Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

Aloitetaanpas uusi huhtikuisten kuukausiketju, niin saadaan tämä listaus heti tähän kärkeen. :)

6.4.
Sano Pirkka / 34 / 1. / SeKS
lummph / - / 2. / KYS

7.4.
Rapsu_ / 29 / 2. / OYS
Korallikala / 29 / 1. / K-HKS
hantta88 / 29 / 1. / Tays

10.4.
Nipsuh / 27 / 1. / P-HKS

11.4.
Hopeful84 / 33 / 3. / HYS
naapu / 27 / 1. / SEKS

13.4.
orpolapsi/ 29/ 4./ TYKS

14.4.
ÄippäVm82 / 34 / 6. / P-KKS
kkroor / - / 2. / -
heid_90 / 27 / 1. / OYS

18.4.
Lellu / 34 / 3. / KYS

20.4.
Miala / 25 / 1. / KYS

21.4.
Kettu08 / 30 / 2. / SEKS

22.4.
Siraliina / 31 / 2. / TYKS
Myrsky10 / 22 / 1. / SEKS

24.4.
sekopo / 34 / 3. / K-HKS
Siraliina / 31 / 2. / TYKS

25.4
Jullapulla / 32 / 3. / KYS
IlonaSu / 34 / 3. / Tays

26.4.
jokonyt / 24 / 2. / OYS
Hantta81 / 36 / 4. / KYS

2.5.
pillipöllö / 30 / 4. / HYS

Ilmoitattehan tiedot mukaan listalle muodossa "Laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala".

Uudet tiedot ja päivitykset mieluusti punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin lisään ne listaan. Lista pysyy aina ketjun ekalla sivulla ja päivitän tiedot siihen.

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Vanhat keskustelut:

https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018.2492497/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
3.4 Elmari / 31 / 1 / TYKS

Hei kaikille! Mulla on eka ultra 18.9, että sitten varmistuu, onko siellä ketään. Tuntuu jotenkin niin uskomattomalta, että siellä oikeesti joku olisi; samalla olisi järkytys, jos ei siellä ketään nyt sitten olisikaan.

Mulla ei ole oikein mitään oireita, hieman väsymystä ja koko ajan pitää olla vatsassa ruokaa, muuten tulee huono olo.

Tämä on meille ensimmäinen lapsi ja vähän kauhistuttaa, kuinka tässä elämä menee uusiksi. Mulla on aika paljon kokemusta lastenhoidosta ja olen saanut seurata läheltä monen lapsiperheen elämää - ja välillä ihmettelen, kuinka mekin vaan tälle tielle lähdettiin! Monet on toki sanonut, että se on sitten ihan eri juttu oman lapsen kanssa.
 
Moi kaikille! :)
Uusi tyyppi ilmoittautuu mukaan porukkaan. Meillä odotetaan avokin kanssa ensimmäistä yhteistä, mulla on ennestään tytär. :) 22.9. on ensimmäinen neuvola-aika, jossa toivottavasti päästään jo näkemään tulokas ruudulta. :love:
Niin, ja ne tiedot:

21.4. / Kettu08 / 30 / 2. / SEKS
 
Ihanaa, että muille alkaa tulla onnellisia uutisia! Meillä on ultra vasta neljän viikon päästä enkä kyllä malttaisi enää odottaa. :confused: Tuntuu että oireetkin vain vähenevät entisestään, jos mahdollista, mikä tekee odotuksesta vielä piinaavampaa. Toisaalta aivan turhaa murehtia asioita etukäteen, silloinhan pahimmassa tapauksessa joutuu murehtimaan saman asian takia kahdesti. Täytyy yrittää keskittyä olemaan kiitollinen hyvästä olosta ja oireettomuudesta. :)

Saisi kyllä pian olla vaikka jo marraskuu! Haluaisin kovasti liittyä kaiken maailman äitiysvaatekirppareille fb:ssä. :LOL:
 
Huh mikä päivä. Nyt rv6+5 ja aamulla pyyhkiessä tuli paperiin hieman vaaleanpunaista/beigeä valkovuodon seassa. Sitä seurasi pelko ja vessassa käyminen tiheään veren tulo pelkona. No, mitään vuotoa ei ole alkanut, joten voisikohan olla ihan harmiton juttu tuo aamuinen?
Päätettiin käydä miehen kanssa kaupassa ennen kun lapset tulee koulusta. Kaupassa hieman etova olo joka jatkui jatkumistaan. Kassalta selvittiin ja mies saattoi autoon, jossa laatta lensi heti oksennuspussiin. Onnex ehdin autoon asti.(y) Hyvin osataan jo varautua kun tosiaan edellisissä raskauksissakin oksu on tullut vaikka ja missä. Huomenna olis autossa istumista 3h....saa nähdä kuinka sujuu.:p Kivaa viikkoa kaikille!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
MOIkka kaikille taas! :)
Täälläkin käytiin ultrassa ja sydän sykki kovasti ja pieni papu näkyi.! Kaikki oli oikein hyvin ja helpotti kovasti omaa mieltä! :)

Mullahan on tullut vähän verta pyyhkiessä ja harrastaessa ja sitä oon säikähtäny ja pelänny pahonta MUTTA sillekkin löytyi oikein selvä syy. Mulla on nimittäin kohdunsuulla ektopiaa niin se saattaa vähän vuotaa. Tiedoksi muillekkin jos on tätä samaa..
 
Taas tuli vaaleanpunaista pyyhkiessä. Pitäisikö tästä nyt huolestua vai ei? (n):(
Jos tuhruttaa vain niin tuskinpa. Voi olla ihan harmitonta ja kuulemma aika yleistäkin. (y)


Huomenna eka neuvola, iiks. Tuntuu että oon unohtanu kaiken mitä siellä on aiemmissa raskauksissa ekoilla kerroilla tehty :whistle: ultraan saa ainakin lähetteet ja verikokeisiin, ultraa ainakin odotan kovasti!

Paperikirahvi rv 10+0
 
24.4. / Siraliina / 31 / 2. / TYKS

Mulla oli eka neuvola tänään ja vähän muuttui toi laskettu, en tiiä millä laskurilla oikein ite sain 22.4. :D

Teille joilla on tiputteluvuotoa: Mulla tiputteli esikoista odottaessa varmaan noin rv 7-10. Olin tosi huolissaan, mutta ei ollut syytä olla vaan kaikki meni hyvin :) Lääkäri selitti asiaa jotenkin niin et kun istukka kasvaa siihen kohdun seinämään, niin voi samalla katkoa verisuonia ja aiheuttaa pientä vuotoa. Muitakin syitä varmaan löytyy.
 
Hei! Unohdin laittaa punaisella tiedot niin tipuin välistä, tässä tulee uusiks :D

3.4/ Linnn/ 26/ 1./ VKS

Minäkin vihdoin sain ultra-ajan, kaks viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa. Onneks aika menee jo vähän nopeammin kuin ihan aluksi! Järkyttävä pahointi jatkuu aina vaan, se sais kyllä jo pian loppua!! :sick:

Linnn rv 10+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Siis aloitetaanko täällä jokaiselle kuukaudelle sitten oma keskustelu? (mikäs järki tässä on?)

6.4 / Sano Pirkka / 34 / 1. / SeKS

Olo on ollut ihan hyvä, mutta viime viikolla oli kahtena-kolmena päivänä sellaista matkapahoinvointityyppistä huonoa oloa ja tämän päälle vielä kumma tunne vatsassa. Vähän kuin röyhtäisy hukassa. Join kyllä vissyä, pepsiä, Samarinia, appelsiinimehua, hernekeittoa (söin), mutta mikään ei auttanut.
Sitten oli pari vähän rankempaa työpäivää ja illalla nukkumaanmennessä alkoi menkkamaiset kivut ja sukkapuikkotökkäisyt (oli tosi inhottavia). Onneksi oli vain tuona yhtenä iltana. Voihan nuo toki liittyä kohdun kasvuun tms. mutta fyysisesti raskas työpäivä on sitten siinä toisella puolella vaakaa, niin sanoisin syylliseksi työt.

Oon joka aamu heränny 5-6 aikaan pissalle, vaikka yritän iltaa kohden rajoittaa juomien määrää. Sitten valvon pari tuntia ja nukahdan uudestaan ja tänäänkin olisin nukkunut aika varmasti pitkälle iltapäivään (vapaapäivä) mutta oli verikokeiden ottoa puolen päivän aikaan, niin piti sinne sitten raahautua.

Vähän alkaa olemaan hermot kireällä, en vain tiedä johtuuko se raskaudesta vai väsymyksestä.

Sano Pirkka 9+5
 

Yhteistyössä