Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.
keijunkainen / 32v / 3.lapsi / TYKS / poikaolo

1.2.

Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

4.2.

5.2.

Dand3lion / 33v / 2.lapsi / tytön kromosomit
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki

6.2.

7.2.

Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS
miona7/ 40 v / 3.lapsi / NKL

9.2.

Rouvakook

10.2.

11.2.

SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki
susanmaaria / 3.lapsi / NKL

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL
anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

14.2.

Viiruli / 27v / 1.lapsi
Paputoive / 29v / 1.lapsi / PKKS / tyttöolo

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi
Haloska / 27 v / 1.lapsi / Helsinki

19.2.

20.2.

pätkis_ / 1.lapsi

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

24.2.

twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS
Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

26.2.
girahvi / 26v / 2.lapsi / OYS

27.2.

frisof / 1.lapsi
pörrönen / 29v / 1. lapsi
papupata12 / 27v / 3.lapsi

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki
Pikku_Pallo / 27v / 2.lapsi / EKKS


Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 33 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten tähän listaan. Lista pysyy nyt jatkossa tässä ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot tähän. Kiitos :)

Vanhat viestiketjut:
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018.2491084/ (kesäkuussa)
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018-heinaekuussa.2491883/ (heinäkuussa)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos taas Paputoive :)

Minä kanssa testasin töissä tänään virtsan ph:n ja oli hapanta (y) sooda testaan kohta :ROFLMAO:

Keijunkainen minulla ei virallisesti ole uni ongelmia, mutta viime yönä heräsin klo 3, ja sen jälkeen ei sitten enää nukuttu :unsure::cautious::sleep:
Töissä oli mielenkiintoista olla ja kotona nukuinkin yli pari tunnin nokoset (y) ja muutenkin tuntuu, että uni tulee iltasella herkästi!

Haloska minä "jouduin " kertomaan pomolle jo aika päiviä sitten, kun tarjosi minulle yhtä työrupeamaa, niin olisi tod.näk mennyt päällekkäin äitiysloman kanssa. Muutama läheinen työkaveri tietää. Kesälomani jälkeen (palaan syyskuun puolivälissä töihin), en varmaan pysty enää salailemaan muitakaan :ninja:

Miona7 tervetuloa joukkoon :)

Maaria1980 hienoja kuulumisia :love:

Täällä mies yritti kuunnella vauvaa eilen ja tänään ja sanoikin, että jotain siellä kuuluu (suoliäänten lisäksi), kuin kuplintaa :love: täällä kanssa 9 yötä ultraan :barefoot: odotan sitä, kuin joulua :ROFLMAO:
 
Voi teitä, nauroin aamulla metrossa ääneen tuolle edellisen ketjun soodatestille! :LOL: Ehkä pitäis itsekin tehdä, kun ei mulla mitään oloja sukupuolesta ole...

Mulla oli tänään ultra, ja taidan nyt sitten viimein uskoa olevani raskaana. Siellä se sydän läpätti ja kädet huitoivat! :love:

Muuten sitten kävikin niin, että sain mennä samantien alakerran labraan ottamaan uudet verinäytteet ja sain uuden ultra-ajan parin viikon päähän. Tyyppi oli vielä sen verran pieni, että hedelmöitys on tapahtunut alkuperäistä arviota myöhemmin. Tämä ei sinänsä mitenkään huolestuta mua, koska alunperin netin eri raskauslaskureilla sain mun kierron pituudella LA:ksi paljon myöhempää kuin nuo neuvolan tarjoamat ensin 10.2. ja sitten 12.2. Eli mun kohdalta LA:n saiskin päivittää 23.2. asti, samalla päivällä ei vielä tainnutkaan olla kukaan ;)
 
Mä oon ihan hermoraunio kun vaan odottelen sitä ultraa :ROFLMAO:

Olot on helpottanu ällötyksestä vähäiseen vatsan möyrimiseen ja tissitkin tuntuu joko paremmilta tai sit vaan oon tottunut siihen. Ja tääkös sit taas huolestuttaa kun ei oireita ole. Huoh. On tää ihanuudessaan aika kamalaa..
 
Np-ultra takan, Kirppu köllötteli täydellisenä ja vahva syke löi :love: Piti herätellä ja ärsyttää kunnolla että sai kunnolla mitat, lopulta onnisti. Normaali niskaturvotus sekä päivällä aukaistu la. 11.2, mennään kuulema nyt.

Mun oli pakko tänään tehä myös soodatesti, kupli riemukkaasti vaikka katoin kyl et pH oli 7.0 :D
Olo ei kallellaan kumpaakaan suuntaan.

Töihin kertomisesta, kerron varmaan nyt ens viikolla kun tätä mahaa ei voi piilotella. Pomo repii pelihousunsa, mutta ei haittaa mua aina voi jäädä aikasemmin pois :sneaky:
 
Pissan ph:sta kun puhuitte niin tajusin käydä katsomassa omakannassa labroja. En nyt tiedä oliko siitä iloa kun nyt sitten googlailee hulluna että mitä ne tarkottaa :LOL:

Paljonkos teillä muilla on ne s-pappa ja s-hcgb arvot ollu ja millä päivillä?
Täällä 10+0 s-pappa 1666.0 mU/l ja s-hcgb 57,9 ug/l. Äkkiseltään hussin käyriä katellessa vaikuttais hyvältä mutta mistä näistä tietää ennen ultraa..

Ja se ph. Se on 5,5 eli poikaan viittaisi siis? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Piti ihan avata läppäri ja tulla kirjoitteleen pitkästä aikaa. Mobiilissa käyn päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta ei vaan jaksa sillä alkaa näpyttelemään. Ihanan vilkasta keskustelua ja paljon hyviä ultrakuulumisia.

Mua alkoi nyt todenteolla kiinnostamaan tuo soodatesti :D Oon tietysti jo tehnyt kaikki netin "sukupuolitestit" ja tutkinut np-ultrakuvista, että voisiko niistä tulkita nubia. Vaikka oikeasti ei ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, mutta oon vaan niin utelias. Syke oli ultrassa 154, joten sehän kai viittaa tyttöön ;)

Ollaankohan me @Marji oltu samaan aikaan Naistenklinikalla ultrassa? :LOL: Katselin jo aiemmin, et meillä oli aluksi sama laskettu aika, mut sulla näytti muuttuneen. Mulla säilyy 10.2, heittoa laskennalliseen yksi päivä mikä oli myös varhaisultrassa. Kaikki oli kaverilla hienosti, esitteli kyllä kaikki puolensa, potkunyrkkeili, heilutti ja vihmoi menemään. Meille osui aivan ihana kätilö, joka kehui vauvaa tosi paljon ja me oltiin miehen kanssa tietty ihan polleana. Kuviakin saatiin 8 mukaan. Yllättävän paljon sitä näkyy jo tuollaisesta 6cm sintistä, kun kätilö sai laskettua varpaat ja sormet, 10 oli molempia.

Kyllä se tuossa ultrassa nyt konkretisoitui, että siellä on pieni meille tulossa. Sain vielä illalla Netpostiin lausunnon, että seulonta on puhdas ja mitään häiriöitä ei ole. Nyt voi rauhallisin mielin jatkaa vatsan kasvattelua, jota ei kyllä enää oikein tee edes mieli piilotella :)

Töistä. Mä jouduin kertomaan jo 8 viikolla töissä, koska olin niin huonovointinen ja en kuitenkaan halunnut hakea saikkua, vaan tehdä kotoa käsin. Nyt oon kertonut tiimissä kaikille, koska mielummin kerron itse, kun että keskenään juoruilevat. Mä oon tiimin uusin, joten veikkaan, et herättää heidän keskuudessa keskustelua.

Mites muilla on painon kanssa käynyt tän ekan kolmanneksen aikana? Mä en omista vaakaa, joten kävin tuolla ultran yhteydessä ihan uteliaisuudesta ja näytti, etten olis saanut painoa tippaakaan. Liekö tuo ärsyttävä pahoinvointi sitten verottanut ruokahalua niin paljon.

Huh, pitänee käydä useammin kirjoittelemassa, ettei tarvitse vääntää tällaisia maratonviestejä :ROFLMAO:

SannuB & Gael 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi ja Marji
@SannuB sun kuvauksen perusteella oltais voitu melkein ollakin, kun meidänkin miniä ja sen liikehdintää kehuttiin aika vuolaasti (y) mut on kyllä ihanaa et ne, joille toi ultraaminen on ihan arkipäivää, jaksaa tuolla tavalla innostua muiden asioista! Mä olin kuitenkin Kättärillä, joten ei voinut olla sama.

Ja mullekaan ei ole vielä tullut yhtään painoa lisää. Eiköhän sitä vielä tässä ehdi saada ;)
 
@Marji Mä mietin kans ihan samaa, et ihanaa, kun jaksavat innostua ja kehua, vaikka noita ultria tekevät useita päivässä. Mulle ei ainakaan jäänyt tuosta kätilöstä yhtään sellainen teennäinen fiilis, vaan että hän aidosti tykkää työstään. Toivottavasti osuisi samanlainen myös synnytykseen. Mä luulin, et Kättärille ei enää oteta mitään uusia käyntejä! Meillä on molemmat ultrat Naistenklinikalla, saa nähdä mihin sitä sitten päätyy synnyttämään :)
 
@SannuB Mä kysyin silloin ekassa neuvola tosta kättärin tilanteesta sano et lokakuussa sulkee ovet, nyt ottavat vielä tietty sinne asti ultraa ym. Synnyttämään sano et NKL tai uusi Espoon sairaala, tohon jälkimmäiseen kommentoin et synnytän sit kotona. :censored: Kaikkee sitä suustansa päästää, mut olisin niin halunnut tänkin kättärillä pukkaa kun kaksi edellistäkin ja itse olen myös siellä syntynyt. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SannuB
IHANIA ultrakuulumisia tullut, onnea kaikille! itsekin kävin eilen pientä ultrassa katsomassa. kaikki vaikutti olevan hyvin, siellä se pikkuinen heitti kuperkeikkaa ja taputteli kädellä jalkaa :love: seuraava aika varattiin 25.9 gynelle veren vasta-aineiden takia. mutta sehän on jo ensi kuussa!!! äkkiä tämä aika vaan menee ja on mennyt.
 
@Marji Kyllä sitä aina mahtuu jotenkin jonnekkin! Ekalta kerralta muista kuinka yöllä sanottiin että täyttä, soita aamulla tai mene NKL, Minä sinnittelin ja menin aamulla kättärille. Tokalla sain odotushuoneesta siirron haikaranpesään kun muut salit oli täysiä.
Kyllä mä luotan että tonne NKL mahtuu kun sen aika tulee :D
 
Marji, Susanmaaria ja RouvaKook ihanat ultra - kuulumiset :love:

Omassa sooda testissä ei tapahtunut yhtään mitään, vaikka olis vissiin pitänyt kuplia :LOL:

Työvaatteiden mukaan painoa tullut 500g, mutta esim liharuuat ei uppoa lainkaan :censored: kasvikset ja hedelmät uppoaa kyllä :)

Iinesankka82 mulla s-pappa 1890.0mU/l ja s-hcgb 141.0 ug/l. Ei käryäkään ovatko hyvät (n) otettu rv 8+5 (?) Muistaakseni o_O
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Ihania ultrakuulumisia kyllä taas monelta. Niin se vaan aika on hurahtanut että omakin ultra lähenee. Päiviä edelleen kuumeisesti lasketaan, mutta sieltä se tulee. Yksi yö näin jo unta että ultrassa niskaturvotus oli 3,2. En kyllä ainakaan toivo että mikään enneuni oli, jos vaan ois painajainen ollut. Kyllä sitä miettii ja pelkää ihan hirveesti. Pakko koittaa olla vaan ajattelematta ja keskittyä odottelemaan rauhassa että kuulee miten asia on, eikä muodostele kauhukuvia päähänsä.

Maananataina mulla on 12+0 ja sokerirasituksessa pitäisi käydä 12-16. En kyllä vielä kykene paastoon ja litkun juomiseen tyhjään mahaan, kun yököttää vielä aamuisin. Välillä oon oksennellut aamulla tyhjän mahan mahanesteitä, ei kivaa..:sick: toisaalta pahoinvointi on merkki että pikku papunen olis kotosalla ja jatkais kasvuaan. Toki siitäkään ei voi olla varma ennenku oikeesti näkee ultrassa tyypin.

Kuuntelin dopplerilla yks päivä sydänääniäja oon 99% varma et sain pikkusen sydänäänet kuuluviin. :love::love: Jumpsutti 127-150 välillä. Tuskin oma syke niin korkea kumminkaan? :X3:
 
Moikka! Facebook-ryhmään on löytänyt jo moni ja ryhmä alkaa olla täynnä. Ryhmässä olemme päättäneet pitää ryhmän pienehkönä ja tiiviinä. Jos täällä on vielä joku, joka haluaa liittyä ryhmään niin viikonlopun aikana kerkeää vielä laittaa Facebookissa kaveripyynnön profiilille Miina Helminen (kuvana auringonlasku). (Salaiseen ryhmään voi lisätä vain kavereita.)
 
Heippa! Oon ollut hiljaa kun käry kävi sittenkin downseulassa vaikka ultrassa kaikki oli hyvin ja on ollut vähän pasmat sekaisin. Nyt on vähän rauhallisempi mieli -jatkotutkimusten tulokset ensi viikolla ja varma olo siitä,että raskaus jatkuu joka tapauksessa, eli laitoin fb-liittymispyynnön ja näemmä ihan viime hetkellä :) nyt rv 13 +5
 
Dand3lion miten nopeasti ultran jälkeen sait tiedon seulan hälytyksestä ja tiedätkö mitä sun veriarvot olivat? Tsemppiä kovasti tulosten odotteluun (y) varmasti miettii kaiken mahdollisen...
Minua vähän huolettaa omissa labroissa melkoisen matala papp-a arvo, joka oli vain reilu 400 :unsure: niskaturvotus oli ultrassa 1,2, mutta silti pelottaa että tuleeko soitto, että seula hälyttää.
 
Mulla oli ultra maanantaina (ja siinä siis kaikki ookoo, olin tuolloin 12+0, mutta vaavi vastasi 12+2) ja keskiviikkona sain puhelun. Kävin sitten itse omasta kannasta katsomassa nuo arvoni ja mulla se papp-a oli matala - 0,33 MoM (en muista mikä se norminumero oli) ja hcg lievästi koholla. Eli oletan et ne plus ikä sitten hälytti. Onneksi pääsin heti seuraavalla viikolla jatkokäynnille ja sitä kautta pallon pyörimään niin ei tarvitse kauaa pähkäillä.
 
Dand3lion toivottavasti jatkotutkimuksia kaikki kunnossa ja että pian saisit tiedon :love:

Me puhuimme miehen kanssa, että jos me jäätäisiin kiinni seulassa ja jatkotutkimuksissa, niin keskeyttäisimme raskauden :unsure: toivottavasti kuitenkin meillä kaikilla kaikki kunnossa täällä :love:
 
Dand3lion toivottavasti jatkotutkimuksia kaikki kunnossa ja että pian saisit tiedon :love:

Me puhuimme miehen kanssa, että jos me jäätäisiin kiinni seulassa ja jatkotutkimuksissa, niin keskeyttäisimme raskauden :unsure: toivottavasti kuitenkin meillä kaikilla kaikki kunnossa täällä :love:
Meillä mies keskeytyksen kannalla jos jatkotutkimuksissa jotain häikkää.. itsekin trisomia 13 ja 18 keskeyttäisin, ja suuret moniongelmaiset kehitysvammat/ vaikeat syndrooma epäilyt (vaikka varmistusta punktiossa ei saisi). Mutta downia vielä miettisin ja perehtyisin asiaan ennenkuin pystyisin suoraa päätöstä tekemään. En ole hirveästi pystynyt ja halunnut ajatella koko asiaa. :(

Samoin täällä toiveet korkealla että kaikki olisi hyvin.

Toivottavasti @dand3lion jatkotutkimukset olisi kunnossa teillä ja muillakin seulat ja jatkot ok. <3
 

Yhteistyössä