , vaikka siihenkin nyt olis iltaisin mahdollisuus kun mies on aamuvuorossa. .. Tein pari iltaa isoa palapeliä, joka sit tuli valmiiksi jo. Nyt oon yrittäny kutoa mutta sormet tuntuu menevän ihan turraksi siinä touhussa :confused: No, tällä hetkellä ainakin väsyttää sen verran että ehkä saan jopa nukuttua! (y)

haasu rv37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Huomenta!

Piinamiinalle tsemppiä tähän päivään:love:! Muutaman tunnin päästä teillä on nyytti sylissä, ihanaa!

Theran, tiiän niin miltä susta tuntuu kun verenpaineet on alhaiset. Mää eilen mittasin kotona useampaan otteeseen, ku oli niin huono olo koko päivän. Paineet oli luokkaa 88/60. Ja näin matalat mun paineet on ollut läpi raskaiden. Eilen vaan napsahti hartiat ihan jumiin, niin huimas kahta kauhiammin. Eilinen meni sit ihan rauhassa levähdellessä. Toivottavasti tänään on parempi päivä.

Joko Haasulla on nivuskipu yhtään hellittänyt? Mulla ei. Joka askel ja vasemman jalan nostaminen käy kipeää. Mutta nyt tuntuu, että vauvan pää ei oo aivan tuolla nivustaipeessa kiinni, vaan on siirräyttänyt itteään. Vauva on kuitenkin vielä kovin korkealla, kun pyllyllä puskee kylkiluihin ja ajoittain on niin vaikea hengittää.

Jokohan Mukla on lähtenyt synnärille? Alkaa jo niin jännittämään kaikkien puolesta! Tsemppiä kaikille loppumetreille!
Ja kiitos Boomkaalle uudesta pinosta(y)!

Piikuliinu ja vauveli 36+4
 
Huomenta.

Piikuliinu, täällä ollaan vielä samassa tilanteessa että välillä supistelee ja Välillä ei.. Vauva on alhaalla muttei ole vielä halunnut luopua yksiöstään :) että saa nähä kauan tässä vielä mennee..

Viime yö meni huonosti ja pyöriskelin ihan koko ajan. Pikkusen supistelikin muttei niin kivuliaasti etteikö niitten vuoksi olisi voinut nukkua.ja tää vauva on myös rauhallinen öisin. No semmosta se välillä on..

Mie kuulun kans niihin jolla paineet matalat. On ollu ihan koko raskaus ajan ja jokaisen lapsen kohdalla sama. Se huimaus on inhottavaa.

Toivottavasti Piinamiinalla mennee kaikki tänään hyvin ja ovat saaneet nukutuksi viime yönä vaikka varmasti jännittää jo hurjasti. Ajatella että he saavat pienokaisensa syliin tänään ♡♡♡♡♡♡

Leppoisaa päivää kaikille mammoille ja hyviä vointeja:)

Mukla 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Boomkaa
Tsemppiä piinamiinalle ja miehelle tähän päivään!(y) Ihanaa, että teidän odotus päätyy kohta ja saatte pienen palleron syliin. Kivut sektion jälkeen voi olla kovat (etenkin sun taustalla), joten muista pyytää kipulääkitystä reilusti kun siltä tuntuu. Onneksi mies/hoitajat on auttamassa pienen kanssa, niin saat tärkeää lepoa alussa.
Esikoinen syntyi sektiolla ja muistan edelleen sen, että kuinka kamalaa oli yskiä ja nauraa kun vatsaan sattui :censored:

Mukla, kiitos kysymystä: eilinen sujui niin kiireisissä merkeissä että huh! Kävin aamupäivällä tekemässä tentin koululla, sitten kotiin laittamaan ruokaa ja illalla vietiin auto korjautukselle ja käytiin samalla ruokaostoksilla. Kello olikin jo kymmenessä kun pikkupoppoo oli yöpuulla ja me päästiin miehen kanssa saunaan.
Täällä maalla kun asutaan, niin tunti menee yhden suunnan matkoihin (ihan sama mihin lähtee). Autossa istuminen kipeytti paikat ja kaupassa lähtikin tuo vasen jalka alta monta kertaa. Onneksi oli ostoskärryt mihin nojata :cautious:

Jaksamista matalien verenpaineiden kanssa taiteileville. Mulla on vain aamupaineet matalalla, eli helposti tulee huimausta sängystä noustessa. Päivällä sitten ihan ok. Varmasti inhottava, jos pitkin päivää on huimaava olo :unsure:
Samoin jalan kanssa kipuileville jaksamista viimeisille päiville/viikoille. On niin avuton olo, kun jalka temppuilee ja kaupassakin mietin, että mitähän kaikki aattelee kun huohottelen kärryn kanssa menemään. Onneksi mies meni kuopuksen perässä, olisin hukannu sen tuonne markettiin.

Hmm, kaikille muille kuulostaa tulleen jonkin sortin painoarvio vauvasta? Ei mun neuvolalääkäri kommentoinut asiaa mitenkään. Ei ilmeisesti sitten mitään ihmeellistä huomioitavaa asiasta. Tai sitten aatellaan, ettei uudelleen synnyttävien kanssa oo niin nuukaa :rolleyes:

Tänään on piirun verran rauhallisempi päivä. Kotihommat aamupäivälle ja iltapäivällä värjäämään ja leikkauttaan hiukset. Illalla olis pojan treenit ja pitää hakea kummipojan synttärilahja. Onneksi ei tartte erikseen "keksiä" sisältöä päviin, menevät tosi nopeasti arjen pyörityksessä :LOL:

Taas alkaa viikko olla loppusuoralla, mukavaa torstaita kaikille :)

BoomKaa ja papunen rv 36+5
 
Tsemppiä piinamiinalle ja miehelle tähän päivään!(y) Ihanaa, että teidän odotus päätyy kohta ja saatte pienen palleron syliin. Kivut sektion jälkeen voi olla kovat (etenkin sun taustalla), joten muista pyytää kipulääkitystä reilusti kun siltä tuntuu. Onneksi mies/hoitajat on auttamassa pienen kanssa, niin saat tärkeää lepoa alussa.
Esikoinen syntyi sektiolla ja muistan edelleen sen, että kuinka kamalaa oli yskiä ja nauraa kun vatsaan sattui :censored:

Mukla, kiitos kysymystä: eilinen sujui niin kiireisissä merkeissä että huh! Kävin aamupäivällä tekemässä tentin koululla, sitten kotiin laittamaan ruokaa ja illalla vietiin auto korjautukselle ja käytiin samalla ruokaostoksilla. Kello olikin jo kymmenessä kun pikkupoppoo oli yöpuulla ja me päästiin miehen kanssa saunaan.
Täällä maalla kun asutaan, niin tunti menee yhden suunnan matkoihin (ihan sama mihin lähtee). Autossa istuminen kipeytti paikat ja kaupassa lähtikin tuo vasen jalka alta monta kertaa. Onneksi oli ostoskärryt mihin nojata :cautious:

Jaksamista matalien verenpaineiden kanssa taiteileville. Mulla on vain aamupaineet matalalla, eli helposti tulee huimausta sängystä noustessa. Päivällä sitten ihan ok. Varmasti inhottava, jos pitkin päivää on huimaava olo :unsure:
Samoin jalan kanssa kipuileville jaksamista viimeisille päiville/viikoille. On niin avuton olo, kun jalka temppuilee ja kaupassakin mietin, että mitähän kaikki aattelee kun huohottelen kärryn kanssa menemään. Onneksi mies meni kuopuksen perässä, olisin hukannu sen tuonne markettiin.

Hmm, kaikille muille kuulostaa tulleen jonkin sortin painoarvio vauvasta? Ei mun neuvolalääkäri kommentoinut asiaa mitenkään. Ei ilmeisesti sitten mitään ihmeellistä huomioitavaa asiasta. Tai sitten aatellaan, ettei uudelleen synnyttävien kanssa oo niin nuukaa :rolleyes:

Tänään on piirun verran rauhallisempi päivä. Kotihommat aamupäivälle ja iltapäivällä värjäämään ja leikkauttaan hiukset. Illalla olis pojan treenit ja pitää hakea kummipojan synttärilahja. Onneksi ei tartte erikseen "keksiä" sisältöä päviin, menevät tosi nopeasti arjen pyörityksessä :LOL:

Taas alkaa viikko olla loppusuoralla, mukavaa torstaita kaikille :)

BoomKaa ja papunen rv 36+5
Totisesti sulla on kyllä ollut vauhtia! Huhhuijaa..:) Mulla jo rasittaa ku pitää tänään viikonlopun ruokaostokset käydä iltasella hoitaa..:/
Tuo on ikävä kun paikat kipeytyy autossa. Minulla on myös tuo autoilu ollut tässä raskaudessa hankalaa ku liitoskivut pahenee autossa ja näin oli jo aika varhaisessa vaiheessa.

Meillä arvioitiin vauvan koko kun kävin äitipolilla tarkastuttamassa vauvan asennon ja sit yhesti kysyin terkalta että osaako hän käsi tuntumalla arvioida jotain ku olen kuullut että jotku tekee niin. Hän sitten sanoi että kyllä vauvan pepun koosta voi jotain arviota sanoa ja hän arvioi silloin n. 3kg eikä tuo heittänyt kauas ku ultra näytti sillon 3.100gr.
Mutta ei muuten multakaan ole kokoa arvioitu.

Mukavaa torstaita ja muistahan levähtääkki välillä ♡
Mukla
 
Siinäpä se yö meni pyöriessä kumminkin, vaikka niin olin väsy sänkyyn mennessä. Veskissä piti juosta monta kertaa ja mukavaa asentoa ei löytyny millään.

Piikuliinu ei oo helpottanu jalka kipu mullakaan. Mulla vauvan pää on tosi alhaalla ja painaa ihan jokapaikan tohjoksi :( Kävely tuntuu kamalalta!!!
Katoin viime tiistaina niin kateellisena kauppareissulla, kun näin olevan lenkillä yhden naisen jolla on suunnilleen samat viikot menossa kuin mulla ja jos mahollista niin muakin valtavampi vatsa! Siellä hän viiletti reippain askelin koiran kanssa eikä näyttäny olevan kyllä mitään kipuja missään.

Boomkaa en mäkään oo saanut sen kummempaa painoarviota, kuin että sillon rv32+2 ultrassa lääkäri sanoi vauvan kirineen painossa, ja että hyvin mahollista mennä yli 4 kg kun mulla esikoispoika oli myös iso. Nyt taas sit viimeviikolla, kun oli eri lääkäri ja eri ultralaite, sanottiin että enemmänkin vaikuttaisi olevan hoikka poika tulossa o_O Näkeepä nyt sitten kumpi oli oikeessa vai oliko kumpikaan. Ainakin tää viimenen lääkäri sano että tulee olemaan helppo synnytys vauvan rakenteen ansiosta ja kun on niin hyvin lähtökuopissa jo ja paikat pehmenny ym ym. Että "sitten ku käynnistyy niin senkun käyt sylkäsemässä pojan pihalle" :ROFLMAO: Aika huumorimiehiä tuo meidän lääkäri, kaikki ei sen vuoksi hänestä tykkää mutta minusta on hauska heppu (y) Vaikka on joskus mullekin letkautellut kyllä semmosia juttuja että oon jäänyt vähän suu auki...
 
Huomenia!
Täälläkään ei ole vielä mitään tapahtunut. Huomenna on jo laskettua aika, eikä jaksas tätä raskautta enää. Eilen sain siivottua ja nyt se kostautuu, eli nivuset on kipeät ja herkästi supistelee. Eilen piti tyttöäni pyytää nostamaan äitin jalka sohvalle kun itse en kerta kaikkiaan sitä kivulta saanut nostettua. Iltaisin mulla kaveri liikkuu niin hurjasti, että ihmeellisesti vihloo alapäähän. Eilen tuntui kuin puukolla olisi isketty, kahvikuppi oli kädessä ja kahvit loiskahti lattialle kun kävi niin kipeetä. Silloin pakko mennä sänkyyn kyljelleen, että olo vähän helpottuu. Tällaista ei edellisissä raskauksissa ole ollut. Onneksi viime yön sain nukuttua melkoisen hyvin!
Täälläkin jännitetään Piinamiinan puolesta ja odotellaan muidenkin vauva uutisia....
Mulla oli kaksi viikkoa sitten painoarvio jo 3,5 kg ultran mukaan, saa nähdä mitä huomenna neuvolassa nyt arvioidaan. Edelliset lapseni ovat olleet vain 3 kiloisia. Toivottavasti ei tarvi 4 kiloista puskea ulos!

Selkkis 39+6
 
Päivää kaikille

Kiitos Boomkaa uudesta pinosta.Tosiaankin on meidän kuukausi ja nyt niitä vauvoja vain maailmaan (y)(y)

Itsekkään en ole saanut minkäänlaista painoarviota vauvasta kun täällä meillä ei tuota neuvolalääkäria tavata kuin 2 kertaa koko raskauden aikana (viimeksi viikolla 26 taisi olla). Ensi viikolla on onneksi synnytystapa arvio äitiyspolilla niin saan kuulla pikkuisen painon:love::barefoot:

Täällä podetaan flunssaa..juuri kun kehuin tuttaville,että taisin välttää kaikki räkätaudit :ROFLMAO: No onneksi ei ollut kuumetta niin tän kanssa pärjäilee. Toivottavasti pääsee ensiviikolla itsekkin hoitelemaan asioita ja puuhastelemaan oikein kunnolla.

Kipuja on täälläkin ja etenkin tuo tunne,että jalka lähtee alta on aika ilkeä. Selvästi on pikkuinen ilmoitellut,että alaspäin on tultu kun vessassa saa rampata ja paine lisääntynyt alakerrassa.

Joko olette pakkaileet laukkuja?. Itselläni on oma laukku valmiina ja varmaan vauvan laukun laitan kasaan ensiviikolla kun pikkuinen on täysiaikainen :)

Tänään oli neuvola ja terkkarikin kokeili, että alkaa olemaan pää alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkkari veikkasi että tulee syntymään ennen LA kun oli mahan sf-mittakin pudonnut 1cm:llä edellisestä (32,5->31,5) joka ei kyllä minua haittaa :whistle:. No kaikki arvot oli ok ja painokin oli pudonnut 300g viime punnituksesta (johtunee flunssasta kun ei mikään maistu).

No nyt odotellaa vauva uutisia muilta odottajilta :love:

Toukka 36+3
 
Päivää kaikille

Kiitos Boomkaa uudesta pinosta.Tosiaankin on meidän kuukausi ja nyt niitä vauvoja vain maailmaan (y)(y)

Itsekkään en ole saanut minkäänlaista painoarviota vauvasta kun täällä meillä ei tuota neuvolalääkäria tavata kuin 2 kertaa koko raskauden aikana (viimeksi viikolla 26 taisi olla). Ensi viikolla on onneksi synnytystapa arvio äitiyspolilla niin saan kuulla pikkuisen painon:love::barefoot:

Täällä podetaan flunssaa..juuri kun kehuin tuttaville,että taisin välttää kaikki räkätaudit :ROFLMAO: No onneksi ei ollut kuumetta niin tän kanssa pärjäilee. Toivottavasti pääsee ensiviikolla itsekkin hoitelemaan asioita ja puuhastelemaan oikein kunnolla.

Kipuja on täälläkin ja etenkin tuo tunne,että jalka lähtee alta on aika ilkeä. Selvästi on pikkuinen ilmoitellut,että alaspäin on tultu kun vessassa saa rampata ja paine lisääntynyt alakerrassa.

Joko olette pakkaileet laukkuja?. Itselläni on oma laukku valmiina ja varmaan vauvan laukun laitan kasaan ensiviikolla kun pikkuinen on täysiaikainen :)

Tänään oli neuvola ja terkkarikin kokeili, että alkaa olemaan pää alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkkari veikkasi että tulee syntymään ennen LA kun oli mahan sf-mittakin pudonnut 1cm:llä edellisestä (32,5->31,5) joka ei kyllä minua haittaa :whistle:. No kaikki arvot oli ok ja painokin oli pudonnut 300g viime punnituksesta (johtunee flunssasta kun ei mikään maistu).

No nyt odotellaa vauva uutisia muilta odottajilta :love:

Toukka 36+3
Moikka. Joo mie olen pakannut vauvalla ja itselle laukut valmiiksi. Mulla puuttuu omasta vaan ennään puhelimen laturi sekä dödö.
Jotain lukemista voisin vielä napata varalta mukaan.

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
:ROFLMAO: en oo pakannut mitään.. :D

Tuosta jalkakivusta..samaa täälläkin..vauva painaa johonkin hermoon ja välilllä jalka menee alta.

Neuvolassa kaikki hyvin. Verenpaineet alhaiset mut sitä ne koko ajan on olleet. Vauva edelleen tosi ylhäällä mutta oikeinpäin. Oma paino pudonnut viime kerrasta. Jospa vaavi sieltä kohta olisi tulossa.. :)

Rv 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Tän ketjun lukemisestahan on muodostunut ihan omanlaisensa riippuvuus Pakko käydä monta kertaa päivässä lukemassa kaikkien kuulumisia. Mukavaa piristystä tähän tylsään istuskeluun, kun liikkuminen on jo niin vaivalloista nukkumisesta puhumattakaan.
Onko teillä hyviä vinkkejä lastenhuoneen mattoihin? Ei tahdo millään löytyä, vaikka viikon verran oon nettiä selannut. Jotain tyttöjuttua.

Joko on syntymiä tapahtunut? Aika on jotenkin pysähtynyt muutama viikko sitten ja vieläkin se laskettu aika tuntuu niin kaukaiselta. Vaikka eihän siihen nyt enää ole kun ensi maanantaista viikko. Vielä ei edes tunnu todelliselta että meitä on kohta kolme..
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Väsyneenä teen vain nopean päivityksen. Leikkaussalissa meni 1,5 h, heräämössä 2 h. Tyttö (45 cm, 2818 g) syntyi klo 8.31 ja sai Apgar-pisteitä 9 / 10 / 10. Sai ruiskusta ensimmäiset oman äidin maidot klo 9.15 ja rintaa imi jo kymmeneltä heräämössä.

Neiti on kova syömään ja nukkumaan. Mutta sehän on vain hyvä. :)
 
Onnea piinamiina, ihania uutisia. <3
Onko tosiaan mahdollista "lypsää" maitoa jo etukäteen? En ole kovin huolissani imetyksestä ekoina päivinä, mutta jotenkin olen varautunut, että maitoa ei heti heruisi kun lapsi syntyy sektiolla.

Mun sektiopäivä on ensi maanantaina tai tiistaina. Mies on pakannut laukun valmiiksi ja mähän olen ollut täällä sairaalassa "valmiudessa" jo kuukauden. :D Täällä pitää melkein kaikki tuoda itse mukana sairaalaan, vauvan lakanoista ja peitoista sänkysuojiin ja siteisiin saakka.

Meidän suku ei onneksi ole perinteinen kreikkalainen (anoppi on saksalainen) eli mua ei meluisat vierailijat häiritse. Mutta naapurit sitten sitäkin enemmän. Nyt olen onneksi ollut yksin huoneessa jo muutaman päivän ja toivon, että sama rauha jatkuu.

Jänniä päiviä meistä monella! Nyt sain läppärinkin tänne niin pääsen lukemaan kuulumisia ahkerammin. :)

- Vagabonda 37 + 5
 
Onnea Piinamiina pienestä prinsessasta :love: Ihanaa että kaikki meni hyvin. Nyt pikaista toipumista sinulle (y)

Sairaalakassi on pakattu jo aikoja sitten valmiiksi :D Samoin vauvalle on kaikki valmiina, saa mies tuoda sitten kun hakee meidät synnäriltä kotiin.
 

Yhteistyössä